• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa
    Kram på dig, Fru Sy. Skönt att indianerna har hittat rätt, när det nu ändå inte var något plus. Nu har jag inte riktigt koll, men om de inte dykt upp hade du behövt ta tabletter för att blödningen skulle komma igång?

Andbeyond, många kramar. Tänker på dig. Hur är det idag?

Jag är på dåligt humör. Tänkte att det skulle vara så skönt att sova i sin egen säng efter att ha flängt landet runt och sovit än här, än där. Särskilt eftersom jag är sliten efter resan. Då hittar kroppen på att den inte ska sova mer. Finns ingenting som gör det obekvämt, jag ligger skönt och är mätt och belåten, temperaturen är behaglig. Ändå vägra kroppen falla i sömn.
    Jag gissar att det inte har just någoting med graviditeten att göra, utan jag har bara kommit in i en sån period igen. Det har aldrig varat mer än fyra nätter.
    Just nu känner jag mig helt bedövad av trötthet, men märkligt nog inte det minsta sömnig.
    Kanske en promenad skulle vara skönt. Eller kanske man skulle vittja jordgubbslandet! (hittade de första sju igår )
  • Daa

Härligt.

Villemoa skrev 2010-07-15 10:07:29 följande:
    Hej Daa! Här är allt bra!

• Fru sy

Daa skrev 2010-07-15 09:51:55 följande:
    Kram på dig, Fru Sy. Skönt att indianerna har hittat rätt, när det nu ändå inte var något plus. Nu har jag inte riktigt koll, men om de inte dykt upp hade du behövt ta tabletter för att blödningen skulle komma igång? Andbeyond, många kramar. Tänker på dig. Hur är det idag?Jag är på dåligt humör. Tänkte att det skulle vara så skönt att sova i sin egen säng efter att ha flängt landet runt och sovit än här, än där. Särskilt eftersom jag är sliten efter resan. Då hittar kroppen på att den inte ska sova mer. Finns ingenting som gör det obekvämt, jag ligger skönt och är mätt och belåten, temperaturen är behaglig. Ändå vägra kroppen falla i sömn. Jag gissar att det inte har just någoting med graviditeten att göra, utan jag har bara kommit in i en sån period igen. Det har aldrig varat mer än fyra nätter. Just nu känner jag mig helt bedövad av trötthet, men märkligt nog inte det minsta sömnig. Kanske en promenad skulle vara skönt. Eller kanske man skulle vittja jordgubbslandet! (hittade de första sju igår )

Ja hade inte mensen kommit hade jag fått ta provera för att få en blödning så att jag utifrån den sedan kunnat räkna dagarna. På det viset hade gått iaf 2 veckor till innan jag kunde tagit pergotimen och det hade känts drygt. Sen borde ju inte äl funkat om jag inte fått mens, det vet man ju inte om den gjort nu heller men det är ju möjligt iaf vilket känns skönt för nästa cykel.

• Fru sy

Daa: Trist att vara på dåligt humör och att inte kunna sova. Hoppas det blir bättre inatt. Gott med jordgubbar, hade jag varit du hade jag parkerat i jordgubbslandet idag

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-07-15 10:07:29 följande:
    Hej Daa! Här är allt bra!

Härligt att du mår bra Villemoa. Det är bättre med tröttheten och illamåendet nu då? Vilken vecka är det du är i nu?

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-07-15 11:10:57 följande:
      Härligt att du mår bra Villemoa. Det är bättre med tröttheten och illamåendet nu då? Vilken vecka är det du är i nu?

Illamåendet har släppt helt och hållet tack och lov! Tröttheten är det bättre med även om värmen gör mig väldigt trött. Imorgon går jag in i v.23

• Villemoa

Jaa Daa; trist att inte kunna sova! Inte nog med att man är aptrött åtminstone första trimestern så gör det ju inte saken bättre av att inte kunna sova! Hoppas du snart får sussa gott igen!

• andbeyond

Villemoa: vad tiden går fort! (när man inte är gravid själv och räknar veckor iofs.. hehe). Underbart att du mår bra!

Fru Sy: Duktiga Indianer! Dag 1 är bra, önskar dig självklart ett plus men dag 1 är ju också en början på vägen mot målet så att säga.

Daa: Här är det lite sammasamma. Lite brunt på toapapperet, känner mig inte särskild gravid mer än att det krampar i magen en hel del. Vaknade i natt av det så gick på toa men inget blod alls då. Så är väl lite orolig att det är ett MA. Men kan ju lika gärna vara så att jag kanske är en av dem som inte får ömma bröst och metallsmak Tack för tankarna *kram*

Går till kylen och tar mig lite vattenmelon tror jag.. MUMS!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...