• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fru sy

Villemoa skrev 2010-07-28 10:00:47 följande:
      Jo, jag tror att hon förstår. Vi pratar mycket med henne om att jag har en bebis i magen som ska bo hos oss, att vi också är bebisens mamma och pappa osv. Varje kväll klappar hon magen och pratar med lillasyster Hon brukar säga "hej det är Moa som pratar, kom snart. Ses sen, hej då" Häromdagen sa hon "vad stooor mage mamma har fått" För henne är den ju stor, inte så mycket för oss.Vi ska köpa lite böcker också om att man får lillesyskon.

Så söt hon är.

• Villemoa

Hon säger så roliga saker också, te x "Mamma, vet du vaaad? Moa är hungrig på gass (glass)"

• Villemoa

lanovia 08 skrev 2010-07-28 09:49:58 följande:
    Just nu sover både hund och lilltjej. så skönt!! Om man får säga så, men det får man nog, för då får jag en kort stund att sitta här. Har märkt att jag bara har ro till att skriva här på förmiddagen resten av dagen läser jag ofta här men kommer inte mig för att skriva något.

Det är skönt när de sover får då får man lite egentid så passa på att njuta du

• Ninnnis

Villemoa skrev 2010-07-28 10:10:17 följande:
    Ja nog är hon gullig allt säger jag helt objektivt alltså....

Klart du är objektiv

• Ninnnis

Fru Sy, hoppas han får de villkor ni önskar. Annars är det kanske inte meningen...?

• Fru sy

Tror inte jag skall gå in på vad som gör att svärmor inte är värd så mycket just nu, känns lite väl utlämnande här. Tur att mannen är så bäst annars hade jag inte stått ut.  Men nu skall jag inte tänka på det, vi ska nämligen ha två härliga dagar med ett par kompisar och deras lille söte son, sitter i bilen på väg dit nu.

Sen vaknade jag av ett helt underart sms i morse, en av mina absolut bästa vänner fick en son i natt.. Kanske kanske att vi hälsar på dem en snabbis imon när vi kör hem från de andra kompisarna då de är i närheten. Får se hur det kändes för dem imorgon, annars åker jag och hälsar på henne om någon vecks eller två.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-07-28 10:11:11 följande:
    Hon säger så roliga saker också, te x "Mamma, vet du vaaad? Moa är hungrig på gass (glass)"

men då... jag smälter

• Fru sy

Ninnnis skrev 2010-07-28 10:13:21 följande:
    Fru Sy, hoppas han får de villkor ni önskar. Annars är det kanske inte meningen...?

Nej det har vi pratat om, vi gör det bara på vissa villkor. det är ju inte kul att vara ifrån varandra men får vi hela huset renoverat på 1 år kanske det kan vara värt det

• Villemoa

Imorgon ska vi till BM, har inte varit där sen i påskas. Hoppas såå att vi får lyssna till hjärtljuden, det blir första gången i sånt fall. Har för mig att man får göra det första besöket efter RUL. Min ordinarie BM är på semester så då blir det en annan, hoppas hon är lika bra som min!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...