• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

    hej i solskenet! 


    Piggelin – vad läskigt med stroken!


    Telis – ohh bröllopsdag! Hmmm, www.furuviksbrygga.se/, då ingår barnvakt som kan patrullera i området.


    Lappis – aha, så det är socmöte i morgon? och så har ni inte tapetserat extrarummet med nallar, nej det här kommer ju aldrig gå.  


    muggles – vilken härlig dag du verkar ha haft! Och vad gott det lät! 


    Snaily – det börjar läka nu, eller växa hår över det igen. Vet inte om hon kanske bara rivit sig själv?!? Nu när hon har fångat lite möss, är det dags för avmaskning igen eller vad ska man ha för tecken för att göra det? Känns inte kul att avmaska i onödan, fast det kanske inte är så farligt? Låter som en mysig midsommar med vandring och tådopp! Har du många veckor kvar till semestern? 


    BS – välkommen hem Jocke!


    Här har jag legat vaken hela natten (nu skulle P protestera för han hävdar att jag snarkat högt hela natten), har det inte varit foglossning så var det Nancy som vi försökte hålla inomhus i natt efter att en risig räv sprungit omkring på tomten och hoppats på ocicat till middag. Det gick ju sådär... Men med balkongdörren öppen så kom hon ut och in igen så antingen sprang han till skogs eller också gav hon honom på moppo. 

  • nennesjuttioåtta

    Oupsie – Säger som mugglan: go with the flow, det löser sig alltid! Och sätt dig i skuggan med en iskall fruktdrink och njut av livet!  

  • Lapinette

    nenne - trist med sömnlösa nätter. Själv blir jag helt jäkla spak när jag inte får sova ordentligt men som tur är så zzzzz jag genom nätterna för det mesta. Det är mer maken som är uppe och vandrar omkring (som i natt).

    Jäklar i gatan vilket flyt jag har på jobbet just nu . Fast det blir inga extra timmar i solen (som jag annars brukar ta på sommaren) utan måste verkligen jobba!

  • viktualia

    Sömnlösa nätter - här har vi tagit paus i matintroduktionen sedan Trollet sovit väldigt risigt några nätter. Nu har det blivit bättre. Hur har ni andra gjort med matintron? jag tappade alldeles inspirationen när Trollet höll på och vaknade en gång i timmen... 


    Porchez – Mr Right Now = superbra begrepp!!!


    Oupsie - jag håller med tidigare talare, håll ögon och nätverk öppna för jobb. Och jag har precis som Ore ett antal exempel på folk som fått jobb flera år efter utbildningen.*heja Oupsie*

  • Lapinette

    Tror det får bli Tingas rabarertårta imorgon på mötet. Fick med mig en knippe rabarber hem från landet.

  • fru AM

    Sorry nu kastar jag mig bara in i tråden och jag måste svära: HELVETESDJÄVLAHYRESGÄST


    Nu är det på advokatnivå ... Lugn och fin sommar ...

  • Lapinette

    AM - vad trist! Varför vill han flytta in om det inte uppfyller hans krav på "duschar"? Då är det väl bättre om han flyttar någon annanstans? När är det ni sticker iväg och får lite lugn och ro?

  • fru AM

    Har bakat Tingas rabarbertårta två gånger! Den blir bara godare och godare. Har tillsatt lite vaniljpulver i smeten (alltså inte vaniljsocker utan -pulver) samt serverat med vispgrädde med lite vaniljSOCKER i. 


    När jag har bakat de har den inte varit klar efter 25 minuter utan jag har sänkt värmen (till 150 - varmluft) och låtit den stå inne - med passning - hela 45 minuter.

  • MSW

    Am: men suck!! Här är iaf ett helt gäng som står bakom dig! Skickar stor styrka till dig och hoppas på att du får njuta av lite lugn i mellan åt!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen