• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Halloj i tråden .

Är det dags för lite fredagsskumpa? Införskaffade en Billabong för ett par dagar sedan, kanske ska testa den ikväll?

Ingen snö här, tack och lov, men det blåser en del.

• Oupsie

Tinga, jogging kl. 5. Det är beundransvärt helt klart. Kl. 5 visste jag inte ens vad jag hette utan sov så gott så .

Lappis, krya på dig!

• Tinga

Haha, egentligen är jag inte alls någon morgonmänniska, men jag är å andra sidan en viljemänniska, så när jag väl bestämt mig brukar saker bli av, så även löpning kl. 5 på morgonen. Maken (och säkert många andra ) tycker att jag är tokig, men det bjuder jag på.

• Tinga

Den här helgen tänkte vi börja ta tag i lite inomhusprojekt igen, efter att mest ha ägnat oss åt trädgården och andra uteprojekt under sommaren. Piffs rum är först ut att piffas (haha, fy vad dålig ) upp; ska måla och lägga nytt golv. Sen ska min syster med sambo få göra någon tjusig väggmålning istället för fondtapet där inne. Planen är att köra skogs/djurtema i Piffs rum och vattentema i Puffs rum.

• snaily

FREDAG! Det har jag förstått trots att man blir lite dagvill av att bara vara hemma.

Tinga
    Du ÄR verkligen galen! Motionera före frukost är ett straff om du frågar mig. Enda undantaget jag kan komma på är dykning tidigt på morgonen före frukost, men det är å andra sidan inte särskilt fysiskt ansträngande.

Nyheter i fertilitetsforskningen:
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/ny-forskning-kan-hjalpa-barnlosa-1.1193821
    och om man är mer nyfiken:
    www.cell.com/abstract/S0092-8674%2810%2901127-X

Kanske något i den kontakten spermie - äggreceptor som felar i vårt fall? Skulle i så fall vara en MYCKET logisk förklaring till att noll av 13 ägg blev befruktade när de fick sköta sig på egen hand. Fem av sex (har jag för mig) blev befruktade med hjälp av icsi vid nästa försök.

• Ore

God förmiddag i tråden

Sitter här och tycker att det var trevligt när lillkillen sov på förmiddagen. Han verkar just nu vara inne på att bara sova en gång om dagen, istället för två...
    Men han leker snällt (hmm, tydligen med telefonen hör jag nu, utryckning...)

Porchez: Ställ krav på chefen! Och allra bäst är det om du har fått klart och tydligt på papper vad din nya tjänst innebär, att ni är överens om lönen och allt sånt innan du till fullo tar dig an uppgifterna. Men det kanske är bra att uttrycka det litet smidigt, det där med "rädd att kunderna ska komma i kläm" låter som ett väldigt bra argument att använda. Prata med Mugglan om det annars, hon är jättebra på att inspirera en att ställa lönekrav

PB: Hoppas det går bra med lånet!!! Det där med värme är ju helt vedervärdigt om det inte funkar. Och som du säger så behövs det nog något som värmer på ungefär samma sätt som ved i ett sånt hus som ni har...

*Tindrar med ögonen angående all shopping ni nämner*. Fick inte heller någon "push"-present, men det blir nog ett fint halsband till mig efter att maken är klar med det bygget som han jobbar med på dagtid. Och med tanke på vilka uppoffringar jag gör så lär det bli jäkligt mycket dyrt bling i det halsbandet!!! Ska också undersöka om jag inte kan bli litet mer intresserad av dyra väskor Fast jag satsar nog på att bygga upp skoförrådet litet först

Här är det också snö. Och jag har inga vinterdäck på än.... Alltså vågar jag inte ge mig ut på en shoppingtur Kanske får bli en minidito här i yttepyttecentrum. De har i alla fall systembolag så att jag kan bunkra litet vin, och med litet tur kanske jag kan hitta ett par bra stövlar

• Ore

Tinga: Jag tycker inte du är tokig Hade min kropp klarat av att träna innan frukost så hade jag gärna gjort det, men nu skriker den "neeeej" så fort jag försökt...

• Tinga

Ore skrev 2010-10-22 10:19:45 följande:

*Tindrar med ögonen angående all shopping ni nämner*. Fick inte heller någon "push"-present, men det blir nog ett fint halsband till mig efter att maken är klar med det bygget som han jobbar med på dagtid. Och med tanke på vilka uppoffringar jag gör så lär det bli jäkligt mycket dyrt bling i det halsbandet!!! Ska också undersöka om jag inte kan bli litet mer intresserad av dyra väskor Fast jag satsar nog på att bygga upp skoförrådet litet först   

Hur kunde jag glömma mitt intresse för skor när jag nämnde smycken och möbler innan? Har nog ungefär 40 par i garderoben hemma, och skulle gärna ha fler. (Jobbar på det! )

• snaily

Måste också kommentera vädret bara för det:
    Snö?
    Blåst?
    Jag förstår inte vad ni pratar om!
    Här är det som igår - kallt kallt och soligt soligt soligt och vindstilla. 10 minus nu och inte en gnutta snö.
    Har en Korv som tycker vi ska gå ut nu, jag tycker han kunde ge sig till tåls tills det blivit lite varmare, men tydligen inte...

Svar på tråden Livets toppar och dalar