• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fru sy

Nu ger vi oss ut på vägarna lite igen. Skall träffa lite släktingar idag och imorgon skall vi träffa kompisar. De fick en son för 3 veckor sedan så det skall bli riktigt spännande att se honom och mysigt att gos med bebis såklart.

Ha en mysig dag!

• Daa

Fru E: skönt att renoveringen går framåt. Men ååå! så irriterande med krångelindianerna!

Kamomillte kanske inte vore så dumt att ha hemma när kroppen beter sig som ett maniskt och övertrött barn som gör allt för att slippa släppa taget. Tack för tipset.
    I och för sig, i natt har jag sovit ganska bra (och det var så skönt! ) även om det var segt att somna.

Ninnis: mysigt med konsert. Härligt att resan är betald och att det verkligen blir av.

Fru Sy: ha det fint ute på vägarna och kör försiktigt.

andbeyond: skickar några extra kramar till dig. Är det möjligt att få ett VUL när du är hos barnmorskan? Anledningen till att jag frågar är att mina VUL alltid gjorts på gyn och det ligger på ett helt annat ställe än min vårdcentral.

• Daa

Jag har förresten bokat tid för RUL nu. Det är väldigt länge dit, känns det som. Mot slutet av augusti blir det. Om jag inte har räknat galet är jag i vecka 20 då och borde ha hunnit runda på mig en del.

• Ninnnis

Hej Daa! Härligt att du har sovit bättre i natt. Iiiihhhhh, vad spännande med RUL! Får man veta datum?

• andbeyond

Spännande med RUL Daa!

Fru E: Trevligt att ni får sätta upp saker, då börjar det ju helt klart gå åt rätt håll Du kan inte mura in dina indianer i en vägg eller nåt? så det förstår att de måste skärpa sig?

Ninnis: Åh Stevie är ju såå bra! Lyssna lite extra åt mig!

Idag har jag ringt till BM, det är precis som du sa Daa att gyn gör VUL. Men de fixade så att jag får träffa BM kl 13 och sedan bara gå vidare till läkaren kl 14. Supertrevlig var hon jag pratade med, kändes väldigt skönt. Annars är det som vanligt, det sticker i magen, rinner brunt ur mig när jag är på toa men inte ont eller andra symptom så får hålla mig till tåls. Känns skönt att det röda håller sig borta iaf.

• Daa

Andbeyond: Så skönt att du fick prata med en trevlig person den här gången. Bra också att du fick tid hos läkaren. *fortsätter hoppas*

"mura in indianerna i en vägg" Bra idé.

• Leksi

Åh, avis på Ninnis som får se Stevie Wonder ikväll! Och grattis till bokad Greklands-resa! Vore inte fel det heller... 

Håller tummarna för Andbeyond och hoppas tiden fram till BM- och läkarbesöket går snabbtsnabbtsnabbt.

Vad kul med bokat RUL Daa! Då är ni förbi vecka 12 nu förstår jag om ni kommer vara i vecka 20 i slutet av augusti? Så underbart!! Är så glad för er skull!

Fru Sy, skönt att indianerna dök upp av sig själva när de nu ändå skulle komma, då är ju kroppen med på noterna och vi håller tummarna för nästa försök!  

• Leksi

Fjällbruttan skrev 2010-07-13 16:12:40 följande:
    Förövrigt vägde vi den lilla skrattande Grodan idag. 6155G!! Tjockgroda!!
    Hon är ju jätteliten... Vi vägde Alfred igår när han var tio veckor och två dagar gammal och vågen stannade på... håll i er... 7.880 gram! Och 62,5 cm lång så det är inte många veckor han kan ha samma kläder om man säger så. Liite tråkigt tycker jag det är att han växer så snabbt men självklart är vi glada över att han verkar må så bra och frodas. Om han skulle bli lite sjuk finns det ju att ta av och vi behöver inte oroa oss över att han får i sig tillräckligt med mjölk och det är ju jätteskönt så klart.
  • Leksi

Jag tror det var Lanovia som frågade om det känns lättare med mammalivet nu, och ja, det gör det. Allt faller på plats mer och mer och känslostormarna är inte lika svängiga längre. Och ju större han blir och ju mer van jag blir på alla praktiska ting, desto mer känns livet lite mer "som vanligt". Vi har varit på stranden flera gånger t.ex. och i onsdags var vi iväg och plockade jordgubbar på självplock. Något jag trodde var helt omöjligt för bara några veckor sedan. Men nu kan jag amma i skräddarställning på en filt, på parkbänkar, gående... vilket gör att man inte är så bunden hemma längre vilket är skönt. Och nu är det så klart extra lyxigt när vi är hemma båda två och kan hjälpas åt på ett annat sätt.

Nej nu ska jag gå och sussa. Bäst att passa på när lillkillen sover eller hur? Kram och godnatt!

• Daa

Leksi: härligt att höra att det mesta börjar falla på plats nu. Och att du börjar vara mästare på att amma lite överallt. *hjärtar småbiffiga lilla A*

Ja, nog var det väldigt skönt att få passera de där 12 veckorna. Idag är det 14+0. Fortfarande nojjar jag någon gång om dagen, men nu är jag mer normalt orolig. Inbillar jag mig i alla fall.

*vinkar till alla och skickar massa kramar*

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...