• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fru sy

     


    Ninnnis skrev 2010-07-27 18:49:44 följande:
    Nu har lilla tjejen kommit och jag är världens stoltaste faster!!! ♥ ♥

    GRATTIS GRATTIS, Klart du är världens stoltaste faster, det ska du vara. Du får berätta vad den lilla tösen ska heta sen när du får veta....

  • andbeyond

    Grattis Ninnis! Det är skitkul med syskonbarn! (Jag har 8st nu, 3 är iofs makens men känns som mina också )

  • passionsblomman

    Grattis Ninnis! Och Grattis lilla pyre till att ha lyckats pricka in ungefär den bästa fastern EVER i världshistorien. Hon går inte av för hackor ska du veta!

  • andbeyond

    Blommis: Kände så mkt för tjejen i andra tråden och har ju tittat in där lite så blev inboxad. Hon var lite osäker på mig dock då vi inte pratat så mkt, hänvisade till dig för referens hoppas det var ok

  • passionsblomman

     


    andbeyond skrev 2010-07-27 20:25:52 följande:
    Blommis: Kände så mkt för tjejen i andra tråden och har ju tittat in där lite så blev inboxad. Hon var lite osäker på mig dock då vi inte pratat så mkt, hänvisade till dig för referens hoppas det var ok

    Självklart!!!

    Klart du ska vara med!

  • andbeyond


    passionsblomman skrev 2010-07-27 20:32:13 följande:
      Självklart!!!Klart du ska vara med!
  • Heloise
    Daa skrev 2010-07-27 11:38:59 följande:
    Heloise: ni borde ha varit på UL nu? Berättaberättaberätta! (snälla...)

    Är ego och berättar om UL upplevelsen trots allt tragedi i den andra tråden.En av mina föredetta kollegor förlorade sin son 1 veckan innan BF. Och min tremänning förlorade båda sina tvillingdöttrar med 3 månaders mellanrum( de var 1 år lite drygt), livet är otroligt orättvist och obegripligt ibland, och orden fattas en, ingen mamma och pappa skulle behöva förlora sitt/sina barn!


     


    Vi fick en fantastisk sköterska denna gång som tog sig tid, och mätte noggrant, allt såg väldigt bra ut, hjärnan var väl utvecklad, moderkakan såg bra ut, fostervattnet var tillräckligt, urinblåsa etc. Bebisen var väldigt aktiv och sprattlade och sparkade, lite konstigt att jag inte känner ngt, men det var helt normalt och BM beräknade att jag skulle börja känna om en 2-3 veckor. Bebisen hade som sagt var väldigt "fin" hjärna( som den gärna visade upp) och lång ben m.a.o brås på sin mor


    Blev framflyttade till den 22 december igen, herregud vad många turer det varit med datumen, har snart en hel lottorad 22-19-15-25-22/12. men nu är det 22 december som gäller, den kommer väl på julaftonen haha

  • Fru sy

     


    Heloise skrev 2010-07-27 21:30:03 följande:
    Är ego och berättar om UL upplevelsen trots allt tragedi i den andra tråden.En av mina föredetta kollegor förlorade sin son 1 veckan innan BF. Och min tremänning förlorade båda sina tvillingdöttrar med 3 månaders mellanrum( de var 1 år lite drygt), livet är otroligt orättvist och obegripligt ibland, och orden fattas en, ingen mamma och pappa skulle behöva förlora sitt/sina barn!   Vi fick en fantastisk sköterska denna gång som tog sig tid, och mätte noggrant, allt såg väldigt bra ut, hjärnan var väl utvecklad, moderkakan såg bra ut, fostervattnet var tillräckligt, urinblåsa etc. Bebisen var väldigt aktiv och sprattlade och sparkade, lite konstigt att jag inte känner ngt, men det var helt normalt och BM beräknade att jag skulle börja känna om en 2-3 veckor. Bebisen hade som sagt var väldigt "fin" hjärna( som den gärna visade upp) och lång ben m.a.o brås på sin mor Blev framflyttade till den 22 december igen, herregud vad många turer det varit med datumen, har snart en hel lottorad 22-19-15-25-22/12. men nu är det 22 december som gäller, den kommer väl på julaftonen haha

    Grattis till ett bra ultraljud.

  • ingenjörsbruden

    Tack för alla goa grattningar!
     Värmer så i hjärtat!

    Hinner bara en snabbis.... Busan har redan plockat upp alla blöjor i ett paket O skuttat genom huset för att terra mig vid datorn.

    Är lycklig! Hon son helt själv i eget rum i natt, gnydde en gång o fick då vatten i nappflaska o somnande sedan om gott!

  • Ninnnis

    Härligt, Ingis! Duktiga Busan Jag återkommer angående fikadatum. Kram på dig! Heloise, grattis till lyckat UL Tack för fastergratulationer! Vi har två syskonbarn på makens sida, men det är första barnet i "min" familj, så det känns lite speciellt. Mina föräldrar är väldigt stolta farföräldrar Tyvärr bor min bror och hans sambo ca. 45 mil ifrån oss, men vi ska dit i helgen och snusa lite på lilltjejen

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...