• Svar på tråden Maj 2011 del 3
  • AnnC81

    Herre gud, det går verkligen upp och ner med planeringen så här långt i förväg, men just nu är jag inne i ett stim! :) Antar att det har lite med klänningsinköpet att göra, nu blev allt verkligen på riktigt!! ;)
    Nu börjar man tänka skor, hår, smycken...
    Tack MagicBride för länken, ska försöka ta mig till Eurosko och titta någon dag. Det slog ju mig nu också att sommarskor inte säljs i "vanliga" skoaffärer under vintern, och man vill ju kanske gärna ha klart skorna ett tag innan bröllopet så man inte springer runt i maj med panik.
    Annars har jag även spanat in en hemsida där man kan skräddarsy sina egna skor.
    http://www.pernillasbrudbutik.se/butik/index.php
    Mer traditionella brudskor till hyfsat pris, då kan man ju välja hur de ska se ut, hur hög klack det ska vara och allt annat.
    Ja, vi får se vad det blir!

    Oh, och så råkade jag visst boka fotograf idag också! Hehe.. det är en som jag känner till sen innan så jag frågade vad han tog för att fota bröllop och priset 3500 kr tyckte jag var helt ok så vi spikade det helt enkelt! :)

    Började kika lite på transporter med (från kryka till fest), men tycker det är så dyrt! Runt 4000 kr för att åka runt i en bil i en kvart??? Har ni börjat fundera på sånt här eller är det bara jag? :) 


  • kikki kikki

     


    AnnC81 skrev 2010-08-04 12:02:52 följande:
    Började kika lite på transporter med (från kryka till fest), men tycker det är så dyrt! Runt 4000 kr för att åka runt i en bil i en kvart??? Har ni börjat fundera på sånt här eller är det bara jag? :) 

    Vi måste också lösa transport både för oss och gästerna...hmm.....vi funderar på att hyra en buss eller liknande då många av gästerna kommer med tåg till vår stad och det är en bit mellan kyrka och festlokal.

  • AnnC81

     


    kikki kikki skrev 2010-08-04 13:07:54 följande:
      Vi måste också lösa transport både för oss och gästerna...hmm.....vi funderar på att hyra en buss eller liknande då många av gästerna kommer med tåg till vår stad och det är en bit mellan kyrka och festlokal.

    Jag tänkte mer på transport för oss, gästerna får ta sig till festen själva.. men hade nog också hyrt en buss för gästerna ifall det var långt och många kom med tåg.

    Det är mycket att pussla ihop! :)

    Angående fotografering igen förresten, har ni tänkt att fotas före eller efter vigseln? Vi har tänkt före, men hörde då från en på jobbet att det är bättre att fotas efter, för då slappnar man av mer och är mycket gladare. Innan lär man va nervös...
    Fast å andra sidan vill jag inte låta mina gäster vänta för länge heller, då kanske man blir stressad för det.
    Hur tänker ni?


  • Niini
    AnnC81 skrev 2010-08-04 15:03:33 följande:
      Jag tänkte mer på transport för oss, gästerna får ta sig till festen själva.. men hade nog också hyrt en buss för gästerna ifall det var långt och många kom med tåg. Det är mycket att pussla ihop! :) Angående fotografering igen förresten, har ni tänkt att fotas före eller efter vigseln? Vi har tänkt före, men hörde då från en på jobbet att det är bättre att fotas efter, för då slappnar man av mer och är mycket gladare. Innan lär man va nervös... Fast å andra sidan vill jag inte låta mina gäster vänta för länge heller, då kanske man blir stressad för det. Hur tänker ni?
    Vi kommer fota både för o efter. Fast troligen mest före eftersom smink och hår då är fräscht o så slipper gästerna vänta :)
  • AnnC81

     


    Niini skrev 2010-08-04 15:14:42 följande:
    Vi kommer fota både för o efter. Fast troligen mest före eftersom smink och hår då är fräscht o så slipper gästerna vänta :)

    Ja det är klart, sminket o håret tänkte jag inte på.
    Före och efter var ju annars en bra lösning! ;D Våran fotograf ska vara med på vigseln så han kan ju säkert stanna och ta några snabba bilder efter också :) Hihi


  • AnnC81

    Jag hade panik nyss... Kyrkan vi ska gifta oss i tillhör ett museum och inte Svenska kyrkan, så man måste fixa präst själv hos Svenska kyrkan. Tänkte att det inte var panik med det... men hittade en mailadress idag till Svenska kyrkan så jag tänkte jag mailar o frågar lite, när man bör boka osv. Visade sig att man bara kunde boka präst kl 13, 14 eller kl 15. Och vi som hade bokat kyrkan kl 16!! Ringde upp kyrkan och hade sååå ont i magen, hahaha! Det är en väldigt populär vigselkyrka nämligen... men som TUR var hade ingen bokat kl 15 så nu har jag ändrat! *PUH* jag fick allt svettas lite där... nu får det inte vara några fler tabbar...! ;)


  • KAGK

    Jag ska gifta mig 14 maj 2011! :)

    Det vi har ordnat är:

    Vigselplats
    Vigselförättare
    Festlokal
    Fotograf
    Klänning

    Men jag vill ju sätta igång med allt annat också! Har nästan funderat ut hur inbjudan + resterande trycksaker ska se ut. Har även varit runt på loppisar för att skaffa lite dekorationer till bröllopet. Men det kliar i pysslarfingarna. Och ring ska vi inte tala om! Just nu är jag inne på de ringarna som ligger i mitt album men jag är rädd att jag ska ångra mig så jag har lovat mig själv att iallafall vänta tills bröllopsmässorna drar igång. Jag intalar mig själv att tiden går fort... :)

  • KAGK

     


    KAGK skrev 2010-08-10 20:48:34 följande:
    Jag ska gifta mig 14 maj 2011! :)Det vi har ordnat är:VigselplatsVigselförättareFestlokalFotografKlänningMen jag vill ju sätta igång med allt annat också! Har nästan funderat ut hur inbjudan + resterande trycksaker ska se ut. Har även varit runt på loppisar för att skaffa lite dekorationer till bröllopet. Men det kliar i pysslarfingarna. Och ring ska vi inte tala om! Just nu är jag inne på de ringarna som ligger i mitt album men jag är rädd att jag ska ångra mig så jag har lovat mig själv att iallafall vänta tills bröllopsmässorna drar igång. Jag intalar mig själv att tiden går fort... :)

    Klänningen finns i galleriet också. :)

  • AnnC81

     


    KAGK skrev 2010-08-10 20:48:34 följande:
    Jag ska gifta mig 14 maj 2011! :)Det vi har ordnat är:VigselplatsVigselförättareFestlokalFotografKlänningMen jag vill ju sätta igång med allt annat också! Har nästan funderat ut hur inbjudan + resterande trycksaker ska se ut. Har även varit runt på loppisar för att skaffa lite dekorationer till bröllopet. Men det kliar i pysslarfingarna. Och ring ska vi inte tala om! Just nu är jag inne på de ringarna som ligger i mitt album men jag är rädd att jag ska ångra mig så jag har lovat mig själv att iallafall vänta tills bröllopsmässorna drar igång. Jag intalar mig själv att tiden går fort... :)

    Fin klänning och fina ringar! Jag har tänkt något liknande i ringväg, men är osäker på hur det kommer passa med min förlovningsring. Kanske dags att börja prova lite. :)
    Visst vill man sätta igång och göra allt på en gång. Vi har precis gjort en prototyp på hur inbjudningskorten ska se ut, så igår var jag och köpte allt material som behövs. Så nu ska det pysslas med det i höst! :)


Svar på tråden Maj 2011 del 3