• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Villemoa

    Fy fasen gumman så du har det! Tyvärr vet jag precis hur det känns men det hjälper ju dig föga. Du vet var jag finns om du vill gnälla! Du kanske redan hört det men försök att inte vagga när du går för det hjälper inte fogarna. Man ska ta små, korta steg istället. Här i Sthlm brukar mvc samarbeta med ReAgera-klinikerna och man får gå på kostnadsfri föreläsning om just detta med ryggproblem och bäckenuppluckring. Har ni nåt liknade i dina trakter?

  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-07-30 15:25:52 följande:
    Fy fasen gumman så du har det! Tyvärr vet jag precis hur det känns men det hjälper ju dig föga. Du vet var jag finns om du vill gnälla! Du kanske redan hört det men försök att inte vagga när du går för det hjälper inte fogarna. Man ska ta små, korta steg istället. Här i Sthlm brukar mvc samarbeta med ReAgera-klinikerna och man får gå på kostnadsfri föreläsning om just detta med ryggproblem och bäckenuppluckring. Har ni nåt liknade i dina trakter?
    Jag har hört att det är pingvinen steg som gäller MVC samarbetar med sjukterapin, har inte gått dit eftersom jag fick handledskydd av en snäll kund, men de börjar bli för stora, har konstigt nog smala handleder till min stora kropp Men jag vet att de har träningsprogram för foglossning etc. Det löser sig nog, problemet är väl att jag har ett sånt jobb där jag inte kan komma undan att lyfta och bära saker hela tiden.

    Nä men usch så gnällig jag är Det är bara det att igår så kunde jag knappt sova för att jag hade så ont och så upp idag igen och till jobbet, lika imorgon, Men jag är ledig på söndag V33 har jar en hel vecka ledigt, då ska jag bara vila och mysa, ska bli så skönt!


    Det hjälper verkligen att få gnälla av sig och få stöd, Panzer är förstående och så men...


     

  • Heloise

    Nu är jag klar med ständandet, isteet står på kylning och True Blood väntar, jag hoppas verkligen att Alexander Skarsgård har oljat in bringan ordentligt för min skull

  • Villemoa

     


    Heloise skrev 2010-07-30 15:47:45 följande:
    Jag har hört att det är pingvinen steg som gäller MVC samarbetar med sjukterapin, har inte gått dit eftersom jag fick handledskydd av en snäll kund, men de börjar bli för stora, har konstigt nog smala handleder till min stora kropp Men jag vet att de har träningsprogram för foglossning etc. Det löser sig nog, problemet är väl att jag har ett sånt jobb där jag inte kan komma undan att lyfta och bära saker hela tiden. Nä men usch så gnällig jag är Det är bara det att igår så kunde jag knappt sova för att jag hade så ont och så upp idag igen och till jobbet, lika imorgon, Men jag är ledig på söndag V33 har jar en hel vecka ledigt, då ska jag bara vila och mysa, ska bli så skönt! Det hjälper verkligen att få gnälla av sig och få stöd, Panzer är förstående och så men...  

    Man FÅR vara gnällig! Kommer ihåg att jag också hade jättesvårt att sova för att det gjorde så jävla ONT och jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Gubben var ju också förstående men man ville ju att han skulle fatta HUR ont det gjorde (vad nu det spelade för roll). Jag var ju sjukskriven de två sista månaderna så jag kunde ju vila på dagarna men man var ett vrak!
    Tycker din chef borde anpassa arbetsuppgifterna så att du slipper tunga lyft och så.

    Har du förresten kollat upp om ni har isofix-fästen? Ska ta några bilder på babyskyddet om ni fortfarande är intresserade.

  • Villemoa

     


    Heloise skrev 2010-07-30 15:48:53 följande:
    Nu är jag klar med ständandet, isteet står på kylning och True Blood väntar, jag hoppas verkligen att Alexander Skarsgård har oljat in bringan ordentligt för min skull

    Ha en mysig stund med Alexander!

  • Hvidbrud

    Heloise: foglossning i symfysen låter det som. Inte dammsuga då! Precis den ställningen med ena benet framför det andra förvärrar det bara, så panzer: din tur att överta dammsugningen!

  • Fru sy

     


    Villemoa skrev 2010-07-30 20:19:59 följande:
    Är det någon som varit på Kosta Boda Mode Outlet?

    Japp, vi var där i påskas. Finns mycket saker men jag var tyvärr inte på shopping humör när jag var där. Mannen köpte lite fiskesaker och kläder. Ska ni åka dit? Ni får gärna komma hit på fika då, eller bo över här... vi bor ca 5 mil därifrån...

  • Villemoa

     


    Fru sy skrev 2010-07-30 21:17:34 följande:
      Japp, vi var där i påskas. Finns mycket saker men jag var tyvärr inte på shopping humör när jag var där. Mannen köpte lite fiskesaker och kläder. Ska ni åka dit? Ni får gärna komma hit på fika då, eller bo över här... vi bor ca 5 mil därifrån...

    Ja vi ska dit på tisdag men vi kommer till Växjö redan på måndag. Vi har bokat hotell må-ons. Men att komma på fika vore väldigt trevligt, kanske på onsdag när vi är på väg hem? Exakt vart är det ni bor? Du kan väl inboxa mig?

  • Fru sy

     


    Villemoa skrev 2010-07-30 21:27:19 följande:
      Ja vi ska dit på tisdag men vi kommer till Växjö redan på måndag. Vi har bokat hotell må-ons. Men att komma på fika vore väldigt trevligt, kanske på onsdag när vi är på väg hem? Exakt vart är det ni bor? Du kan väl inboxa mig?

    Jag har inboxat dig

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...