• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

    Ninnis: bra att du har fått en tid. Ska hålla tummarna för att du får besked och riktigt bra sådana. Vilken tung börda och tungt ansvar att behöva hålla koll på rörelserna sådär . *kramar*

  • Daa

    Lanovia: skönt att höra att hunden mår bra i alla fall.
    Nu ska väl ändå 2013 bli ett lättare år för er. *hoppas*

  • Daa
    ingenjörsbruden skrev 2013-01-09 15:41:48 följande:
    Här är det full tupp.....som vanligt...men nu känns det som att det börjar ljusna på flera vis . stora är superduktig o fantastisk o hysteriskt rolig.....jag undrade vem som stökat till i hennes garderob....jooooo det var några monster o troll som hade provat hennes kläder..... Hahahaha men som tur är så är det snälla troll o monster så de fååååår låna hennes grejor.....jahaja Lilleputten är ett charmtroll o har mkt hyss för sig, det där med att ta grejor i sina händer......det har han def fått kläm på....snackar som en auktionsförättare.....sjunger fint med i sånger......tycker det ärg roligt att rulla runt o i går så införde vi gröt....det tog inte lång stund innan han fattade hur man gör För att svälja lite mer trögflytande mat . Go kille! Har en plan för mig själv detta året, mer motion o siktar på att kunna springa/lunka några km utan att stanna i augusti. Samtidigt bättre mat o lagom mängd mat. Nä nu ska här lekas med duplo! Kram
    Gulliga busan och lillebror! Hjärta
  • Hvidbrud

    Åh... Jag har det så trååååkigt på jobbet. Totalt omotiverad är jag. Inte så konstigt kanske. Fän. Funderar på att starta eget...

  • passionsblomman

    Åh men hjälp vad otäckt spännande information det var här nu då! Ninnis, hur har det gått? *spänd*


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

    Tittar in snabbt för att meddela att det gick bra idag. CTG visade att bebisen mår bra och han har bra med fostervatten. Läkaren tyckte det var bra vi åkte in och vi var välkomna igen om jag tycker att rörelserna förändras. Hon trodde inte det var speciellt troligt att han har någon missbildning eftersom hon menade att det skulle ha synts vid ultraljuden. Hon var både saklig och trevlig och vi kände oss båda trygga med hennes svar. Jag är så otroligt lättad över att han mår bra nu och att han rör sig som han ska. Flödes- och tillväxtkontroll om en vecka kvarstår på "vår" ultraljudsklinik. Tack för kramar och tummar!

  • Ninnnis

    Läkaren tyckte förresten att han är en "normal bebis som ligger på den mindre skalan", snarare än en väldig liten bebis. Det tyckte vi lät betydligt bättre

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård