• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Soldemor

Här är en sen kvällshälsning från Smålands djupa skogar, från ett litet vandrarhem UTANFÖR Moheda. Det ni! Mer småländsk urskog kan det knappast bli! Har haft mycket trevligt på Världens fest, men så otroligt varmt det är! Lite jobbigt är det med förkylningen i hettan!

Nu skall jag lägga mig och inkludera ett antal tanter och eskimåer och så i aftonbönen

Godnatt

önskar

tant i underkategorin präst och kattuttställare

• Heloise

Hej alla härliga tanter och farbröder!

Solen skiner och vi ska till gudsonen på 2 års kalas, hoppas att vi hittar Molly Mus dvdn bara...

Har som en stolt blivande mamma lagt in ul bilden på Julle i galleriet, han ser ut som en glödlampa med ben och armar

• passionsblomman

Morning!
    Nu drar vi uppåt jag och sambon. Får vi vända så lär ni märka det i eftermiddag. Annars är vi inte hemma igen förrän till kvällen.
    Seså lilla Eskimå, dags att visa färg och livskraft....

En annan nervös sak är att sonen ska vara kvar hemma. Han går ju i skolan och kommer inte hem förrän vid 13.30. Vi har hyrt film, han kan fixa mellis själv, grannen har järnkoll på honom, han har alla nummer i telefonen och är inte rädd etc, men JAG gillar inte att vi är ute på vägarna båda två utan honom. Jag kan inte låta bli att snudda vid tanken "tänk om..." och då skär det i hela bröstet på mig av ren ångest, bara vid tanken. Så: käre gode Gud, ingen olycka idag!

• Aleta

Passionsblomman, Blompojken kommer säkert att klara sig fint.

Och heja lilla eskimå, med alla danser, böner och tankar så vet du vad du ska göra idag!

Kramar till er allihop!{#lang_emotions_heart}

• Heloise

Åh Blomman: Hejja knoppeskimån, här håller vi allt som bara går och ber en bön både för säker resa och pigg och livskraftig eskimå!

Fina Blompojken kommer säkert att klara sig galant!

• Heloise

Ja h*n är faktiskt en väldigt fin glödlampa haha

• Daa

Väldigt fin.

Heloise skrev 2010-06-07 11:06:02 följande:
    Ja h*n är faktiskt en väldigt fin glödlampa haha
    Håller tummarna för att Blommis ska slippa vända, för en toppen-eskimå, en säker bilfärd och för att Blompojken ska få ha trevligt därhemma!
  • Soldemor

Heloise skrev 2010-06-06 12:34:40 följande:
    Hej alla härliga tanter och farbröder! Solen skiner och vi ska till gudsonen på 2 års kalas, hoppas att vi hittar Molly Mus dvdn bara...   Har som en stolt blivande mamma lagt in ul bilden på Julle i galleriet, han ser ut som en glödlampa med ben och armar

Mm, beundrar alla som kan tyda ultraljudsbilder. Min gynekolog skall alltid vara pedagogisk och förklara vad han ser på ultraljudet (tar sådana regelbundet efter förstadium t livmodershalscancer) och jag nickar och håller med. Börjar jag fråga så kommer det med säkerhet en gynekologisk föreläsning. Så, jag beundrar de som kan se vad det är.

Men det är i alla händelser jättespännande, Heloise! Inkluderar glödlampan Julle i mina förböner!

• Heloise
    Soldemor skrev 2010-06-07 12:09:14 följande:
      Mm, beundrar alla som kan tyda ultraljudsbilder. Min gynekolog skall alltid vara pedagogisk och förklara vad han ser på ultraljudet (tar sådana regelbundet efter förstadium t livmodershalscancer) och jag nickar och håller med. Börjar jag fråga så kommer det med säkerhet en gynekologisk föreläsning. Så, jag beundrar de som kan se vad det är. Men det är i alla händelser jättespännande, Heloise! Inkluderar glödlampan Julle i mina förböner!
    Jag kan inte tyda ul bilder, men nu var jag ju med och läkaren var väldigt pedagogisk och pekade ut knäskålar, hjärta, ryggrad etc. Det syntes ju mest när Julle fäktade med armar och ben, då såg man ju def vad som var bebbe och vad som var annat odefinerbart vitt/svart/grått!

Jag har precis beställt en mamma tankini ifrån USA, man får tydligen inte vara större än en 42 a i sverige för att få ha en baddräkt/bikini/tankini! Men i USA där har de feta mammor iaf och jag har beställt en knallblå tankini, med stora-över-magen-trosor och reglerbara axelband, dyr var den men det kan det vara värt, jag har ju tänkt gått på vattengympa i höst.

Ännu dummare är det att de som har baddräkter i "större" stl , dvs över 42, då har de nå jäkla yttepyttetunna axelband, hur f-n tänkte de då? Jag har f-cupa, det räcker inte alls med nå små sytrådar till axelband då skär de in i axlarna som steksnören runt en stek! Nä när Julle är ute då j-vlar ska jag ta tag i mamma mode för tjejer som har långa ben och stora tuttar och större magar!!

Topp 3 på  föreslagna aktiviteter när man är gravid

1: Cykla

2: promenader

3: SIMMA!!!! Naken då eller?

Hur tänker folk som gör mammakläder egentligen? Nä är man lång och tjock då får man inte bli gravid, men det går bra om du är 150cm lång och en 32a! Usch jag blir så ledsen, ska jag behöva schava runt i Panzers mysbrallor och t-shirt i 6 månader?

Men nu är jag iaf glad över tankinin, som ju bara kostade 600kr...

Svar på tråden Tantvarning del 8