• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

    Ja Hvidis, jättegärna!


    Mm, det är riktigt spännande! Tyvärr kan min fantasi dåligt tygla sig, så den har redan börjat formulera uppsägning och hur jag skall berätta för kollegorna, hur jag cyklar till nya jobbet, vad jag för där, brrr! Underbart och hemskt samtidigt, för det kan ju vara så att jag inte ens blir kallad till en intervju. Det var typ 10 år sedan jag arbetade med sådant här, på andra sidan universitetslivet.

  • lanovia 08

    Blommis skönt att det gick bra att köra i snöovädret. Låter klokt att sitta hemma med mattetalen idag.

  • lanovia 08

    Ninnis jag har redan uttryckt min glädje cch lättnad på WF, men gör det här också. Så otroligt skönt att allt såg bra ut på CTG och att läkaren var så lugnande. Tycker henne utryck för liten bebis låter väldigt bra. Lillpysen till att skrämmas!

  • lanovia 08

    Hvidis otroligt att du skall behöva komma o säga ifrån för att det skall bli ordning på ¨jobbet. Men bra att du gör det.


     

  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2013-01-11 09:35:12 följande:
    Ninnis: Kram idag igen!

    Någon som vill leka i morgon? 
    Kram tillbaks! Jag tycker också att arbetsgivaren borde se till att dra nytta av dig och dina styrkor på rätt plats.

    Jag hade jättegärna lekt imorgon men vi åker till Småland där mamma, pappa och bror med familj befinner sig. Men vi kan väl hitta en annan dag inom kort? 
  • Ninnnis
    Klockarbol skrev 2013-01-11 09:06:50 följande:
    På torsdag nästa vecka (första dagen efter betänketiden) tänker jag promenera iväg till tingsrätten och lämna in papper så skilsmässan blir definitiv!
    Å när bekräftelsen kommer och jag har första bästa barnlediga stund då tänker jag ha en liten ritual där jag under högtidliga former tänker bränna vigselbeviset. Sådetså!
    (Typ, ett litet steg mot avslut men ett ointressant steg för mänskligheten Skrattande)
    Heja dig!
  • Ninnnis
    Soldemor skrev 2013-01-11 09:50:59 följande:
    Oh, leka hade varit kul, men enda lediga dagen så jag har typ tretttiusen saker att göra. Och mitt i allt skall jag faktiskt unna mig lite GGGGGGGGGGGG (Obs: rebus)
    Glass?
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2013-01-11 10:37:17 följande:
    Ninnis jag har redan uttryckt min glädje cch lättnad på WF, men gör det här också. Så otroligt skönt att allt såg bra ut på CTG och att läkaren var så lugnande. Tycker henne utryck för liten bebis låter väldigt bra. Lillpysen till att skrämmas!
    Hjärta
  • lanovia 08

    Hunden har just nu en sämre period, inte dålig men man märker att matlusten sjunkit o lite andra tecken. Som sagt inget alarmerande men nog för att göra mig lite extra orolig.


    Barnen är något som jag knappt vågar uttala... men låt oss säga som så E är på dagis och A får minimalt med medicin just nu.


    A fick mässlingvaccin för två veckor sedan, vår BVCsköterska sa att endast 20% brukra reagera o få mässlingsymptom. Blir ni förvånade om jag säger att våran grabb hör till dess 20%???? FEber o prickar på magen fick han. Men höll sig glad o pigg ändå.


    På måndag skall vi till sjukhus o utesluta att han har cystisk fibros. Inget läkaren egentligen tror men hon vill utesluta det. Så nu försöker vi hålla honom frisk, inte mkt vi kan göra för att styra det men han behöver inte in på MAXI och köpcentrum. Jag vill bara få gjort det här testet så jag kan stryka det från min oroslista.


     


     

  • Ninnnis

    Blommis, bra att du håller dig inne i snöovädret. Hos oss snöade det också imorse, men vi får väl se hur mycket som blir liggande.

    Jag har grym huvudvärk för tredje dagen i rad. Förmodligen bara för lite sömn, men jobbigt eftersom det inte hjälper med de tabletter man får ta som gravid. Nåja, bara två arbetsdagar kvar, sedan hoppas jag få vila lite innan Pyret kommer. 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård