• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Leksi vad jobbigt för lille A, och er. Som du säger han är ju inte en liten spädis längre så det borde ju inte bli lika tufft för honom. Hoppas det snart ger med sig.

    Hur gick besöket hos läkaren?

  • lanovia 08

    Flamman hur känns det att gå hos kurator? Hjälper det något?
    Synd att maken skall bli så rabbiat över det.

    Dumma bil, det är inte billigt med dessa 4-hjulta vänner.

  • lanovia 08

    Idag har vi varit och köpt färg till Es rum. När vi började pilla där inne så började det krypa i fixartarmen och vi insåg att vi hade ju takfärg hemma så kanske skulle vi fräscha till taket samtidigt som vi skulle måla om garderoberna. Och väggarna ja hur ser dem ut egentligen? Dassig skitig färg. Och garderoberna... prata inte på det. Farligt när man börjar syna.
    Det vi saknade var färg till väggar, lister och garderoberna. Vilket Byggmax hade billigt till oss. Så för 500 kr skall vi nu trolla om rummet till ett nytt och fräscht! me like!

  • Hvidbrud

    Lanovia: ja, tiden bara flyger! Vad härligt att fixa rummet! Lilla e har precis flyttat in i sitt rum, men jag vill fixa en massa där också. Hänga upp bilder och lampor och sånt. Att boa för lillkillen har jag inte börjat tänka riktigt på. Först läkaren i morgon, sen får vi se!

  • Leksi
    Ninnnis skrev 2011-03-16 10:31:30 följande:
    Jag har lagt upp en ny magbild i mitt galleri, jag insåg att det nog har hänt en del sen förra bilden.
    FIIIN! Solig
  • Leksi
    Norrskensflamman skrev 2011-03-16 08:54:49 följande:
    Leksi: Usch så jobbigt med RS-virus, men som du skriver, A är ju ändå 10 månader, så han klarar det säkert bättre än en nyfödd. Min K var 10 dagar när hon fick det elaka RS-viruset och hon höll på att stryka med...
    Bra att ni fått mediciner. K fick inhalera Pulmicort och Bricanyl i 10 veckor, 5 ggr om dagen. Det var jättejobbigt, hon var så liten och så ARG, hon hatade den där masken som hon skulle andas i och jag fick hålla fast henne och hon kämpade emot för allt vad hon orkade Än idag när hon ser masken så säger hon "mamma, visst inte behöver jag andas i den där nå mer?" ♥
    Hoppas av hela mitt hjärta att det blir lindrigare för er!
    K har inte utvecklat astma iaf, men första 2-3 åren hade hon väldigt känsliga luftrör och nedsatt immunförsvar. Dvs. många förkylningar blev det. Och då åkte Bricanylen fram. Men nu är hon helt okej
    Oh fy! Ja det är läskigt när de är så där små! Vilken tur att lilla K klarade sig!!!
    Pratade precis med en väninna som jag egentligen skulle träffat imorgon och hennes lille son hade också fått RS-viruset! Han är bara 6 veckor så det hade varit en orolig helg för dem men nu var han på bättringsvägen.

    Alfred är det ingen fara med. Idag har han bara fått flytande ventolin här hemma och det verkar funka bra mot rosslet och hostan. Han sover och äter bra så det värsta är nog över nu.

    Usch ja att tvinga på dem den där masken, det är verkligen hemskt & skär i mammahjärtat. Kan inte föreställa mig hur det måste ha varit att göra det 5ggr om dagen i 10 veckor! Gråter
  • Leksi
    lanovia 08 skrev 2011-03-16 20:10:38 följande:
    Leksi vad jobbigt för lille A, och er. Som du säger han är ju inte en liten spädis längre så det borde ju inte bli lika tufft för honom. Hoppas det snart ger med sig.

    Hur gick besöket hos läkaren?
    Tack det gick bra tror jag. Det var en kvinnlig läkare som kändes vettig och som tog sig tid. Först pratade vi ganska länge och sedan kollade hon blodtryck och klämde på lite körtlar och sånt. Hon tyckte vi skulle börja med att ta en del prover och så bokade hon en uppföljningstid om en vecka. Så det blir ju bra att utesluta allt fysiskt först.

    Hur är det med din man nu?
  • Hvidbrud

    Leksi: vad bra att hon verkade vettig! Det är ju a och o att man har en bra känsla för den som man ska öppna sig för. Heja dig att du tog tag i det! Bra att ta tag i det fysiska först. Kramar om!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård