Någon som gifter sig Juli 2011?
Någon mer än jag som gifter sig då?
Vet inte om det finns Juli2011 tråd :D
ÄNTLIGEN får jag bli fru
Någon mer än jag som gifter sig då?
Vet inte om det finns Juli2011 tråd :D
ÄNTLIGEN får jag bli fru
Emmilie87 skrev 2010-08-01 18:28:33 följande:
Hej allihop!
Vilken tur att jag hittade er! Jag ska också gifta mig i juli 2011!
Det känns som att ni alla kommit jättelångt i planeringen, vi har precis prelbokat stället vi vill vara på :). Och börjat fundera lite löst på inriktning på mat och lite teman och sånt. Men det är nog bäst att sätta fart!
Såg att det var några som skickat ut "save the date" till gästerna. Det var en bra idé, det ska vi också göra tror jag! Skickar man mail eller kort? Och vad skriver man? Har aldrig hört om detta innan!
Imorgon ska vi och kolla på stället som det med största sannorlikhet blir och då bokas datum med då vi vill gifta oss utanför lokalen :)
Vad skönt att höra! Tänkte att vi nog ligger riktigt risigt till :)!
Vi ska göra precis som ni, vi ska gifta oss utanför lokalen där festen blir! Det känns hur bra som helst tycker jag!
Datumet är prelbokat till 2 juli, egentligen ville vi ha bröllopet 9 juli, men då var lokalen redan prelbokad. Så vi tar 2:a eller så blir det 9:e om det blir ledigt.
Vet du hur man bokar någon som kan viga en utomhus? Och hur mycket kan det kosta? Känner att vi har ganska många små "luckor" i budgeten :), men det får bli väl!
Man hör av sig till kommunen vad jag förstått för att boka en vigselförättare. Googla på vigselförättare+ din ort så får du nog fram en lista. Sen är det bara att boka in någon som verkar bra och förhoppningsvis kan ditt datum. Vad jag förstått så får förättaren själv välja vad dom vill ha betalt men oftast vad jag har hört nöjer sig de flesta med resekostnad.
Jag håller på och jagar lokal just nu. Märker att vi är sent ute. Den lokal vi hade tänkt på var redan bokad, hon hade bokningar in på 2012 också!
Sommaren 2011: denna hittade jag www.lansstyrelsen.se/lst/sv/amnen/Vigsel/
Rocktroll: tack för hjälpen. Ska googla och se vad jag kan hitta! Inväntar nu bara vilken dag det hela ska bli :)! Men som du säger, det är ju helt OK att rucka lite på datumet, bara det blir i juli!
ClaraH: det är ju verkligen mystiskt det här. Bokar folk verkligen lokal två år i förväg :)!? Hoppas du hittar datum och lokal som känns bra!
Ska ni förbereda gästerna och be att de håller datumet? Hur gör ni i så fall?