• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

Daa, min sambo har med imponerad röst sagt jag vet inte hur många gånger "Ja herregud vilken roadtrip de gjorde!"

Nu måste jag slita mig härifrån och väcka honom! Ha det bra girls!

• Daa

Andbeyond: bra att du sade till den sura barnmorskan. Det finns ingen anledning att vara sur och snäsig när en orolig människa ringer och undrar. Även om tjugo andra oroliga människor har ringt i samma ärende tidigare under dagen.

På tal om att ringa... jag tänkte boka tid för RUL idag, så stolt över att jag kom ihåg. Tog nyvaken fram lappen vid åttatiden bara för att upptäcka att jag missat telefontiden med en kvart.
    Mina vaga funderingar om att ringa BM och berätta om VUL:et kom också på skam. För tio minuter sedan. Koll på läget, med andra ord... Men det är ju semester.

• Daa

Ja, nog blev det långt alltid. Skönt att vi kunde dra ut på tiden, så det inte blev så våldsamt många timmar i bil per dag. Och skönt att vi valde att skippa Norgesvängen.

passionsblomman skrev 2010-07-14 10:40:57 följande:
    Daa, min sambo har med imponerad röst sagt jag vet inte hur många gånger "Ja herregud vilken roadtrip de gjorde!" Nu måste jag slita mig härifrån och väcka honom! Ha det bra girls!

Hälsa honom. Och ha det gott i Åhus.

• lanovia 08

passionsblomman skrev 2010-07-14 10:24:23 följande:
    Snyggt kök hörrú! Och SKÖNT att se vågen gå åt rätt håll!Åh GUD nu kommer jag ihåg hur jävla arg jag blev på din svärmor för de där kommentarerna...*minns något inlägg med bara versaler och röda kokande gubbar*

Ja vi är nöjda med valet, ialla fall än så länge. Får väl se vad vi säger när det är monterat och klart.

• lanovia 08

Daa skrev 2010-07-14 10:30:15 följande:
    Äppelpaus (är i färd med att ta hand om vår fina bil som utan att knota tagit oss Dit och Hem, närmare 300 mil). Sonja: ha en toppenresa. Härligt att åka till Moskva. Lanovia ska till Norrland. *klappar händerna av förtjusning*

Ja, jag längtar efter att få återse Umeå och förhoppningsvis lite gamla kompisar från den tiden. Sedan tänkte vi om det går ta oss hela vägen till Kiruna men inser att det ju isåfall blir 300 mil för oss också. Hur mycket klarar en 6 månaders?? Ja vi märker väl, protesterar hon så gör hon.

• lanovia 08

Nu skall vi äntligen ta oss iväg på veckohandel här.
    Ha det så bra allihopa.

• Daa

Ja, det går ju att vända eller göra om planerna eftersom om det skulle bli jobbigt.
    Bara man har gott om tid innan "måste vara hemma senast"-datumet.

lanovia 08 skrev 2010-07-14 11:00:52 följande:
      Ja, jag längtar efter att få återse Umeå och förhoppningsvis lite gamla kompisar från den tiden. Sedan tänkte vi om det går ta oss hela vägen till Kiruna men inser att det ju isåfall blir 300 mil för oss också. Hur mycket klarar en 6 månaders?? Ja vi märker väl, protesterar hon så gör hon.

• Fru sy

lanovia 08 skrev 2010-07-14 10:02:03 följande:
    Fru Sy har du gjort något test ännu?Visst är det jobbigt när kroppen spökar så. Min höll på så i 1 år, från det att vi började försöka till det tog sig, många månader var jag så gravid att jag knappt tyckte jag behövde ett test, ont ibröst, illamående eller något annat som jag inte brukade ha i normala fall. Det suger och är enormt påfrestande för psyket.

japp var uppe och testade i morse, och visst vad det "inte gravid". Inga indianer ännu men får väl vänta och se. Påfrestande för psyket kan jag klart hålla med om, känner inte mig så stabil idag faktiskt. Blir nog bara hängmattan idag som det känns nu. Det jobbigaste är faktiskt att det är så veligt, jag vill ju att indianerna kommer som de ska så jag slipper hålla på och fundera och hoppas på att det kan vara något på gång. Vill ju köra igång med pergotimen nu, känns trist att behöva äta proveran oxå först. Det var tur att vi skulle åka på semester runt i sverige som vi gjorde eftersom pergotimen var sluta på alla apotek här i stan och inte skulle komma in förrens slutet av denna veckan eller början av nästa. Dock visade det sig vara likadant i övriga sverige oxå, vet inte hur många apotek vi varit inne på och frågat. De har ringt runt till närliggande apotek men då har det varit slut där oxå. Tillslut hittade vi ett apotek där det fanns en förpackning kvar, den ringdes och bokades så efter mkt letande och körande fick vi tag på de där fem små tabletterna...

• Ninnnis

God förmiddag!

Daa, förlåt att jag rusade iväg från chatten, men chefen kom springande och mumlade något om vatten på golvet i ett klassrum... Lycka till med fettningen (eller var det avfettningen?)

Fru Sy, har du testat?

Andbeyond, åh vad jag hoppas att det bara är sköra slemhinnor som orsakar blodet! *kramar*

Sonja, hoppas ni får en fantastisk resa! *nynnar med i wind of change*

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...