• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iQbee
    Zakaw skrev 2013-11-22 08:00:11 följande:
    Wooaaa, fick meddelande nu om att min klänning från LandyBridal landat i Malmö... Nervös, var ordet!!
    Verkligen spännande- visa gärna bild :D
    ååh jag vill också ha min klänning men den blir inte klar förens i april.. :(
  • iQbee

    Nu letar jag efter spetsar... visar lite bilder. vilken tycker ni skulle vara snyggast på överdelen av klänningen?

    .. jag har typ bestämt mig.. väntar bara på proverallt kan ju ändras närman ser tyget på kroppen..
    1.http://www.bridalfabrics.co.uk/images/pictures/lace/ivory-lace-serena-2.jpg?v=ebcc7f4bad42a440327b54c2d6266b22 2 http://www.bridalfabrics.co.uk/images/pictures/lace/lucy-lace.jpg?v=b37350858fdc1a42b2c5462b3ec06218
    3 4.

  • Milli

    Jag har de senaste dagarna sett alla avsnitt av "vårt bröllop i era händer" på tv3 play. Jag skulle nog aldrig våga förlita mig på min släkt och vänner utan måste fixa med allt själv för att de ska bli exakt som jag vill :) Däremot tyckte jag de var jättespännande och roligt att se alla avsnitt och man fick många fler tips på vad man skulle vilja ha med och hur man kan göra. Så om ni tycker tiden går sakta nu så rekomenderar jag att kolla på dessa program :) Önskar de gick mer bröllopsrelaterade program på tv´n nu. Såg ni på de programmet som gick för några år sen som var lite som halv åtta hos mig? Där fyra par varje vecka tävlade och betygsatte varandras bröllop och den som vann varje vecka fick en bröllopsresa.. 

  • Larssonmaria86

    IQbee: Kan tyvärr inte se bild 1 och 2 men tyckte 3 var jättefin :)

    Zakaw: Gud vad spännande! Funderade själv på att beställa från Landy men sen blev det en klänning köpt i butik :)
    Hämtade förresten hem den igår och förstår inte hur jag ska kunna hålla mig från att prova den varje dag :P Men fick lova mamma, mina tärnor och butiksbiträdet att jag inte ska prova igen före mars.. Butiksbiträdet berättade om en brud som provat klänningen så många gånger så hon fick kemtvätta den innan bröllopet och det vill man ju inte behöva göra :P
    Och på tal om drömmar som Caisa skrev innan så drömde jag inatt att jag borstade tänderna i min klänning och då började jag blöda så mycket i munnen så blödde ner nästan hela klänningen, hade lite smått panik när jag vaknade!!

  • HalkatlaNr1

    Har ett stort problem! Klänningen är hemma, ringen likaså..
    Men till detta vill jag ha fina skor. Jag är inte van att gå med
    klack men skulle vilja ha lite klack iaf.. Problemet jag har är
    att jag har stor stl o ganska breda fötter och jag hittar inga
    skor som passar. Skrikandes 
    Finns det nån butik med sortiment för större stl, antingen
    på nätet eller irl. Halmstad är jag ofta i och min blivande
    kommer från Gbg men vet inte om det finns nån butik som
    kan hjälpa mig med detta. Är det någon som vet om nån? 

  • iQbee

    Oj då =) hoppas det funkar bättre nu

    1.                                                                                                 2.



    Jag köpte mina på brandos.. man kanalltid lämnatillbaka. sedan kan man gå till en skomakare eller sko affär som töjer ut skon,, eller hustricket... läggen fuktig trasa i skon under natten.. så öppnar den sig
  • 20110519
    HalkatlaNr1 skrev 2013-11-22 21:47:12 följande:
    Har ett stort problem! Klänningen är hemma, ringen likaså..
    Men till detta vill jag ha fina skor. Jag är inte van att gå med
    klack men skulle vilja ha lite klack iaf.. Problemet jag har är
    att jag har stor stl o ganska breda fötter och jag hittar inga
    skor som passar. Skrikandes 
    Finns det nån butik med sortiment för större stl, antingen
    på nätet eller irl. Halmstad är jag ofta i och min blivande
    kommer från Gbg men vet inte om det finns nån butik som
    kan hjälpa mig med detta. Är det någon som vet om nån? 
    Jag hade samma problem. Jag har storl 42 och är inte heller van att gå med klack, hittade dessa på nätet...
     http://www.zalando.se/gabor-pumps-vitt-ga111a0e6-002.html 
    de passade väldigt bra för min fot och klacken var behaglig att gå i. Håller redan på med att gå in i mina skor så de är riktigt bekväma på dagen D. =) 
  • HalkatlaNr1
    20110519 skrev 2013-11-23 22:29:19 följande:
    Jag hade samma problem. Jag har storl 42 och är inte heller van att gå med klack, hittade dessa på nätet...
     www.zalando.se/gabor-pumps-vitt-ga111a0e6-002... 
    de passade väldigt bra för min fot och klacken var behaglig att gå i. Håller redan på med att gå in i mina skor så de är riktigt bekväma på dagen D. =) 
    Har provat att ta hem skor innan i stl 42 men fått skicka tillbaka då de är så små
    i stl.. O så är mina fötter breda så de blir inte precis lättare då..

    Gott när man kommit så långt.. =D 
  • Jennie1414

    Jag har samma problem... Hittar aldrig skor! Jätte breda fötter.


     


    Fick tips om ett ställe som heter Bekväma skor, ligger i Göteborg! Vet ej om det finns på fler ställen.


    Dom skall tydligen ha till bredare fötter :)


     


    Hoppas du hittar något ...!


    HalkatlaNr1 skrev 2013-11-24 09:31:13 följande:
    Har provat att ta hem skor innan i stl 42 men fått skicka tillbaka då de är så små
    i stl.. O så är mina fötter breda så de blir inte precis lättare då..

    Gott när man kommit så långt.. =D
  • HalkatlaNr1
    Jennie1414 skrev 2013-11-25 11:57:20 följande:

    Jag har samma problem... Hittar aldrig skor! Jätte breda fötter.


     


    Fick tips om ett ställe som heter Bekväma skor, ligger i Göteborg! Vet ej om det finns på fler ställen.


    Dom skall tydligen ha till bredare fötter :)


     


    Hoppas du hittar något ...!


    Tackar massor.. Det får vi titta på när vi e där nästa gång..
    Tror jag hittade bekväma skor även i Halmstad.. Lite närmare..
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet