• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

Fru Sy, DU TÄNKER FÖR MYCKET!!!!
    Jag vet att det är helt uppslukande med detta med Äl och cykling hit och dit, MEN du kommer aldrig någonsin att på timmar och minuter kunna veta att "NU lossar ägget" och var jäkligt glad för att det inte är det som behövs heller!

Ta detta från en kvinna med oregelbunden cykel som försökt få till det i snart nio år. Mycket medvetet och ÄL-räknande i åtminstone de senaste 4.

Du behöver bara veta att dagarna innan, under och efter utslag på stickan är det bra att ha sex. visar ju att hormonstegringen skett och att det därmed kommer att lossa ett ägg någon gång under de närmsta 36 timmarna.
    Alltså är det bra om man egentligen redan haft sex dagen innan, eftersom simmarna lever i ett par dagar, och då finns de ju redan där redo att möta ägget. Sedan "fyller ni på" så att där finns pigga simmare de närmsta dagarna.

Det kan mycket väl vara ägget som lossade, det du kände. Men det kan ju lika gärna vara att det är på G. Det är bra för dig att veta om hur kroppen känns för att du ska kunna känna dig själv och cykeln även utan stickor. Så hur magen känns, hur flytningarna ser ut och de där grejorna, det är ju bra att man lär sig.
    Men inte ens när man tar sprutor för att ägget ska lossa mer exakt, vid inseminationer och Ivf så vet man mer än på dygnet när.

Gör dig själv tjänsten att vara glad att du fick , koncentrera dig på det vi alla vet:att nu är det alltså läge för ÄL-skog. Jag hoppas ni styrde upp den saken igår, och så gör ni om det idag! Glöm inte att det är väldigt vettigt att som sagt också ha sex dagarna INNAN, eftersom när gunbben väl kommer så kan det lossa när som helst!

Grattis till att din kropp nu verkar vara helt med på noterna! Det låter som Äl utan tvekan.

• passionsblomman

Heloise, du kommer att behöva se till att du blir sjukskriven, det där kommer aldrig att gå och du ska inte ens behöva försöka.

Jag blir så förbannad när jag täker på osympatiska chefer just nu, så jag ska inte ens gå åt det hållet med mina tankar.

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-07-28 20:14:50 följande:
    Daa, jag tror Ingis har en gravidyoga-DVD som Lanovia har lånat? Eller var det Hvidis som hade den? *förvirrad*

Jag köpte en gravidyoga-dvd via amelia-tidningen. fick den dock sent men den var bra tyckte jag. Lanovia beställde osså en sen.

• Daa

Tack. Då ska jag lägga in en beställning på den.

ingenjörsbruden skrev 2010-07-31 11:15:43 följande:
      Jag köpte en gravidyoga-dvd via amelia-tidningen. fick den dock sent men den var bra tyckte jag. Lanovia beställde osså en sen.

• Daa

Vi ska på bröllop idag. Det ska bli riktigt roligt. Hoppas jag.
    De senaste dagarna har jag varit i dålig form, med mycket magsmärtor. Det är de där förbenade järntabletterna tror jag. Försökte fruktlöst få tag i barnmorskan igår för att diskutera alternativ. Jag kan inte ha det såhär. Förutom att magsmärtor är otrevliga i sig, så är det psykiskt oerhört jobbigt att ha ont på ställen där det förmodligen skulle göra ont om det var något fel med graviditeten (det tror jag egentligen inte att det är, men det är svårt att bli kvitt tankarna som snurrar i bakhuvudet).

Jag tror inte att mitt järnvärde är sådant att jag kan få ordning på det med enbart kosten, dessvärre.

• passionsblomman

Daa, FY vad jobbigt med järntabletterna!
    Jag mådde så risigt av dem att jag till slut sket i att ta dem. Men jag hade ju bra värde långt in i graviditeten och med extra omsorg om järn via maten till ALLA mål typ, så klarade det sig. Jag tror det kan bli tufft för dig, med två små järnkäkare därinnne. STACKARS dig! Det är inte kul alls med det där magontet!

• ingenjörsbruden

Japp! Mår kanoners! På kliniken så insåg jag att vi var 1 h försenade....skrivit fel tid i kalendern...gravidhjärna....suck! Men de lyckades klämma in oss o vi kunde gå därifrån efter en halvtimme....vi valde att ta proceduren hemma. Resten av den dagen (busan passades av farmor o farfar....som inte vet ngt...utan tror att vi fixade inför festen) shoppade vi...krukor som nu står vid ytterdörrarna med fjärilslavendel o timjan i o så shoppade vi lite mer o sen hem o städa o plantera blommor. O igår så fixade vi inför festen hela dagen o först IDAG så har jag tagit första pillret....så imorgon blir den stora blödningen.....jättekul...men då ska maken passa loppan iallafall...idag målar han.....o jag diskar o försöker läsa in allt som skrivits....jisses

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...