• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Larssonmaria86

    Milli: Nä vi har funderat mycket på det men tror vi skippar det. Vi ska i inbjudan lägga till en infolapp och sen kanske eventuellt vår toastmaster (tar emot osa) ger någon ytterligare information när dem meddelar att dem kommer.

  • Zakaw
    Milli skrev 2013-12-09 13:28:13 följande:
    Har ni planerat att göra en egen bröllopshemsida? Jag funderar på att göra en då jag tror de blir väldigt mycket text i kortet annars..
    Nu var ju inte jag tillfrågad här, men jag svarar ändå! ;) Vi tryckte ett ganska enkelt kort och valde att komplettera med en hemsida för mer info. Sen beställde vi klistermärken med hemsideadressen som vi ska sätta på kuverten och så en stämpel med densamma, att använda på baksidan av inbjudningskorten. Tror det blir jättebra! Kan vara ett tips kanske?
  • meandmylove

    Vad är det för viktig info man måste ha med? Vi skriver datum tid plats klädkod osa och mail. Det blir inte många rader. Present svarar vi om någon frågar aalternativt svarar vi det på osat. Karta behöver vi inte så både kyrka och lokal är på stans huvudgata. Hittar man inte kan man ju söka på eniro. Vi har inga övernattningsgäster. Vad behöver man annars?

  • MsThezzizen

    Vi vill ha gemensam brunch dagen efter så lite info om det. Även önskan om barnfritt, info om specialkost och. Att man behöver bil för att färdas mellan.kyrka olokal o parkmöjligheter. Eller är det onödigt?

  • Larssonmaria86

    I vår inbjudan ska det stå:
    Tid och datum
    Kyrka
    Bröllopfest och lokal
    Osa-datum och till vem
    Klädkod

    På infobladet ska det stå:
    Sträckan mellan kyrka och lokal, alltså längden och att det behövs bil (ingen kollektivtrafik)
    Att barn inte är välkomna, fast skrivet lite finare :P
    Vad vi önskar oss, pengar till bröllopsresa och husrenovering
    Tal meddelas till toastmastern

    Det är det vi kommit på hitintills iaf, vad ska ni andra ha för information? :)

  • Sara83eriksson

    Hej på er! Vilken trevlig "tråd"! Här hoppar jag gärna in om det går bra :) jag och min kära fästman ska gifta sig den 28/6 2014. Jätteroligt att följa andra som också planerar sin STORA dag!

  • meandmylove

    Vi kommer skippa infogade eftersom vi varken skriver om presenter barn allergi eller transport. Vi kommer hålla det kort. Har folk frågor får de förslagsvis höra av sig. Jag ska börja fila på inbjudningarna snart men när skickar ni ut dem? Och när har ni osa? Vi gifter oss 14 juni tänkte ha osa 1 maj och skicka inbjudningarna slutet av februari/början av mars

  • fancyrocker

    Hej Hörrni!


    Nu var det länge sedan jag skrev nånting här. Haft fullt upp med husköp och renovering. Men lite har det hänt endå minsann!


    Vi har tittat och bestämt oss för ringar! Helt underbara. Blev kanske i dyraste laget (ca. 15000). Men det är de värda. Hela livet ska de ju sitta på våra ringfingrar :) Jag har även provat min brudklänning igen, nu fattas det typ bara 2-3 cm i ryggen. Sen sitter den som en smäck! Skönt att det är över typ 5 månader kvar!


    Vi har bestämt meny; Toast skagen med rökt öring till förrätt. Tjälknöl och fläskfile med potatisgratäng/potatissallad till varmrätt. Bröllopstårta med hjortron till efterrätt.


    Frisör är även ordnad. Nu ska jag hämta insiprationsbilder och komma överens om hur jag ska se ut!


     


    Mycket kvar att fixa, men endå på god väg.

  • Larssonmaria86
    meandmylove skrev 2013-12-12 16:48:05 följande:
    Vi kommer skippa infogade eftersom vi varken skriver om presenter barn allergi eller transport. Vi kommer hålla det kort. Har folk frågor får de förslagsvis höra av sig. Jag ska börja fila på inbjudningarna snart men när skickar ni ut dem? Och när har ni osa? Vi gifter oss 14 juni tänkte ha osa 1 maj och skicka inbjudningarna slutet av februari/början av mars
    Vi tänkte skicka ut dem i mitten av januari men sen läste jag någonstans här på BT (kanske i denna tråden) att dem skulle skicka ut dem den 13 februari så att gästerna fick inbjudan på Alla Hjärtans Dag. Det tyckte vi lät fint så vi ska noga göra det :)
    Osa har vi inte bestämt än för det hänger lite på lokalen när dem vill veta hur många vi blir men ska ha möte med dem på måndag så då bestäms det troligtvis.

    Idag kom clipsen till mina skor och jag blev sjukt nöjd! Så bra kvalitet och man känner inte ens att dem sitter på skon (var rädd att dem skulle skava). Här kommer två bilder på hur det blev :)



     
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet