• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Villemoa

    Daa: ja, det sista stora projektet vi har kvar att göra. Egentligen skulle vi ha gjort det i våras men med tanke på hur jag mådde då så sköt vi upp det till hösten istället. Om vi skulle hinna innan bebisen kommer så skulle det ju vara fantastiskt. Jag är ju inte mycket till hjälp eftersom ryggen ju har börjat spöka för mig. Foglossning alltså, you gotta love it...NOT!

  • Daa

    Jobbigt med foglossningen, Villemoa. Vilket otyg. Det vore onekligen praktiskt om fogarna började mjuka till sig alldeles lagom till förlossningen och inte förr.

  • Villemoa

     


    Daa skrev 2010-07-29 20:01:42 följande:
    Jobbigt med foglossningen, Villemoa. Vilket otyg. Det vore onekligen praktiskt om fogarna började mjuka till sig alldeles lagom till förlossningen och inte förr.

    Ja, det hade varit något! Som tur är har jag ju kunnat vila i sommar men så fort jag rör mig längre sträckor så gör det ont. Idag var vi till IKEA efter mvc och nu har jag jätteont i ryggen och ljumskarna håller det sig på den här nivån så är det iaf hanterbart.

  • Aleta

    Villemoa, jag fick akupunktur på mvc förra gången och det hjälpte mot foglossningen. Har du testat?

  • Villemoa

    Nej det har jag inte testat. Ska kolla upp den möjligheten på mvc om det förvärras. Konstigt att de inte erbjöd det förra gången när det var värre! Min bm nämnde det inte ens då. Gick du på ett privat mvc?


    Aleta skrev 2010-07-29 20:29:49 följande:
    Villemoa, jag fick akupunktur på mvc förra gången och det hjälpte mot foglossningen. Har du testat?
  • Aleta
    Villemoa skrev 2010-07-29 21:54:29 följande:
    Nej det har jag inte testat. Ska kolla upp den möjligheten på mvc om det förvärras. Konstigt att de inte erbjöd det förra gången när det var värre! Min bm nämnde det inte ens då. Gick du på ett privat mvc?
    Nej, jag hade kanske bara tur, det var min bm som gjorde det själv. Hur som helst så blev jag faktiskt bättre även om jag tyckte att nålarna var läskiga...
  • Heloise

    Åh vad skönt att allt såg bra ut andbeyond!


    Grattis till fasterstiteln Ninnis.


    Ingis hoppas allt går bra.


    Om någon frågar mig sen hur det var att vara gravid, undra vad jag ska svara då?  För jag vet inte riktigt, gravid är liksom det sista jag är. Främst är jag jävligt trött, sen har jag otroligt ont i ryggen, i fogarna, i fötterna samt saknar känsel i fingertopparna tack vare karpaltunnelsyndromet. Förutom det så mår jag illa och så stinker alla människor som handlar av mig och jag måste hela tiden springa och spy eftersom folk stinker gammal fylla eller svett. Alla dagar flyter samman till ett grått dis av eftermiddagsjobb eller förmiddagsjobb. Jag menar inte på något sätt att gnälla över att jag är gravid eller påstå att det inte är värt varenda liten kräkning, för det är värt allt ! MEN jag skulle gärna gå tillbaka i tiden och ta semester den här sommaren, vara lite snäll mot mig själv och tänka jag kommer att bli fortare trött och mer sliten nu när jag bär på en till. Men det fattade jag liksom inte, jag trodde att det bara var att köra på som vanligt, full fart framåt.


    Det är inte så lätt längre att jobba non-stop, som det var förra året och jag vet att det var naivt och korkat, men jag hade inbillat mig att det var som i en Laura Ashley reklam att vara gravid, vacker, rosig och bara vackra sommardagar. istället för sliten, grådassig, trött, påsar under ögonen och vaggande/haltande gång. Mmm jag skulle dricka te och läsa gravidböcker, lyssna på Chopin och läsa Austen högt för barnet. Istället gråter jag på Ica Maxi för att de inte har iste och french hotdog bröd


    Jag är så långt ifrån glamorös gravid som det ens är tekniskt möjligt, jag är ett snäpp ifrån förfall, känns det som. MEN i oktober då ni, då ska jag sluta jobb, jag ska ligga på soffan och läsa gravidböcker, bebben ska få höra chopin och jag ska städa allt, varenda liten vrå, med tandborste, och boa som en duktig liten hönsmamma. Jag ska gå på gravidyoga och gravidvattengympa, jag ska släpa med Panzer på andningskurser och tvätta små gulliga kläder i parfymfritt tvättmedel, jag ska sy lapptäcket jag ritat och provköra vagnen varje dag


    Hoppas bebben har tålamod med att det bara är jobb jobb jobb just nu, så fort det lugnar ner sig så ska jag vara en bra blivande mor och förbereda mig så mkt som det bara går, bara stå ut ett litet tag till!

  • passionsblomman

    Är det inte för övrigt rätt intressant hur annars hyfsat intelligenta kvinnor-vi själva alltså- så gärna sväljer det där Laura Ashley-drömkonceptet och nästan tror att det är på riktigt?

    Som om mitt gå-in-i-skafferi skulle se ut som det på bilden i senaste Drömhem&trädgård, med bara gammeldags burkar med tyglock och liksom vackra matvaror däri. Som stjärnanis, hembakta kringlor och pasta.

    Inte tomburkar, pappersinsamlingen, matlådeplastbyttor och en halv pizza i sin kartong....

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...