• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Fru E, nu har vi ju messat en hel massa, men jag skriver det här också.

    GRATTIS! Du är precis lika gravid som alla andra som plussar, och några garantier finns aldrig. Jag förstår att er tidigare erfarenhet gör dig lite extra skeptisk, men just precis nu är du gravid med tvillingar! Om inte det är v¨rt ett glädjefnatt så vet jag inte vad som är det! Gravid

  • Ninnnis

    Flamman, fy fan rent ut sagt. Jag fattar inte att du står ut. Men jag beundrar dig för att du gör det. Om han vägrar medicinering, är det så här han kommer att vara då?

    Och med tanke på hur (och vad) han spenderade era pengar på när han var i Ryssland sist så tycker jag att du ska försöka skrapa ihop de pengar du hittar och åka iväg utan honom.  

  • Villemoa

    GRATTIS Fru E!!!! Två busungar i magen, såå underbart!! Trodde aldrig att jag skulle hoppas att någon skulle må illa men jag hoppas du mår illa snart!

  • Norrskensflamman

    Ninnis, det är det jag inte gör. Orkar alltså. Så här vill jag inte leva mitt liv.


    Det gör så ont i mitt hjärta, framför allt av oro för mina barn. Själv är jag en överlevare, jag kommer klara mig och resa mig igen. Kanske få det mycket bättre t o m. Bättre än jag har det nu iaf, men kanske aldrig bättre än jag hade det då vi var som lyckligast. Men överlever gör jag.


    Men det gör mig så ont om barnen...   De hade verkligen hoppats på att det skulle bli bra igen. Vi har inte bråkat så de hört något, men de känner nog ändå något, för lilla K grät imorse när jag lämnade henne på dagis och ville inte släppa mig. Lilla hjärtat...

  • Villemoa

    Flamman, säger som Ninnis; fy fan alltså! Det där är så jävla lågt och elakt av honom så jag vet inte vad! Stora kramar till dig!

  • Ninnnis

    Flamman, det gör mig så ont att han är beredd att kasta bort hela ert gemensamma liv bara för att han vägrar medicinering och hjälp. Men du och flickorna klarar er, det är jag övertygad om. *kramar hårt*

  • Soldemor
    Heloise skrev 2011-04-04 11:19:58 följande:
    Så nu har jag lite funderingar.
    A:Låta bli att betala, låta skiten gå till kronofogden= exekutiv auktion, och be en bön att de får tillräckligt betalt för att täcka lånen. Bra för då slipper jag hålla på och jävlas och skiten blir äntligen såld, dåligt för huset kanske säljs för mindre, och då har jag skulder kvar, som aldrig varit mina, som jag likförbannat måste betala, och så får jag en betalningsanmärkning.

    B:Kolla om Panzer får låna pengar som täcker det som lånen är på, samt ev vinstskatt. Ge päronen en deadline ex 1 månad att antingen ha ett lån klart eller flytta. Om de inte får lån, sälja skiten till högstbjudande, betala av Panzers nya lån, vinstskatt, mäklare och ta tillbaka pengarna de är skyldiga samt en liten bonus och sen ge dem mellanskillnaden? Bra för då slipper vi fogden, betalningsanmärkning och oro för att det säljs för "för" lite pengar. Dåligt för att vi måste ta itur med päron situationen och Panzer är skitförbannad och ganska hämndlysten, risk för stora familjebråk.

    Men vad mer finns det att göra? De har fått 1 jävla år på sig att få till ett lån, ett jävla år. Pappa bara ljuger, mamma stoppar huvudet i sanden och jag gråter. Det måste väl ändå finnas nått bättre sätt?

    Så ärligt talat vad tycker ni, och sorry bruttan polisanmälning, kontakta hell angels ec är ur bilden, frestande men jag strävar efter att vara den "bättre" människan i vår relation
    Du skulle kanske ha ett samtal med min man, han är ju sådan där, på kronofogden...
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-04-04 19:30:15 följande:
    Det blev en kombo av alt A och B. Dvs låt kronofogden ta hand om allt, men ha ett lånelöfte klart ifall det inte går för tillräckligt mkt o sen sälja det Har världens bästa man och den nya sloganen är *let it burn*
    Bra! Heja Panzer och heja dig!
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-04-04 20:33:29 följande:
    Just nu hade jag gett mycket för lite illamående vilket maken så snällt kommer att påpeka sedan när jag hänger över toasitsen
    Jag har nästan inte mått illa överhuvudtaget, utom ett par gånger när jag verkligen verkligen kände efter  
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård