• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

    Porchez, tappade ett inlägg jag började skriva till dig.

    Försök tro på dig själv nu och förebered dig nog inför mötet med chefen. Handlingskraft är ofta uppskattat. Skriv ner hur du uppfattat vad din nya tjänst innebär. skriv för egen del ner det du INTE ska göra längre också, bra att ha med sig i diskussionen. Be att få ha en telefondiskussion om han är långt borta och motivera att det är bråttom med att komma överens med att ovissheten just nu innebär att företaget inte funkar effektivt och att du är rädd för att det går ut över kunderna. Brukar funka.

    Det är dig de ville ha, så du har allt att vinna på detta!

  • Oupsie

    Snorkis, vad mysigt det låter med pälsterapi. Och kul med ny handväska!


    Jag vill tro att ens nära och kära som inte finns kvar i livet ändå finns där någonstans med oss och att man någon gång kommer att få träffa dem igen. Jag är inte säker på att det är så, men jag vill tro det och tanken på det tycker jag tröstar när saknaden är stor.

  • Telis
    Tinga skrev 2010-10-21 21:32:57 följande:
    Skönt att det är fredag imorgon, men vart tar tiden vägen? Känns som att veckorna i princip bara består av fredagskvällar och måndagsmorgnar.

     


    Tinga, du måste ju hinna uppleva en hel del fredagsmorgon också om du går upp kl 5. Grattis till glittret!


    Snorkis, klok som en bok? Nu måste du ha blandat ihop mitt nick med någon annans. Vad SKÖNT att den här dagen kändes lite lättare. Glöm inte dom här dagarna nästa gång det kommer en jobbig dag!


    Jag är så "oromantisk" att jag tror att vi bara försvinner när vi dör. Men så har jag levt i en väldigt skyddad verkstad också och sluppit alla jobbiga förluster. Jag kan tänka mig att jag skulle tvingas omvärdera alla tankar om det om jag var i din situation. Kanske måste man tänka sig ett liv efter detta för att orka med detta livet en stund till när man förlorat någon så nära?


    Nu ska jag också sova, nu får nattskiftet ta över. Klockarbol, är du redo?

  • start september

    Kram till PB. Hoppas så det löser sig med pannan. Det borde väl gå att motivera med att det höjer värdet på huset? Och lite rotavdrag kan man väl få. Finns det inte ndra bidrag om det är en mer energiefektivlösning? Kolla också om det kanske går att sälja pannan på Blocket!  

  • Lapinette

    Hej hallå!!! Det får bara inte ta slut vid döden. Jag tror det fortsätter och antingen har jag varit eller kommer att bli en väldigt lycklig kanin!

  • Lapinette

    Jösses vad ni har skrivit. Jag som har haft datorn "öppen" hela kvällen men istället legat i soffan och tittat på fyra avsnitt av Californiacation. Jösses, har massor att läsa ikapp.

  • passionsblomman

    September, jag tror det går att motivera med att deras säkerhet-alltså huset, riskerar att brinna ner om vi inte hystar iväg det gamla tjärande systemet.  
    Och att försöka sälja nämnda panna till någon som helst, borde vara brottsligt. Den är förbrukad. Någon annan förklaring kan det helt enkelt inte finnas. ROT får vi absolut. Det rör sig dock inte om mer än kanske 10 000 av de totala 150-106 000 det sammanlagt handlar om i kostnad.

    Jag tror inte att döden är slutet. Bara en annan början.

  • start september

    Ok, tar tillbaks tanken om pannan och Blocket. Har läst lite i andra tråden om nämnda pjäs och det skulle nog vara moraliskt förkastligt om inte brottsligt.

  • passionsblomman

     


    start september skrev 2010-10-21 22:23:15 följande:
    Ok, tar tillbaks tanken om pannan och Blocket. Har läst lite i andra tråden om nämnda pjäs och det skulle nog vara moraliskt förkastligt om inte brottsligt.

     


    Just! Och jag rättar mig själv-det är inte 106 utan 160 000 det kan komma att landa på med alla mojjänger han räknade upp skulle bytas. Men ska det bytas så ska det då jävlar i det bytas helt och hållet. Inget gammalt skräp alls kvar mellan skorstenen och pannan.

Svar på tråden Livets toppar och dalar