• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

snaily, det är säkert ingen fara! Hoan är kanske på väg neråt? Jag tycker iallafall att det låter jättebra med ett UL för att dubbelkolla.

Hur mår din mamma nu?

• Telis

Åh, porchez, vilken jobbig jobbsituation du verkar ha! Bah, vilken dålig chef han verkar vara. Kan han inte mejla ut info om din nya tjänst även om han är på tjänsteresa? Stor kram och många tummar för att det kommer att bli bättre!!

• snaily

Porchez
    Fy vilken krånglande icke-kommunikativ chef! Hoppas ni kommer fram till en bra lösning när han är tillbaka från resan!

Telis
    Jo, hon går och väntar på provsvar så det är väl lite upp och ner, hon klagar inte så mycket men hon är nog hemskt orolig. Ett bukbråck fick hon också som komplikation efter operationen, som om det inte räckte med cancern liksom. Men iaf inget som behöver åtgärdas akut som tur är.
    Hoppas också på ingen fara med Ynglet, bra att kolla upp det dock och ska bli intressant att se/höra resultatet. Men blir alltid nervös bara av att kliva in på spec.mödravården, inte haft så trevliga besök där tidigare så stället i sig ger dåliga vibbar.

• kängu

Fy Porcjez vilken jobbig arbetssituation Försök stå på dig och kräv att få veta vad din titel är, samt att du vill löneförhandla. Påminn chefen ytterligare en gång om att han ska upplysa övrig personal om din nya tjänst, förklara att detta sätter dig i en knepig sits gentemot kunder och övrig personal etc. Du förtjänar raka rör!

• kängu

Snigeln, jobbigt med SF-måttet. Jag fick ju gå på tillväxt-UL i v.36 då de tyckte att magen växte för dåligt. Men Ru låg perfekt på kurvan och allt var normalt, så det där måttet behöver inte betyda ngt. Har hört om flera som det varit så för också, så oroa dig inte för mycket! Kram!

• porchez

blev avbrutten av telefon, mamma som ringde och ville kollat läget, samt skryta lite om sin nya bil

• porchez

kängu kul att se dig här! Påminn mig, ni pratade om en tvåa va? men bestämmde er för att vänta ett tag? kommer jag ihåg rätt? Hur går det annars med jobb nu?

• porchez

Telis .- då han istortsett befinner sig på andra sidan jordklotet så är det svårt (inte för att mail inte fungerar så klart ) men för mig att kommunicera med honom om hur viktigt detta är för mig!

Mitt problem är att jag alltid vill var fröken duktig! Att ställa krav på andra har jag alltid gjort, och att behöva tjata på sn chef går ju mot allt detta.

Jag jobbar ju på mig själv nu, men hjälpa av mina kuratorbesök, därför stör det mig lite att det här med jobbet händer just nu. Men det är inget man kan styra och det är bara att gilla läget...

• Oupsie
    snaily skrev 2010-10-21 20:11:19 följande:
    Ikväll måste jag kolla Lyxfällan, av trailern att döma såg det ut att kunna bli rätt underhållande.
    Det tyckte jag också, men nu säger maken att han ska kolla på hockey... vad är det för stil? Tror att det är mycket mer underhållande att titta på tjejen i Lyxfällan .
  • porchez

Ja han är dålig chef, det är mest därför den här tidigare säljaren sa upp sig. Han kunde inte jobba under honom längre!!!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar