• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Aleta

    Sonja, vad kul det låter och vilken bra idé med klädbyte!
    (Jag läser för övrigt lika illa som du )
    Lycka till med barnkalaset idag.


    Passionsblomman, jag kunde bara läsa den första länken, men det räckte - hu!
    Helt, helt, helt obegripligt! Jag kan verkligen inte förstå. Det där spelet måste vara helt sjukt, bäst att aldrig någonsin kolla in det!
    De måste ju ha fattat att barnet skulle då tillslut eller trodde de att de hade fått en tamagotchi? (Nej, den hade de förstås sett efter bättre. {#lang_emotions_yell})


    Minitantträff Solde! Så kul!

  • Im yours

    Hallo tanterna. Men hörni vad vackert vi har det i Sverige precis den här tiden, och alla lukterna. Så galet fantastiskt underbart vackert. Förra veckan var som en enda stor galafest som avslutades med biopremiär och goddipåsar. Pratar såklart om Sex In The City 2 .............. kritikerna kan dra åt fanders ................ filmen är som ett evigt extasmoment för en fashionista. Love, love, love it. Det har vart snyggklänning och t.o.m klackeskor. Ja, döm om min förvåning när mina fötter inte ställde till med klagosång då jag elegant forcerade gator och torg{#lang_emotions_cool}


    Jag satte till slut in en egen annons om en ledig lägh på blocket. Ni vet centralt, renoverat.... ja topnoche. Jag har fått 14 svar, och fortsätter gå på visningar nu i vecken. Tänker att jag hyr lägh tills det är dax med färdigt hus för oss. Många tycker jag är ego .... haha, men jag vill ju bara känna efter hur det känns att bli alldeles barnfri.


    Så idag har jag lyckats montera ihop 5 flyttkartonger, så nu ska jag sålla bort det mesta av mitt bohag, och ge det till Myrorna. Jag tänker vara jättesträng med mig själv, till skillnad med den bra-att-ha typ man varit. Men det känns sååååååååååå ljuvligt med alltihopen.


    Jag ringer och pratar med Smilla så mycket jag hinner, hon pratar nästan rent och ska bara fylla 2 år i juli. Jimmy säger att hon älskar mina klädpaket, och gärna stilar lite. Dexter har oxå vuxit och är en glad kille, med ett charmigt leende. Barn är det bästa jag vet, och tänk att jag haft lyckan att jobba med barn i över 20 år ♥


    På tisdag kommer syrran hit, det ska bli jättekul. Sitta och snacka, dricka och äta gott, o bara njuta. Hoppas att hon oxå tar för sig i min garderob .......... har blivit väldigt mycket nytt för mig på sistone.


    Haha, snacka om egoinlägg .......... men mina vänner jag bär alltid med mig er i mitt hjärta. Jättekramar till alla.


     

  • Aleta

    I'm yours, vad härligt glad du låter!
    Det är en otrolig frihetskänsla att inte ha några grejer. (Bodde själv med bara en säng och ett ombyte kläder en period efter att jag brutit upp från mitt ex. Det var ju lite extremt förstås, men det var en alldeles speciell känsla som faktiskt var positiv.)

  • dfk

    Godmorgon!!!


    Jag tittar bara in, men nu ska jag springa vidare. Syr åsneöron för fullt till dotterns pjäs.


    Kram!!

  • Sonja68

     


    Aleta skrev 2010-05-31 02:35:23 följande:
    I'm yours, vad härligt glad du låter! Det är en otrolig frihetskänsla att inte ha några grejer. (Bodde själv med bara en säng och ett ombyte kläder en period efter att jag brutit upp från mitt ex. Det var ju lite extremt förstås, men det var en alldeles speciell känsla som faktiskt var positiv.)

    Jag har också varit där... När jag bröt upp från aset som misshandlade mig. Jag lämnade ALLT hos honom. Men Gud så skönt det var att vara FRI, inga grejer i världen går upp mot den känslan som jag hade då.

    Nu har vi på tok för mycket skrotgrejer och jag blir orolig och rastlös i själen av det. Vill bara slänga skiten.

    Im YOurs; det är så härligt att höra hur du sprudlar av lycka och energi

  • Aleta

    Sonja, eller hur
    Jag förstår numera faktiskt varför man måste göra sig av med allt om man ska bli nunna eller munk. Ägodelar är lite som en boja för själen. (Vilken inte hindrar mig från att ha alldeles för mycket. .)


    Dfk, hur många åsneöron måste du sy?

  • Daa

    Och hade jag varit lite mer uppmärksam hade det kanske funnits en tant(-wannabe) från Norrbotten med på det där fikat också...


    Soldemor skrev 2010-05-30 07:56:26 följande:
    Igår var det tantfika i en av Huvudstadens vackra förorter...tant från Skåne mötte tant boende i fjällen, tant med tillhörande bedårande groda. Det ni! Var så trevligt!
  • Soldemor

     


    Daa skrev 2010-05-31 11:40:29 följande:
    Och hade jag varit lite mer uppmärksam hade det kanske funnits en tant(-wannabe) från Norrbotten med på det där fikat också...

    Vad synd att du missade det! Vi hade jättetrevligt! Det bevisar att du får hänga här mer!

  • Soldemor

    Fick åka akut m Solde t veterinären idag. Hennes kisseri har inte fungerat något vidare i helgen. Hon fick en omgång antiinflammatoriskt till som vi skall prova inan det blir antibiotikia. det värsta är bara minkycklingmamma-fantasi som alltför lätt skenar ivög till trakter däör vi inte vill vara alls. Skärpning!

    Vi var mycket efterlängtade av de två övriga som var hemma. Hade båda i sängen i omgångar i natt, det var ett tag sedan! Mysigt!

Svar på tråden Tantvarning del 8