• LILLSYRRAN

    September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

    Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.


    Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.


    Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.


     


     


     

  • Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Oskarsdotter

    Vi åker nog till New York, men inte först fram över jul & nyår =)


     

  • stormhelen

    Vi kommer inte att åka på någon bröllopsresa. Vi vill hälldre lägga pengarna på själva bröllopet. =P


     


    Men för attt svara pådin fråga så beror det nog på vad ni tycker om?


    Vill ni åka på en sol och bad semester? eller vill ni åka till en storstad? eller vill ni se kultur? osv


     


     

  • FrökenMäkelä

    Vi kommer att åka, men barnen får följa med. Vi har aldrig varit på charter någon av oss så vi vill verkligen ta tillfället i akt att komma iväg.


    Vart - ja du. Först var vi inne på Kanarieöarna, Turkiet osv... dessa "klassiska" charterresorna. Men nu lutar det åt Thailand. Kostar iofs lite mer att komma dit men betydligt billigare och leva där. Sen vill vi gärna få uppleva en rejäl resa då vi inte vet när vi kommer iväg nästa gång.

  • PimPim83

    Vi kommer inte att åka på någon bröllopsresa. Iallafall inte till en början. Vår yngsta kommer bara att vara ca 5 månader när vi gifter oss så det känns inte som det är läge med en resa i anslutning till bröllopet. Däremot kanske jag och blivande maken tar en slottsweekend/natt på hotell eller liknande under hösten.

    Vi funderar på att ta en "försenad" bröllopsresa till värmen när barnen blir lite större.


  • emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-02-11 17:42:54 följande:

    Vi kommer inte att åka på någon bröllopsresa. Vi vill hälldre lägga pengarna på själva bröllopet. =P


     


    Men för attt svara pådin fråga så beror det nog på vad ni tycker om?


    Vill ni åka på en sol och bad semester? eller vill ni åka till en storstad? eller vill ni se kultur? osv


     


     


    Usch vet inte vad vill åka, vi tänkte önska oss resecheckar i bröllopspresent. men vi vill nog mer till sol o bad. lutar lite åt grekland igen (kreta) men jag vill gärna testa något nytt, hittade en resa igår till tunisen. trodde de var dyrare än vad de är så vi får se lite. blev sugen iaf
  • emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-11 19:36:02 följande:

    Vi kommer att åka, men barnen får följa med. Vi har aldrig varit på charter någon av oss så vi vill verkligen ta tillfället i akt att komma iväg.


    Vart - ja du. Först var vi inne på Kanarieöarna, Turkiet osv... dessa "klassiska" charterresorna. Men nu lutar det åt Thailand. Kostar iofs lite mer att komma dit men betydligt billigare och leva där. Sen vill vi gärna få uppleva en rejäl resa då vi inte vet när vi kommer iväg nästa gång.


    Vi vill åka till vilket ställe som helst utan Thailand.
  • emelieparstam
    PimPim83 skrev 2013-02-11 20:05:08 följande:
    Vi kommer inte att åka på någon bröllopsresa. Iallafall inte till en början. Vår yngsta kommer bara att vara ca 5 månader när vi gifter oss så det känns inte som det är läge med en resa i anslutning till bröllopet. Däremot kanske jag och blivande maken tar en slottsweekend/natt på hotell eller liknande under hösten.

    Vi funderar på att ta en "försenad" bröllopsresa till värmen när barnen blir lite större.
    Ja de är svårt och resa när de är små barn med.  Vi har inga barn men pratade om att också ta en senare bröllopsresa men då tänkte vi att vi kan lika bra önska oss resecheckar.
  • SofiaMagdalena
    emelieparstam skrev 2013-02-07 19:54:52 följande:
    usch vilken beslutångest jag har, Jag har hittat en ring som jag verkligen älskar men den är sååå dyr =( kostar 14500 kr med 12 stenar, minskar jag den till 6 ringar så blir den 11000.. usch vad jobbigt det är.... vad har era ringar kostat??
    Jag tror att det är viktigt att välja den ring man älskar och inte kan sluta tänka på. Det är ju tyvärr så att det blir mycket pengar. Men jag tycker du skall försöka se till att du får den du vill ha! :)

    Min drömring har alltid varit en med diamanter och safirer. Den ringtyper kostar oftast runt 10.000:-
    Jag hade tur i julas när dem har kampanjer och hittade en som låg i våran prisklass. 
  • SofiaMagdalena

    Vi har en hel lista på resmål. Funderar på en vandringsresa till Skottland eller en lång weekend till Ryssland.
    Jag gillar sol och bad i kanske ett par dagar men sen vill jag ha lite äventyr. Norge, Island, öluff i Grekland. Amalfikusten i Italien osv. Kommer bli ett svårt val!

    Skulle rekomendera Marocko. Agadir är ett semsterparadis med strand men även marknad, massor av utflykter. Man kan åka till Marrakech över en dag och besöka den stora marknaden där. Jag åkte med min pappa och mina småbröder ( dom var 6 och 8) och det fungerade toppen så det är himla barnvänligt :) Var där för ett par år sedan. Vi åkte ving eller fridtidsresor om jag inte minns fel.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!