• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Villemoa

     


    Ninnnis skrev 2010-07-13 12:43:43 följande:
    Det ser jättemysigt ut, Blommis!Tack Villemoa! Jag är inte så kräsen (inom rimliga gränser iaf...) och lillasyster är lite bortskämd så hon mår bara bra av lite lägre standard Skulle det vara riktigt illa kan man kanske betala för att byta upp sig på plats.

    Jag antar att ni ändå inte kommer spendera så mycket tid på rummet ändå. Money talks så det går säkert att byta upp sig.

  • Ankan80

     


    lanovia 08 skrev 2010-07-13 09:33:18 följande:
    Ankan segt, hoppas han återgår till sina sovarrutiner igen då. Verkade han rädd för åskan eller väckte den honom bara?Jo man skämmer snabbt bort sig. Är så skönt när de sover lite mera.

    Nej, han låg bara o skruvade sig o tittade på mig med sina stora blå
    Var nog lite för varmt också.
    Får hålla tummarna inför nästa natt

  • passionsblomman

     


    Ninnnis skrev 2010-07-13 12:52:20 följande:
    Nej precis. Bara det är hyfsat rent och inga kackerlackor i sängen så ska det nog gå bra

    Eller myror på kudden!
    När vi var i Grekland, fem tjejkompisar, var det myror i ena rummet och de GNAGDE av ena tjejens HÅR på natten, så hon hade tussar på kudden och kala stubbade fläckar i hårbotten på morgonen! Snacka o att hon hade lätt panik och ville byta rum...

  • lanovia 08

    Ninnis du bara råkade boka.
    Härligt!

    Vi var på Kefalonia när vi seglade förra sommaren. Den ön blev vi inblåsta på en extra dag så det var den vi hann utforska lite mera. Hyrde mopeder och åkte runt, jättefint var det. Men droppstensgrottorna var helt klart överskattade.

  • Fjällbruttan

    Hej!!
    Nu är allt normalt igen
    Vi råkade se lite sol och ha 23 grader i går så nu har vädergudarna sett till att vi får bota chocken med 9grader och regn....BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
    och så tittade jag på långtidsprognosen för Furuvik nästa vecka( vi passerar och ska gå på djurparken...) tisdag moln och onsdag ihållande regn...

    Ninnis, om inte din syster förljer med så kan jag!!
    Fast då blir det väl tropisk storm:-/

    Lanovia, tack för alla snälla kommentarer om klippen
    Vi är själva nöjda med vår dag...

    Blomman:
    Åhus låter ljuvligt, hoppas ni får det underbart!
    Kom förresten på en sak... min hjärna sa rent KATJING när jag kom på det...
    VIlken tur att vi har husvagn med så vi sover i den för jag är ju allergisk mot katter
    Ibland undrar jag hur fruktansvärt disträ och korkad jag är!!

    Ankan, skönt att lilleman inte blev rädd! Men barn vakna på natten är... jobbigt och tröttsamt.
    Själv vacklade jag upp 04,28 och letade maken och Grodan, hade skickat dem på soffan vid 3-tiden.. de sover som grisar där om hon får sova på hans mage...
    De var också vakna och pigga så jag föreslog att de skulle komma upp igen så kanske Grodan somnade om efter att ha ammat och så fick han sova lite...
    Maken tittade konstigt på mig men sa jaha...
    Sen vacklade jag vidare ut i köket och såg att klockan var 08,30!!! Hoppsan
    Hur fel kan man se på en mobiltelefonklocka (vilket ord!) när man är yrvaken?

    Behöver jag säga att ingen gick och la sig igen?
    Förövrigt vägde vi den lilla skrattande Grodan idag. 6155G!! Tjockgroda!!

    Sonja, hoppas ni får det underbart på semestern och att vädret är bra och maken på bra humör
    Njuuuuuuut av er ledighet!!

    Ninnis, medans jag minns det, jag blir så glad när jag ser din snobben, han ser så knaslycklig ut så man kan inte annat än le

  • Fru sy

    Nu är jag oxå hemma Vi har haft några riktigt härliga dagar men skönt att komma hem oxå

  • Fru sy

    Det har varitit lite jobbigt för det har pendlat fort mellan hopp och förtvivlan här. I lördags var jag ganska säker på att jag troligen var gravid, brösten hade blivit jätteömmande, illamående och allmänt konstigt mående. Men sen på söndagen var symtomen som bortblåsta, och på kvällen där fick jag mörkare flytningar. Tänkte att det säkert var biverkningar från sprutan och så kanske värmen som gjorde symtomen dagen innan. Kändes som indianerna var på intågande. Gick och väntade hela måndagen och idag på att de skulle sätta igång, men har inte gjort det. Bara pytte,pyttelite blod. Är på dag 29 idag, 15 dagar sedan jag tog sprutan... vad kan det vara om det inte är indianerna? Men vet ju inte sätter kanske igång imorgon. har iaf köpt ett test så jag har tänkt testa imorgon på morgonen, men känns lite som att jag kommer få ett fett minus och indianer som tågar in så fort jag testat...  

  • Fru sy

    Nu har jag skrivit av mig lite, dags att läsa ikapp allt jag missat...

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...