• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

    Parnassia - tror AM nyss testade ett ruggigt effektivt medel så bunkra om du är orolig!

  • nennesjuttioåtta

    Vi hade ju minst ett besök varje dag fr o m samma dag vi kom hem från BB och någon vecka framåt. möjligtvis någon dag av andhämtning. Då var det mest roligt att få visa guldklumpen och berätta köttiga detaljer från förlossningen men nästa gång får det nog bli lite lugnare.

  • nennesjuttioåtta

    Framförallt ska jag denna gång säga åt svärmor att Nä, det känns inte ok att du följer efter mig och står en halvmeter ifrån när jag ska amma.

  • Oupsie

    God morgon!

    Jag ska nog ta tillbaka det jag sa om att sy kläder . Framstod kanske som att jag kunde mer än vad jag egentligen kan. Jag önskar att jag sydde mer än vad jag gör. Tycker att det är kul, och avslappnande (när man förstår mönsterinstruktionernaSkrikandes). Fast att byta blixtlås och sånt är ju jättekrångligt, då är det lättare att börja från början själv.

  • Oupsie
    passionsblomman skrev 2011-09-26 21:39:19 följande:
    Det där är det exakta och ordagranna recept jag också använt-fast mitt står i Vår Kokbok! Får man som Coop, skriva av samma så, utan att källhänvisa?  Inte vet jag, det är väl svårskyddat kanske, men det är verkligen exakt det receptet med text och allt.
    Fast Coop är Vår Kokbok, eller Vår Kokbok är Coop, hur man nu ser på det. Det är KF:s provkök som ger ut Vår Kokbok.
  • Oupsie

    Maken och jag gjorde ett stängt forum för ett par dagar sen. Han ska inte använde det utan skulle bara undersöka inför annat projekt så det är bara att börja använda för oss, med en gång om så önskas. Det går inte att googla på, jag måste godkänna alla som ansöker om medlemsskap, vi kan ändra på det som vi vill, och det finns en himla massa smileys .

    Vi testade först att lägga det på en gratisdomän, men det blev så himla mycket reklam så vi la det på en av makens domäner istället så man slipper reklam. Kan lägga ut länken i FB-gruppen, och ni som inte har FB inboxa mig för länk. Vill inte lägga ut länken här eftersom det är min domänen är kopplad till min man.

  • MSW

    Oj, spännande, blir nästan nervös nu när det blir allvar av den stängda tråden! hojta när länken är upplagd oupsie!

    kan annars meddela att om man inte kan sova på sisådär två timmar på natten är man inte direkt utvilad när man vaknar...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!