• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Förresten några tips på mysiga ställen som man kan bila till om man ska vara borta i ca 10 dagar - 2 veckor? Har redan lagt upp en rutt till Trondheim med omnejd, en som vi kan döpa till Västkusten + Skagen och så har jag Cornwall.

  • Tinga

    Lappis - jag skulle vilja åka längs med hela Sveriges ostkust, bl a Höga Kusten men även längre norrut. Vill man kan man ju fortsätta genom inlandet upp till Kirkenes i Nordnorge, och därifrån ta Hurtigruten till Bergen (eller så långt söderut man själv vill).

  • Lapinette

    Tinga - det är ju bara så jäkla långt!!! men höga kusten har jag med i min Trondheimresa .

  • Tinga

    Lappis - I know! Härifrån har vi ungefär lika långt till Treriksröset som till Rom! Det är så knasigt att Sverige är så himla långsträckt, för det gör ju det svårare att semestra i vårt eget land. Vi som bor i södra Sverige har ju mycket närmare till många sevärdheter i andra länder, än vi har till dem i Sverige.

  • Lapinette

    Tinga - jag är annars avis på er som har så nära ut i Europa.

  • Lapinette

    Har nu ägnat ett antal timmar åt att läsa på om kryssningar i Karibien. Börjar faktiskt nästan känna mig lite sugen själv (resan och letandet är åt min mor + sambo).

  • _koko_

    Åh, höga kusten! Jag tillbringade hela somrarna på en liten gård utanför sollefteå med storslagen utsikt ner över ångermanälven när jag växte upp.

    Jag har åkt med Norwegian Cruise Line i karibien (bokat genom globetrotter), och det var helt klart en annorlunda upplevelse (allt från bröllopsresenärer till småbarnsfamiljer, pensionärer, till och med JR Ewings pappa!). Coolt var att alla skandinaver som var med på resan blev inbjudna att ta en drink med (den norske) kaptenen en kväll.

  • MuffinsTönt

    Hej allihopa,
    undrar om ni har nån erfarenhet av Turkish Airlines? Sitter och velar lite mellan dem och Cathay Pacific. Det är smidigare och billigare med turiska planet för jag har en stopp på 5,5h i Istanbul sen är det direkt till Saigon med nån ospecifik teknisk stopp nånstans. Med Pacific är det stopp både London i 5h och HK i 2h. 

    Självklart tror jag inte att det kommer hända ngt när jag åker med Turkish Airline. Men man vill ju välja det man känner till. Att sitta på en flygplats i 5h o ha tråkigt är ganska hemsk tycker jag.

  • anne på grönkulla

    Turkish Airlines o Istanbuls flygplats är helt ok sålänge de funkar, klart prisvärda som ekonomiklasspassagerare - inga problem. Jag har flugit en massa med dem på senare år, tro mig. De klarar inte att kommunicera vid ev ombokningar eller annat strul dock, så då får man slåss lite för att få veta nåt alls om hur man ska göra, men det löser sig!

Svar på tråden Tur & retur