• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • kikki kikki

     


    Daa skrev 2010-07-28 18:37:07 följande:
    Hej, Kikki. Jobbigt med dottern. Och så frustrerande det måste vara för er att inte kunna nå henne. Har inga råd att komma med, så det blir en cyberkram istället.

    Tack.....ville bara få ur mig all frustration......ungar vet vilka knappar dom ska trycka på för att få en arg eller lessen.

  • Daa

    Blommis: tack. Den där lät inte så dum. Det kan ju absolut vara värt pengarna att testa. Jag köpte en gravidtidning som det fanns lite yogaövningar i och jag tyckte att rörelserna kändes sköna. Däremot stod det ingenting om hur länge/hur många repetitioner man skulle göra.

  • Ninnnis

    Daa, jag tror Ingis har en gravidyoga-DVD som Lanovia har lånat? Eller var det Hvidis som hade den? *förvirrad*

  • Villemoa

    Hej Kikki!

    Jättetråkigt med dottern. Vet av egen erfarenhet hur jobbigt det är att försöka nå någon som mår dåligt psykiskt och som vräker ur sig både det ena och det andra. Kram på dig!

  • Aleta
    Daa skrev 2010-07-28 18:49:57 följande:
    Jag har en fråga: visst är det några av er här i tråden som provat gravid-yoga och/eller gravidpilates? Var det bra? Finns det i dvd-form (har inte så stora förhoppningar om att hitta ställen som håller pass här i hemstaden)?Min rygg börjar så smått protestera ibland och jag tror att jag skulle behöva öka styrka lite här och där och öka rörligheten särskilt kring höfterna. Tanken på gravidanpassade övningar känns bättre än att försöka hitta på något på egen hand.
    Nu hoppar jag in med ett litet tips, magdans för gravida är bra. Hela den orientaliska dansen är jättebra för att stärka ryggen och dessutom tränas bäckenbotten och man har nytta av rörelserna vid förlossningen. (Man ska givetvis vara försiktig och inte ta i för mycket som med allt annat.)
    Jag har själv dansat i snart 20 år.

    Om det verkar kul så finns en DVD här, men jag har inte sett den så jag vet inte hur den är tyvärr och en riktig instruktör är ju alltid säkrast. http://www.magdansbutiken.se/magdans-for-gravida/69-0


     

  • passionsblomman

    Okej Aleta. Ska du ta och göra ett allvarligt kliv in i denna min mys-tråd  med stort M eller vad? Seså, ta nu bladet från munnen...

    Du känner ju redan typ hälften av oss väl!

  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-07-28 20:41:07 följande:
    Okej Aleta. Ska du ta och göra ett allvarligt kliv in i denna min mys-tråd  med stort M eller vad? Seså, ta nu bladet från munnen...Du känner ju redan typ hälften av oss väl!
    Ok, ok, ok dig kan jag inte säga nej till.

    Här kommer det, något som Passionsblomman har vetat om ett tag, jag är gravid!


    Hoppsan nu kom lillan och pussar mig och vill att jag läser bok, förklarar mer sedan.

  • kikki kikki

     


    Aleta skrev 2010-07-28 20:44:45 följande:
    Ok, ok, ok dig kan jag inte säga nej till. Här kommer det, något som Passionsblomman har vetat om ett tag, jag är gravid! Hoppsan nu kom lillan och pussar mig och vill att jag läser bok, förklarar mer sedan.

    Grattis......jag är i vecka 30.

  • passionsblomman

     


    Aleta skrev 2010-07-28 20:44:45 följande:
    Ok, ok, ok dig kan jag inte säga nej till. Här kommer det, något som Passionsblomman har vetat om ett tag, jag är gravid! Hoppsan nu kom lillan och pussar mig och vill att jag läser bok, förklarar mer sedan.



    Äntligen slipper jag vara hemlig *andas ut*

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...