• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Nytt meddelande från Blommis, hon är ligger förberedd nu har fått något som gör henne lullig. Drt verkar som det blir av idag, men ännu vet hon inte säkert verkar det som.

  • lanovia 08

    Hvidis hus låter spännande men hinner inte läsa längre bakåt för att se vad du skrivit. Hoppas kunna göra det senare. Detta är nackdelen med BT alla inlägg ligger ju huller om buller. Ibland skulle jag vilja ha tex Hvidis inläggnom huset för sig och svaren på dem. Så man lätt kan hitta ursprungsmeddelandet.

  • MSW

    Vad händer i helgen?

    Ikväll ska jag ut med ett gäng mammor med barn i samma ålder som A, ska ut och äta lite och så, hoppas att det inte blir så sent.. Annars bör nog helgen bestå av ved-fix, städning och kanske lite plantering/trädgårdsfix.. Och gärna ett ikea-besök..

  • Norrskensflamman

    MSW; låter som en trevlig helg väntar. Men vedfix... inte så kul tycker jag, men man kan väl se det som ett träningspass? Hoppas ni får en trevlig kväll med mammorna. Är det från mammagruppen eller är det vänner sedan tidigare som råkar ha barn i samma ålder?


    Msw, jag har inte riktigt koll på var i landet du befinner dig. Bor du också i de södraste delarna som Hvidisen, Ninnis, Syrinx mfl? Eller bor du i de mer centrala delarna av landet?


     

  • Norrskensflamman

    Mina tjejer kommer hem idag. Chattade med T igår och de hade fått gråta en skvätt när de packade. De vill inte skiljas från pappa och de vet att det kan ta läääääääääänge innan de ser honom igen. Åh, jag är så ledsen för deras skull att det är så här... Önskar man kunde göra något. Men som sagt, det var inte mitt val att flytta 180 mil bort från barnen. Och jag kan inte påverka det så mycket. Jag kan inte heller ta på mig att vara den som betalar och arrangerar resor till pappa, när han vägrar kommunicera med mig. Punkt.


     


    Jag längtar vansinnigt efter mina hjärtan!!! Men samtidigt så har det varit rätt skönt att få vila lite och tillfälligt få vara oansvarig Flamma istället för ansvarsfull mamma. Om ni fattar hur jag menar.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård