• Svar på tråden Maj 2011 del 3
  • themandys

    Hej!


    Vilken roligt tråd :) Jag och min fästman ska gifta oss i slutet av maj nästa år och håller på för fullt med planeringen. Än så länge har vi bokat lokal för vigsel, fest och övernattning och börjat fundera kring färgtema och arrangemang.


    Nästa steg är att börja kolla efter klänning :) Är det någon som har bra tips på ställen att köpa klänning på i Stockholm? Eller ställen att hålla sig undan från med för den delen.


    Hälsningar Amanda

  • Evasommar

    Hej ni alla här! Vi gifter oss 21 maj 2011 i Göteborg!! Härligt..!

  • AnnC81
    Evasommar skrev 2010-08-13 14:05:58 följande:
    Hej ni alla här! Vi gifter oss 21 maj 2011 i Göteborg!! Härligt..!
    Vi gifter oss också den 21 maj fast i Borås :) Vart i gbg gifter ni er? Jag är ju från gbg, hamnade här av någon konstig anledning... kärlek kallas det visst :P 
  • Fårävvör

    Oj, den här "nya" maj-tråden hade jag missat totalt! Vi har i alla fall fixat vigsellokal, festlokal och fotograf och ska ta tag i vigselförrättare, band, klänning och kostym ganska snart...

  • Jejjan Jansson

    Hej alla!


    Vi gifter oss 28 maj 2011 i Saffle! Lite jobbigt med planeringen eftersom vi bor i London och maste forlita oss mycket pa mor och far, men an sa lange har vi fixat kyrka, prast, festlokal, klanning och "save the date" kort! Lite orolig for all sma detaljer som maste fixas, men jag hoppas fa tips och rad fran er!


    Eftersom m2b ar engelsk sa maste vigseln vara bade pa svenska och engelska och jag vet inte riktigt hur det kommer att funka - nagon mer som gar igenom det har?

  • themandys
    Jejjan Jansson skrev 2010-08-16 16:52:58 följande:
    Hej alla! Vi gifter oss 28 maj 2011 i Saffle! Lite jobbigt med planeringen eftersom vi bor i London och maste forlita oss mycket pa mor och far, men an sa lange har vi fixat kyrka, prast, festlokal, klanning och "save the date" kort! Lite orolig for all sma detaljer som maste fixas, men jag hoppas fa tips och rad fran er! Eftersom m2b ar engelsk sa maste vigseln vara bade pa svenska och engelska och jag vet inte riktigt hur det kommer att funka - nagon mer som gar igenom det har?
    Hej! Min fästman är oxå engelsman så precis som er kommer vi ha vigseln på engelska så att alla förstår. Vi bor dock i Stockholm vilket gör planeringen enklare.. Däremot vet jag inte hur man får tag på en engelsktalande vigselförättare, någon som vet? :)
  • MagicBride
    themandys skrev 2010-08-16 19:31:54 följande:
    Hej! Min fästman är oxå engelsman så precis som er kommer vi ha vigseln på engelska så att alla förstår. Vi bor dock i Stockholm vilket gör planeringen enklare.. Däremot vet jag inte hur man får tag på en engelsktalande vigselförättare, någon som vet? :)
    Många vigselförättare kan sköta vigseln på engelska, bara välj ut någon ni känner passar er och fråga :)
  • blikarlsson

    Kul att tråden är igång! Gifter mig 21 maj 2011 i ett litet samhälle 10 mil norr om Göteborg. Har fixat det mesta som går att fixa så här tidigt - kyrka, festlokal, klänning, frisör, catering, fotograf, musik, inbjudningskort, vigselprogram och festkort, ringen är köpt, värdpar och toastpar är utsedda, "bröllopsresa" är inbokad..... Märks kanske att jag längtar? *fnissar*

  • mri

    Gifter mig 28 maj -11.    :)


    Fixat är kyrka, festlokal, fotograf (professionell, ej till fest och kyrka ännu, troligen blir det någon närstående) och ringen tillverkas as we speak. :)   Ska i dagarna ringa och höra med dem vi vill ska fixa maten åt oss och den pastor som vi vill ska viga oss.  I oktober åker jag för att leta brudklänningar i Göteborgsområdet.


     


    Tittar lite nu och då på eventuellt halsband och eventuellt diadem + skor. Har oxå beställt småprylar till bordsdekoration mest för att jag, i glädjeruset att allt äntligen blir av, inte kunde låta bli.

  • Jejjan Jansson

    Wow blikarlsson, du ar ju nastan fardig med allt kanns det som! Jo, jag glomde lagga till att frisor och catering ar ocksa fixat. Vardpar, best man, bridesmaids och ushers ar ocksa bestamda (lite engelskt maste det ju vara). Jag borjade skriva en checklist igar for allt annat som maste goras och en liten latt panik kansla spridde ut sig - det ar sa mycket att fixa med!! Nagon som vet en bra DJ i Varmlands omradet, eller kanske till och med Gbg? 


    Och va tycker ni om att bli ledd in i kyrkan av era pappor vs. ga in i kyrkan tillsammans med blivande maken? Jag har alltid dromt om att min pappa ska leda in mig, och att brudgummen forst ser mig i klanning nar dorrarna oppnas. Jag vet att det inte ar tradition i Sverige (speciellt nar det blev sa mycket uppstandelse med Victoria och Daniel) - men tycker ni att jag ska sta pa mig? Det ar ju trots allt traditionen i England!

Svar på tråden Maj 2011 del 3