• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Här har det stormat inatt! Jag trodde taket skulle blåsa av eller något fönster in, minst!
    Storm+huvudvärk+tidiga telefonsamtal+hunger=omöjligt att sova--->lika bra att stiga upp. Men Å vad trött jag är, för nu har jag inte sovit gott på massor av nätter.
    *less på huvudvärken*

• passionsblomman

Sambon fick idag tag på sotarfirman och det kommer någon hit på fm idag sa de.

Igår svarade de inte på hela dagen. Vad drygt det är att ringa folk om för en själv viktiga saker och de inte ens svarar i telefon! Då får det hellre vara kö eller upptaget.

• Oms

Men vad f-n.... SNÖ!!! jag tror jag blir tokig, finns det ngt värre? vi är ju för sjutton bara i oktober - ska det vara så här fram till maj nu??

JAg säger det varje år i den här tråden men jag måste säga det igen jag HATAR snö o vinter. nej det e inte alls mysigt utan det krävs vinterkläder, det krävs tidsplanering gånger hundra då det är förseningar överallt och det är jobbigt m snö i ansiktet, på tidningen osv osv, nej tack! vore det inte för att Sverige är ett så fantastiskt land att bo i så hade jag emigrerat som 8-åring (det var där ngnstans jag först började prata om det hemska vintervädret)

jaja, det e bara o bita i det sura äpplet och sätta igång o sminka mig, ska med stora dottern till eastman för tandreglering idag - japp idag ska hon få tandställning upp o nere. sen in till jobbet och jobba toksent - har 2,5 dgr på mig att gå igenom resten av min skadestock - sen ska alla på hela företaget veta exakt vad aman ska göra o när i alla ärenden och det man kan göra ska man ha gjort... helt galet men jaja, lyckas jag med det målet ska jag belöna mig m ngt dyrt för att attans vad jobbigt det har varit.

ha en bra dag allihopa!

• Lapinette

Omsan - jag vinkar (bor inte långt från Eastman) och säger lugn, lugn snön som faller i oktober ligger högst kvar en dag.

• passionsblomman

Porchez, jag vet inte om jag sa eller bara tänkte igår: Vilken inkompetent chef du (också) har!

Sådär kan du omöjligt ha det utan att gå i bitar. Tycker September hade bra råd.

Det är ju skitkul för självförtroendet att få förtroende och bättre tjänst och sådant. men om där bara är en massa luddigheter så spelar det i slutänden kvitta, för då blir man helt bränd i alla ändar i allafall.

Jag har tyvärr själv låtit mig utnyttjas, funnit mig i helt bisarra situationer och jobbat på fullständigt sanslösa premisser med den enda moroten att någon står och säger att "du är ju så DUKTIG"
    Ja? Så varför märks inte det på lönen, arbetsvillkoren, ömsesidigheten och mina faktiska möjligheter att påverka mitt arbete?

• Tinga

Guten morgen! Jag tog mig faktiskt upp för jogging kl. 5 imorse, så dagen fick en bra start. Skönt att komma hem och bara kunna ta det lugnt, när träningen redan är avklarad.

Tjoho - fredag!

• Tinga

Ingen snö i Skåne iallafall, åtminstone inte i Lund, och det tackar jag särskilt för. Snö från jul fram till i början av mars hade passat mig fint, men därutöver känns onödigt.

• passionsblomman

Så här års får det förresten hellre snöa än regna när det ändå är kallt. För då kanske någon enstaka fattar att det antagligen är halt på vägarna. När det bara regnar ignorerar man uppenbarligen det.

• Lapinette

Tinga - beundransvärt! Du vet redan vad jag tycker om morgonträning. Själv vaknade jag med halsbränna och snuva ... men bara lite, lite som jag hoppas är över imorgon då vi ombokat vårt fredagsspinningpass till lördag pga musslor och öl med vänner ikväll.

Svar på tråden Livets toppar och dalar