• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

Ninnnis skrev 2010-07-28 09:44:22 följande:
    Nu såg jag att maken har skickat ett gulligt "förlåtmail" till mig klockan 22.26 igår när jag låg och sov. Inte för att det löser allt, men jag blev alldeles tårögd.

gulligt.

• Villemoa

Igår fick grannarna en liten dotter till tre veckor före BF. Snacka om att det är girlpower i vårt område, de flesta har tjejer men killarna ligger i lä

• lanovia 08

Just nu sover både hund och lilltjej. så skönt!! Om man får säga så, men det får man nog, för då får jag en kort stund att sitta här.

Har märkt att jag bara har ro till att skriva här på förmiddagen resten av dagen läser jag ofta här men kommer inte mig för att skriva något.

• lanovia 08

Villemoa skrev 2010-07-28 09:49:20 följande:
    Igår fick grannarna en liten dotter till tre veckor före BF. Snacka om att det är girlpower i vårt område, de flesta har tjejer men killarna ligger i lä

Killarna blir populära om några år alltså.

Vad tycker Moa om att bli storasyster? Är hon tillräckligt stor för att förstå det?

• Ninnnis

lanovia 08 skrev 2010-07-28 09:45:35 följande:
    Ninnis vad mysigt att få åka och mysa med lilltjejen i helgen. Har hon fått något namn?Och även här måste jag ju skriva grattis till den nyblivna fastern.

Tack! De har ett favoritnamn, men de har inte riktigt bestämt sig. Jag återkommer i frågan

• Villemoa

lanovia 08 skrev 2010-07-28 09:51:11 följande:
      Killarna blir populära om några år alltså. Vad tycker Moa om att bli storasyster? Är hon tillräckligt stor för att förstå det?

Jo, jag tror att hon förstår. Vi pratar mycket med henne om att jag har en bebis i magen som ska bo hos oss, att vi också är bebisens mamma och pappa osv.
    Varje kväll klappar hon magen och pratar med lillasyster Hon brukar säga "hej det är Moa som pratar, kom snart. Ses sen, hej då" Häromdagen sa hon "vad stooor mage mamma har fått" För henne är den ju stor, inte så mycket för oss.
    Vi ska köpa lite böcker också om att man får lillesyskon.

• lanovia 08

sötnosen.

Villemoa skrev 2010-07-28 10:00:47 följande:
      Jo, jag tror att hon förstår. Vi pratar mycket med henne om att jag har en bebis i magen som ska bo hos oss, att vi också är bebisens mamma och pappa osv. Varje kväll klappar hon magen och pratar med lillasyster Hon brukar säga "hej det är Moa som pratar, kom snart. Ses sen, hej då" Häromdagen sa hon "vad stooor mage mamma har fått" För henne är den ju stor, inte så mycket för oss.Vi ska köpa lite böcker också om att man får lillesyskon.

• Ninnnis

Villemoa skrev 2010-07-28 10:00:47 följande:
       Hon brukar säga "hej det är Moa som pratar, kom snart. Ses sen, hej då"

Gulliga Moa!

• Fru sy

Ninnnis skrev 2010-07-28 09:30:14 följande:
    Fru Sy förresten, hur har det gått med pendlingsplanerna för din make? 

Det är inget bestämt ännu, det pratas om det på hans jobb ibland men vi vet inget ännu. Han skall på någon resa med chefen i slutet av sommaren kan säkert diskuteras mer då. Blir det aktuellt och han blir erbjuden det tror vi han tar det, men i såfall skall det vara riktigt bra betalt (iaf dubbelt )  och på begränsad tid (1-1½ år)

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...