• MissPersika

    Någon som gifter sig Juli 2011?

    Någon mer än jag som gifter sig då?


     


    Vet inte om det finns Juli2011 tråd :D


     


     


    ÄNTLIGEN får jag bli fru

  • Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?
  • Emmilie87

    Jippi 1 år kvar för oss som ska gifta oss den 30 juli! Idag är det vår "bröllopsdag" haha ;)

    Igår beställde jag min klänning. Den gick dock på lite över min budget...budgeten var 4 500 kr för en klänning men denna kostade 6 800 kr... :S Men den va riktigt fin :D Får sälja den efter bröllopet :P

  • lunagarden

    Det gick jättebra att prova klänning, trots putmage - snörlivet trollade nästan bort den

    Jag hittade klänningen jag vill ha också, en Romantica för 7.000 kr

  • RockTroll
    Emmilie87 skrev 2010-07-30 20:34:36 följande:
    Jippi 1 år kvar för oss som ska gifta oss den 30 juli! Idag är det vår "bröllopsdag" haha ;)Igår beställde jag min klänning. Den gick dock på lite över min budget...budgeten var 4 500 kr för en klänning men denna kostade 6 800 kr... :S Men den va riktigt fin :D Får sälja den efter bröllopet :P
    Ni får gärna visa bild ni som har klänning fixad :)
  • lunagarden

    Ja, jag vill också se bilder på klänningar!!!

    Min klänning var i 2011 års kollektion, så den finns tyvärr inte på bild ännu och man fick inte fotografera under provningen. Det är 14 veckors leveranstid, så jag behöver inte bestämma mig än, ska kika vidare. Skönt iallafall att veta att det redan finns en klänning som jag vill ha, även om det blir dyrare än jag tänkt mig.

    Ska titta på fler klänningar på måndag, hoppas kanske kunna hitta någon på rea senare i höst, men jag måste ju prova nu innan magen växer ännu mer

  • RockTroll
    lunagarden skrev 2010-07-31 10:41:47 följande:
    Ja, jag vill också se bilder på klänningar!!! Min klänning var i 2011 års kollektion, så den finns tyvärr inte på bild ännu och man fick inte fotografera under provningen. Det är 14 veckors leveranstid, så jag behöver inte bestämma mig än, ska kika vidare. Skönt iallafall att veta att det redan finns en klänning som jag vill ha, även om det blir dyrare än jag tänkt mig.Ska titta på fler klänningar på måndag, hoppas kanske kunna hitta någon på rea senare i höst, men jag måste ju prova nu innan magen växer ännu mer
    Ja så tänkte jag egentligen också göra om jag hade hunnit bliv gravid och föda innan, testa när jag ännu är smal och köpa i förväg. Men nu blir det nog antingen mage eller inte mage. Min klänning kommer nog inte bli så dyr i vilket fall som helst, hade satt 5000 som max men hittade en jag blev störtkär i för 149 pund om jag inte har kula då.

    www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.html

  • lunagarden

     


    RockTroll skrev 2010-07-31 11:04:30 följande:
    Ja så tänkte jag egentligen också göra om jag hade hunnit bliv gravid och föda innan, testa när jag ännu är smal och köpa i förväg. Men nu blir det nog antingen mage eller inte mage. Min klänning kommer nog inte bli så dyr i vilket fall som helst, hade satt 5000 som max men hittade en jag blev störtkär i för 149 pund om jag inte har kula då. www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_65111...

    Den var jättefin, och vilket kanonpris

    Har funderat på kinaklänningar, men känner mig lite osäker inför hur den ska passa. Jag har C/D-kupa och nästan alla modeller på bilderna har A/B, och jag vill definitivt inte att det ska bli för mycket bröst, hehe

  • RockTroll
    lunagarden skrev 2010-07-31 11:53:55 följande:
      Den var jättefin, och vilket kanonpris Har funderat på kinaklänningar, men känner mig lite osäker inför hur den ska passa. Jag har C/D-kupa och nästan alla modeller på bilderna har A/B, och jag vill definitivt inte att det ska bli för mycket bröst, hehe
    Jag förstår dig jag har H kupa :) Men lite hylla tycker jag oftast bara är fint för att försöka dölja bröst gör det ibland bara värre. Men kinaklänningar beställer man ju ändå efter sina egna mått så det är bara att hitta rätt modell innan.
  • lunagarden

    Nä, dölja de fina behagen ska man inte, men jag vill inte att det ska bulla över heller

    Har sett exempel på beställda klänningar, där omfångsmåtten stämmer, men de missat att man behöver mer tyg över brösten, så klänningen blir lite för kort, om du förstår vad jag menar nu, hehe, den slutar en bit upp på brösten, istället för ovanför som det är på originalbilden på den plattare modellen.

  • Emmilie87

     


    RockTroll skrev 2010-07-31 11:04:30 följande:
    Ja så tänkte jag egentligen också göra om jag hade hunnit bliv gravid och föda innan, testa när jag ännu är smal och köpa i förväg. Men nu blir det nog antingen mage eller inte mage. Min klänning kommer nog inte bli så dyr i vilket fall som helst, hade satt 5000 som max men hittade en jag blev störtkär i för 149 pund om jag inte har kula då. www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_65111...

    Det var en fin klänning :)

    Här är den som jag har beställt, men där det är rött pärlbroderi är det istället ivoryfärgat bråderi. ;) Denna klänning fick borta mage och oönskade kurvor :P

    http://www.partyworld.se/wp-content/uploads/2009/11/868037.jpg

  • lunagarden

    Emmelie - den var fin, har du fått hem den? Var är den beställd?

    Jag var lite fascinerad över hur klänningen jag provade trollade bort min graviditetsmage och den var i liknande modell som din

Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?