Inlägg från: RockTroll |Visa alla inlägg
  • RockTroll

    Någon som gifter sig Juli 2011?

    Hej! får jag hänga med här? Vi ska också gifta oss 30 Juli om inte lokalen är bokad då, sambon ska ringa nu och boka tid för lokalvisning. Vi ska ha ett rockbröllop/50-tal ute på landet utanför Borås med en budget på max 60 000 hade vi tänkt.


    Det enda som är fixat är mannens kläder då jag försöker bli gravid och inte kan planera val av klänning än :) i ätväg har vi buffétema, grilbuffe+tårtbuffé och godisbuffé.

  • RockTroll
    Peggy3 skrev 2010-07-29 12:24:37 följande:
      Hejsan! Vart utanför borås ska ni gifta er?
    Seglora bygdegård blir det troligtvis, ska på lokalvisning på måndag :D gillar att det ligger en camping brevid så kan folk inte komma med ursäkten att dom inte har någonstans att sova för att det ligger avsides.
  • RockTroll
    Peggy3 skrev 2010-07-29 14:54:59 följande:
      Det är där vi ska vara.. vi har bokat den 23 juli..  ju kanon bra med campingen.. 
    Vilket sammanträffande :) då hoppas vi att datumet helgen efter er är ledigt. Det är kanon med camping. Vilket band har ni hyrt om man får fråga? Det tycker jag nog är det allra svåraste.
  • RockTroll
    lunagarden skrev 2010-07-29 21:32:54 följande:
    Imorgon ska jag titta på klänningar, trots gravidmagen
    Åh så kul :) Vi försöker bli gravida med barn så här kan ingen klänning köpas förrän senast 3-4 månader innan på sin höjd.
  • RockTroll
    RockTroll skrev 2010-07-29 22:16:55 följande:
    Åh så kul :) Vi försöker bli gravida med barn så här kan ingen klänning köpas förrän senast 3-4 månader innan på sin höjd.
    *försöker bli med barn skulle det stå jag är trött haha.
  • RockTroll
    Emmilie87 skrev 2010-07-30 20:34:36 följande:
    Jippi 1 år kvar för oss som ska gifta oss den 30 juli! Idag är det vår "bröllopsdag" haha ;)Igår beställde jag min klänning. Den gick dock på lite över min budget...budgeten var 4 500 kr för en klänning men denna kostade 6 800 kr... :S Men den va riktigt fin :D Får sälja den efter bröllopet :P
    Ni får gärna visa bild ni som har klänning fixad :)
  • RockTroll
    lunagarden skrev 2010-07-31 10:41:47 följande:
    Ja, jag vill också se bilder på klänningar!!! Min klänning var i 2011 års kollektion, så den finns tyvärr inte på bild ännu och man fick inte fotografera under provningen. Det är 14 veckors leveranstid, så jag behöver inte bestämma mig än, ska kika vidare. Skönt iallafall att veta att det redan finns en klänning som jag vill ha, även om det blir dyrare än jag tänkt mig.Ska titta på fler klänningar på måndag, hoppas kanske kunna hitta någon på rea senare i höst, men jag måste ju prova nu innan magen växer ännu mer
    Ja så tänkte jag egentligen också göra om jag hade hunnit bliv gravid och föda innan, testa när jag ännu är smal och köpa i förväg. Men nu blir det nog antingen mage eller inte mage. Min klänning kommer nog inte bli så dyr i vilket fall som helst, hade satt 5000 som max men hittade en jag blev störtkär i för 149 pund om jag inte har kula då.

    www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.html

  • RockTroll
    lunagarden skrev 2010-07-31 11:53:55 följande:
      Den var jättefin, och vilket kanonpris Har funderat på kinaklänningar, men känner mig lite osäker inför hur den ska passa. Jag har C/D-kupa och nästan alla modeller på bilderna har A/B, och jag vill definitivt inte att det ska bli för mycket bröst, hehe
    Jag förstår dig jag har H kupa :) Men lite hylla tycker jag oftast bara är fint för att försöka dölja bröst gör det ibland bara värre. Men kinaklänningar beställer man ju ändå efter sina egna mått så det är bara att hitta rätt modell innan.
  • RockTroll
    lunagarden skrev 2010-07-31 22:46:09 följande:
    Nä, dölja de fina behagen ska man inte, men jag vill inte att det ska bulla över heller Har sett exempel på beställda klänningar, där omfångsmåtten stämmer, men de missat att man behöver mer tyg över brösten, så klänningen blir lite för kort, om du förstår vad jag menar nu, hehe, den slutar en bit upp på brösten, istället för ovanför som det är på originalbilden på den plattare modellen.
    Det lät mindre vackert haha.

     


     


    lunagarden skrev 2010-07-31 22:46:09 följande:
    Nä, dölja de fina behagen ska man inte, men jag vill inte att det ska bulla över heller Har sett exempel på beställda klänningar, där omfångsmåtten stämmer, men de missat att man behöver mer tyg över brösten, så klänningen blir lite för kort, om du förstår vad jag menar nu, hehe, den slutar en bit upp på brösten, istället för ovanför som det är på originalbilden på den plattare modellen.
    Det lät mindre vackert haha.

     


     


     Emmilie87 skrev 2010-08-01 18:28:33 följande:


      Det var en fin klänning :) Här är den som jag har beställt, men där det är rött pärlbroderi är det istället ivoryfärgat bråderi. ;) Denna klänning fick borta mage och oönskade kurvor :P www.partyworld.se/wp-content/uploads/2009/11/...
    Den var jättefin :)
  • RockTroll
    Sommaren 2011 skrev 2010-08-01 21:15:53 följande:
    Hej allihop!Vilken tur att jag hittade er! Jag ska också gifta mig i juli 2011! Det känns som att ni alla kommit jättelångt i planeringen, vi har precis prelbokat stället vi vill vara på :). Och börjat fundera lite löst på inriktning på mat och lite teman och sånt. Men det är nog bäst att sätta fart!Såg att det var några som skickat ut "save the date"  till gästerna. Det var en bra idé, det ska vi också göra tror jag! Skickar man mail eller kort? Och vad skriver man? Har aldrig hört om detta innan!
    Vi har inte heller kommit så långt. Ungefär som er :) Känns så konstigt att kanske redan höra av sig till tex catering och boka sånt när det är ett år kvar. Jag kommer säkert göra allt i sista minuten :P

    Imorgon ska vi och kolla på stället som det med största sannorlikhet blir och då bokas datum med då vi vill gifta oss utanför lokalen :)

Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?