• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

    Blommis: du behöver inte skämmas, har jag bestämt. Det behövdes väl pratas lite och jag är glad att jag kunde vara där på riktigt och inte bara här (även om vi kunnat konstatera att "här" inte är så "bara"). Och så kan jag ju prata för mig och har själv makt att säga till när jag blir för trött. Att jag sedan ibland är lite för dum för att faktiskt göra det, det är ju en helt annan historia och mitt problem.
    *kramar*

    Nu ska vi äta middag. Vi har själv slängt ihop den och det är så skönt. Passar på att njuta av att det känns just skönt och inte som ett sånt där vardagsmåste för tillfället.

  • passionsblomman

    Daa, okej då. *skäms bara lite i smyyyg*

    Vi glömde att göra mat, så det blev sktibråttom för sambon skulle ju iväg och jobba natt! Hjälp! Stek Ägg! Hojtade jag och skar upp av vad som fanns i kylen, Det blev melon, ananas, skinka, korv och lite andra rester...tjopp tjopp! Nu ska vi äta chokladpudding, jag och min son.

  • andbeyond

    Blommis: Vad underbart! Jag hoppas den fortsätter blomma. KRAAM


    Fru Sy: Usch för att inte veta! Jag hoppas att det ordnar sig snart!


    Här är det lite jobbigt, eller det är varmt och lite oroligt. Har haft små rosa blödningar i 2 dagar nu. Innan det lite bruna fläckar. Inte mer än att det syns på toapapper men ändå. Känns apa. Har inte särskilt ont men har inte (och har inte haft iofs) några ordentliga gravsymptom... Hoppas fortfarande på att det inte blir värre och att det är ytliga blodkärl som spricker när jag anstränger mig (lite hård i magen ).


    Daa: en personlig fråga, hur mkt blödde det när du fick MF? Gjorde det ont?


    Någon annan av er som haft blödningar?


    Är i v5+3...

  • Daa

    Andbeyond: fy, vad jobbigt att ha blödningar! Även om det inte behöver vara någon fara.
    Jag ska skriva i din inbox.
    Det är några här i tråden som har haft blödningar, och någon en riktigt rejäl en, tidigt i graviditeten, men det har gått bra ändå och resulterat i bebisar. *hoppas*

  • Fru sy

    Håller tummarna andbeyond att det inte är någon fara! Kan berätta att min kompis hade en blödning i v. 8, hon var då säker på att det var början till missfall men det var det inte. Hon har nu bara 1 vecka kvar till beräknat datum

  • andbeyond

    Fru Sy: Jag hoppas verkligen att det är så för mig med.


    Är frustrerande när man ringer BM om det säger "inget att göra, du får vänta och se tills din tid här". 2,5 vecka kvar. Trevligt när man har ångestsyndrom :-P

  • Daa

    Ååh, så störande. Dessvärre är det så det är.
    Men man hoppas ju att dessa som svarar i telefon har lite förståelse för att blödning under graviditet är något som i regel är mycket oroväckande.


    andbeyond skrev 2010-07-13 19:22:59 följande:
     Är frustrerande när man ringer BM om det säger "inget att göra, du får vänta och se tills din tid här". 2,5 vecka kvar. Trevligt när man har ångestsyndrom :-P

     

  • passionsblomman

    Andbeyond, åh nej vad jobbigt!

    Alldeles häromdagen var det en annan tjej i andra bebistråden som skrev precis likadant som du-ni ligger nog dessutom väldigt lika i tid om jag inte misstar mig. Jag vet att MINST fem andra tjejer skrivit tröstande om egna blödningar som sedan visat sig vara ingen fara alls. Själv fick jag en blödning efter sex, iofs senare, men då sa de att slemhinnorna blir oerhört sköra och att det är hur vanligt som helst. Det stämmer dessutom såtillvida att jag även fick näsblod galet ofta ett tag. Är det inte det ena så är det det andra som flickan sa när hon blödde näsblod...*galghumor*

    HOPPAS innerligast att detta slutar NUoch visar sig vara inget annat än en läskig upplevelse!!! KRAM!

  • andbeyond
    Daa skrev 2010-07-13 19:32:40 följande:
    Ååh, så störande. Dessvärre är det så det är. Men man hoppas ju att dessa som svarar i telefon har lite förståelse för att blödning under graviditet är något som i regel är mycket oroväckande.  
    Jo, hon var ganska sur och lät rätt trött. Antagligen var jag väl inte den första tidiga grav. med blödningar som ringde idag. Sa till henne att jag förstår att inget går att göra men ville bara veta vad det är jag "väntar och ser". Kan de liksom bara fortsätta och droppa och komma ut ändå eller blir det blödning osv. Lät nog rätt skarp på rösten som hon ändrade röstläge och lät lite snällare. Bra där

    Men tänker att om det inte går över och jag oroar mig mkt så åker jag till gynakuten utan att ringa före då de inte kan neka när man väl är där...


     


    Blommis:


    Vi hoppas på ingenfara för mig med! Kraaam!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...