• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Daa

    Ååh, gärna. Vi tar emot alla förböner vi kan få!


    Soldemor skrev 2010-06-02 11:44:40 följande:
      Vi kan be för er!

     

  • Heloise
    Daa skrev 2010-06-02 11:43:49 följande:
    Har jag skrivit här att jag är gravid igen? Det har jag kanske inte gjort? Tankarna lyder, för det mesta: blir det tredje gången gillt, eller kommer min make och jag att fortsätta vara barnlösa, alla graviditeterna till trots?
    Jag håller allt som går för er, och jag tror att det är tredje gången gillt för er! Jag tittar till dig i bebistråden ibland
  • Daa

    Tack. Och jag tittar till dig här.
    Så spännande med det tidiga ultraljudet (eller missförstod jag? ).


    Heloise skrev 2010-06-02 12:10:26 följande:
    Jag håller allt som går för er, och jag tror att det är tredje gången gillt för er! Jag tittar till dig i bebistråden ibland
  • Heloise
    Daa skrev 2010-06-02 12:12:36 följande:
    Tack. Och jag tittar till dig här. Så spännande med det tidiga ultraljudet (eller missförstod jag? ).
    Nej du missförstod inte alls, det är dags imorgon, Panzer har givit ungarna sovmorgon, och ska hänga på till uppsala. Det är ju som sagt var egentligen helt onödigt men å andra sidan fanns möjligheten och det kostar bara 230kr, så varför inte? Då kan jag iaf slappna av lite grann.

    Hur mår du och vilken vecka är det? Måste vara vecka 8 eller så?

  • Daa

    7+3. Den här graviditeten har hittills varat en och en halv vecka längre än den förra. Wo-ho!
    Och så mår jag rätt illa emellanåt och det tar jag som ett bra tecken. Tröttheten gör mig ganska asocial, men den är väl också ett bra tecken. Har gett upp alla tankar på att jogga, för skumpandet gör alldeles för ont.


    Heloise skrev 2010-06-02 12:20:02 följande:
    Nej du missförstod inte alls, det är dags imorgon, Panzer har givit ungarna sovmorgon, och ska hänga på till uppsala. Det är ju som sagt var egentligen helt onödigt men å andra sidan fanns möjligheten och det kostar bara 230kr, så varför inte? Då kan jag iaf slappna av lite grann. Hur mår du och vilken vecka är det? Måste vara vecka 8 eller så?

    Helt rätt att ta den möjligheten. Och så roligt att få se Julle.
    Jag kommer kanske också att kolla om möjligheten finns (har ju ganska färskt minne av hur den första graviditeten slutade med ett MA i vecka 10).

  • Heloise
    Daa skrev 2010-06-02 12:25:17 följande:
    7+3. Den här graviditeten har hittills varat en och en halv vecka längre än den förra. Wo-ho! Och så mår jag rätt illa emellanåt och det tar jag som ett bra tecken. Tröttheten gör mig ganska asocial, men den är väl också ett bra tecken. Har gett upp alla tankar på att jogga, för skumpandet gör alldeles för ont. Helt rätt att ta den möjligheten. Och så roligt att få se Julle. Jag kommer kanske också att kolla om möjligheten finns (har ju ganska färskt minne av hur den första graviditeten slutade med ett MA i vecka 10).
    Woho! Jag vägrar tro att det ska resultera i något annat än en mini Daa den här gången!

    Ja illamåendet är ju ett väldigt bra tecken. Tröttheten och illamåendet har så småtteliga börja släppa på mig, ser framemot en dag utan powernaps och trocadero( som är det enda som fungerar mot illamåendet för mig konstigt nog).


    Jag har ju bokat det här privat, men Uppsala är inte långt borta( 1h med bil) och de hade tid när jag ringde, dessutom ska de vara väldigt väldigt bra där, säger läkarkompisen. Det är ju just MA aom jag är orolig för, eftersom så många har fått det., och det känns som om man kan slappna av ganska mkt om allt är bra i v12.


     


     

  • Aleta

    Grattis Daa! Jag tror också att illamåendet är ett bra tecken!


     


    Daa skrev 2010-06-02 11:41:59 följande:
    Aleta: snälla, skriv det. Det skulle vara så intressant att se hur reaktionerna skulle bli.
    Jag vet inte om jag törs.{#lang_emotions_embarassed}
  • Sonja68

    Klart du törs. De flesta skulle väl fatta att det var ironi. Eller?? Men några skulle nog bli helt rabiata

  • Heloise
    Aleta skrev 2010-06-02 12:55:42 följande:
       Jag vet inte om jag törs.
    Jag håller med Daa och Sonja, de flesta skulle ju förstå att du var ironisk och de som inte fattar, tja de är nog förlorade i debatten iaf
Svar på tråden Tantvarning del 8