• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie
    Oupsie skrev 2010-10-21 21:05:14 följande:
    Eh, det här lilla guldkortet... 

Försökte citera henne alltså, insåg att det kunde läsas som att jag var typig och det var inte så jag menade.

• porchez

just det tråddejten! Jag kan den 7. Den 13 kan bli svårt då jag ska på kick off 11-12, sen på kvällen det 12 ska vi på Ladies Night alla tjejer på  jobbet   

Så tror jag är ganska mör den helgen

• porchez
    Oupsie skrev 2010-10-21 21:06:19 följande:
    Försökte citera henne alltså, insåg att det kunde läsas som att jag var typig och det var inte så jag menade.
    haha såg precis det i programet nu. Men det kan ju inte hålla särskillt länge??
  • porchez

eller klart det inte håller eftersom hon är med i lyxfällan.

Men HUR kan en tjej med noll kr i inkomst, ha ett kreditkort med 50 000kr i kredit och ha uttnyttjat det till 85 000kr utan att det blir spärrat?

• porchez

håller tråden till söndag? Då har vi ju tre dagar på oss för 200inlägg, det klara vi ju

Imorgon får vi ju freeeedaaags-ful dansa lite också!

• Tinga

Porchez - usch, men vilken besvärlig chef du har! Det är ju jättedåligt av honom att inte hålla sitt löfte om att meddela att din tjänst ändrats, eftersom det nu gör det svårare för dig att sköta ditt jobb. Om du pallar, tycker jag verkligen att du ska försöka vara tuff mot honom när ni ska prata om din tjänst igen. Du har ingen facklig organisation du kan kontakta, för att få lite stöd i ryggen? Jag hoppas åtminstone att du och chefen kan sitta ner och ha ett ordentligt samtal, helst ett där ni gör en befattningsbeskrivning för din tjänst, så att du verkligen får klart för dig vilka arbetsuppgifter och vilket ansvar du har. När det är gjort är det ju läge att diskutera lönen, eftersom du då vet vad som skiljer sig i förhållande till den tjänst du hade tidigare. Löneökningen ska ju stå i rimlig proportion (eller över ) till ditt utökade ansvar.  Jag lider verkligen med dig, för jobbet är en stor del av ens liv och om det inte funkar ordentligt mår man verkligen kass. Många kramar!

PB - vilket elände att pannan ska bråka nu, mitt i kylan och mitt i alla IVF-utgifter. Så'n himla trist utgift också - tänk att få lägga alla de pengarna på annan renovering istället. Håller verkligen tummarna för att banken bifaller er lånebegäran.

Snaily - det låter ju som att det finns flera med konstiga värden på SF-måttet, där allt trots allt varit normalt, så jag hoppas att det gäller dig också. Annars säger jag som Telis - det är väl bra att de kollar upp det; hellre en koll för mycket än en för lite. Kram!

• Tinga

Nu har maken och jag varit flitiga; han har handlat och jag har fixat ekonomin (tänkte inte bli kandidater till Lyxfällan ). Skönt att ha det gjort inför helgen. Nu blir det nog en liten fika innan det är sängdags. Har allvarliga planer på att gå upp kl. 5 imorgon bitti för att springa, så då är det bäst att komma i säng i vettig tid.

• Tinga

Skönt att det är fredag imorgon, men vart tar tiden vägen? Känns som att veckorna i princip bara består av fredagskvällar och måndagsmorgnar.

• Oupsie

Tinga, jag är inte så bra på London och sist vi var där bodde vi på ett hotell i finansdistriktet och där var verkligen helt dött om kvällarna och maken var upptagen om dagarna så vi gjorde egentligen inget särskilt när vi var där.

En restaurang blev vi tipsade om och vi tyckte att de hade god mat.
    www.sophiessteakhouse.com/index.php

Tycker att det är kul att gå in på Primark och titta (på Oxford Street). Inga kvalitetskläder precis, och det är alltid sju mil kö till provrummen så jag orkar aldrig prova om jag hittar något utan chansar mest på att det passar. Har köpt en del barnkläder till makens syskonbarn där. När jag har varit där har de haft fina barnkläder och de är väldigt billiga. Primark är en upplevelse även om man inte handlar något .

Av mer sightseeinggrejer gillade jag Towern som vi besökte för några år sedan. Vid senaste besöket var jag på London Zoo tillsammans med en kompis och hennes barn. Det var riktigt kul faktiskt men det är kanske mest ett ställe man åker till om man åker med barn.

Och så titta på någon föreställning av något slag, men det hade ni bokat va?

• Tinga

Usch, det var inga roliga räkningar att betala den här månaden; maken och jag bestämde oss för att belöna oss för att vi lyckats "skapa" Piff & Puff, så lite mer glitter till mitt vänstra ringfinger och en Omega-klocka till honom skulle betalas nu. Jag påpekade vi något tillfälle att det finns något som heter "push present" (det funkar inte att vara subtil med min man ); inte för att det blev något krystande när Piff & Puff föddes, men ja; ni fattar. Då tyckte maken att han minsann ju också haft del i det hela och att det inte var mer än rätt att han också fick en present. Tja, tänkte jag; bara jag får min ring är jag nöjd, så om "priset" är att han ska få en klocka må det väl vara hänt. Klockan var dessutom dyrare än min ring, så nu har jag lite "till godo". (Det finns en lång smyckesönskelista att ta ifrån, så det blir nog inga problem att fylla min "kvot. )

Svar på tråden Livets toppar och dalar