• FramtidaFruSandberg

    Vi som gifter oss 4/9 del 2

    Den gamla tråden stängdes igår såg ja så här startar jag upp en ny.

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 4/9 del 2
  • Fenixx

    men oj...kan tro att det måste kännas väldigt ledsamt att inte din syster hört av sig och sen inte ska komma...


    min sambos farfar och farmor tackade nej, blev lite paff. då dem ändå var på hans brors bröllop som tom var längre bort. men tror det har med att vi inte valt att bjuda några kusiner och en av hans kusiner är uppvuxen hos dem men min sambo klarar inte av henne för fem öre. jaja... vi kommer få en rolig dag ändå.

  • Toffi

    Varför blir släkt och vänner så känsliga när det gäller bröllop. Alla ska ha en åsikt och tycka till. Det finns en massa "måste" som anses att man bör uppfylla. Kan inte brudparet få göra som de vill i lugn och ro.


     


     


    Hur som helst så är det inte så långt kvar nu. Jag känne rmig faktiskt väldigt lugn. Har OSA satt till i morgon och nästan alla har svarat.


    Mest lite småpill kvar att göra. Ska prova klänningen på fredag igen för att se att semestern inte har varit för dålig för formen ;)


     


     


    dock ingen möhippa i sikta än men räknar inte med någon så blir jag inte besviken om det inte blir nåt.

  • sun moon

    Fick ett MMS från mina barns pappa när barnen (12 o 15) hade sina nya kostymer på sig. Vi passade på att be han få dessa uppsydda i Thailand när de endå var där på semester nu. De såg ut att bli riktigt fina.  


    Jag ska idag fixa de ljusblåa tvålhjärtan som jag ska göra och lägga i askarna. Jag har aldrig gjort tvål innan så det ska bli spännande. Kom en bit på festhäftet också igår.

  • Fenixx

    ja en som gifte sig gjorde sin kostym i thailand. blev jättefin.


     


    har inte heller fått någon möhippa och enligt en kompis så verkar folk ha svårt att ta tag i saker fast dem vetat om det såå länge. men men, blir det så blir det.

  • popcorn o dip

    En månad kvar!!!! Har en del småfix kvar skönt att inte vara helt sysslolös när man är ledig :D

  • Fenixx
    popcorn o dip skrev 2010-08-04 11:57:31 följande:
    En månad kvar!!!! Har en del småfix kvar skönt att inte vara helt sysslolös när man är ledig :D
    ja jag kan inte fatta att det bara är 1månad kvar nu!!! sååå konstigt när man planerat så länge.
  • sun moon

    jag är helstressad idag.. känner att det bara är för mycket nu :P Håller på att slänga ut skrivaren alt. sätta den på golvet och hoppa på den.  


    jag bara känner att jag har glömt något.. kanske borde jag skriva en lista på vad som ska göras så man kan beta av en sak i taget.. 

  • sun moon

    men det är lite märkligt, igår kände jag att jag hade full koll, idag är det bara koas i huvudet

  • popcorn o dip

    sun moon: hmm jag hade kaos igår och full koll idag...

    Ringde och pratade med prästen.. har börjat känna mig stressad för det är bara en månad kvar och man ska ju ha vigselsamtal och sånt. När jag presenterade mig och sa att vi bokat vigsel 4/9 med henne sa hon " det är ju en månad kvar, det är långt". jag kände mig lugnare för jag ville egentligen bara kolla läget och det verkar vara under kontroll. :D Skönt då kommer hon lugna mina nerver i kyrkan också ;)
    En månad är ett tag men sen är det väl så som "att hur lång en minut är beror på vilken sida av toadörren du står på" alltså hur mycket man har att göra innan datumet. Min präst var på semester och jag har en del småfix så det kanske förklarar saken.

    Listor är alltid bra, det lugnar ner en och gör att man kan fokusera på en sak i taget. Och man behöver inte vara rädd att man glömmer något för det har man ju skrivit upp! I love listor! :D

    Ska träffa min floristkompis idag och prata blommor, ska bli såå kul! Kanske bli ett glas vin dagen till ära :D

  • Lara C

    Popcorn o dip, hur gick det med blomsterpratandet? Jag träffade min floristkompis idag och det känns som att blommorna är under kontroll.


    Igår pratade jag med marsalken om m2bs svensexa. M2b tror att det kommer ske nu på lördag, som är den enda möjliga lördagen som finns kvar, så han kommer nog att vara besviken framemot lördag eftermiddag. Jag tror att risken finns att han kommer vara ledsen och tro att det inte blir något, och jag kommer att ha svårt att inte avslöja att det är något på gång vid ett tillfälle han inte alls förväntar sig (jag vill ju inte att han ska vara ledsen). Men det finns mig veterligen ingen lag på att svensexor ska vara på lördagar och det kanske jag kan säga utan att avslöja för mycket... Det hade varit lättare om det skulle bli av på lördag.


    Jag pendlar också mellan att känna att vi har full koll och ingen koll alls, men jag vägrar att känna mig stressad. (Påminn mig om det om ett par veckor tack! )


    Jag gillar också att skriva listor men jag kollar aldrig på dem när de väl är skrivna så det hjälper inte så mycket...

Svar på tråden Vi som gifter oss 4/9 del 2