• Lexy

    CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!

    Vår gamla tråd är stängd så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.html

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!
  • JollyO

    Har fått halsfluss... Mina bantningsplaner går inte så bra...


  • Poppzan

    Hej igen.


    Nu har jag bakat lite. Det va förvånansvärt lätt att baka utan att smaka idag.


    Har bakat kolasnitt och chokladbullar och i morgon ska det bakas bullar...


     


    Längtar tills måndag för att se vilken siffra man hamnar på då (vägdag måndagar). Annars tycker jag att det går bra egentligen. Är inte speciellt hungrig eler sugen på något. Kommer väl lite ibland men det går över. Så denna gången så går det nog vägen för det e ju 11:e dagen idag.


    Tycker ni alla e jätteduktiga. Fortsätt så...


    Kramiz Poppzan

  • nikitakatt

    Min sambo äter köttfärssås och spagetti med parmesanost, ge mig styrka!


     


    =)


  • Tokstolla

    Asså, att ni bara kan baka nu!

    Å andra sidan måste jag provsmaka degen jämt... Inte för att det är gott utan för jag vill prova mig fram med nya saker och tar sällan till recept. =)

    Asså, att påminna att det finns parmesanost! Det borde vara böter på det
    Men å andra sidan borde han böta eftersom han äter det

  • Poppzan

    Hej alla glada. Förstår att det e lugn aktivitet här när det e strålande väder ute...


    Idag är det 1:e dagen på ren kur och jag mår jättebra.


    Har vägt mig idag istället för imorgon då jag funderar på att grilla lite fisk ikväll för vi har grillkväll ikväll. Men fick besvikna siffror...


    Vikt 24 Maj ca 108,5 - Startvikt


    Vikt 31 Maj 102,8-1,3


    Vikt 6 Juni 101,1


    Förstår inte varför det helt plötsligt verkar ha avstannat eftersom jag inte har ätit...


    Fär väl se nästa vecka om det kommer igång igen för detta känns taskigt att det bara blev så lite. 


    Ha det bra i sommarvärmen/Kramiz

  • nikitakatt

    Tjoho!


    5:e dagen för mig på min andra kur. Hade tappat 1,7 kg efter 4 dagar, nästan 0,5 per dag så det är jag nöjd med! Hade "bara" -0,3 från igår till idag men det berodde nog på att jag smakade lite lax igår, salt och gott men det band säkert lite vätska.


    Jag mår bra men gud så sugen jag är på sommarpicknik med jordgubbar och vin och massa gott. Det får bli när jag är 4 kg lättare =)


  • bäckliljan

    Hej alla!
    Hoppas att jag får hoppa in här i tråden med er, då jag är i behov av stöd och peptalk ibland, eller allt som oftast.

    Var med en gång tidigare, för nåt år sen eller två. Men har gått upp rejält sen dess.
    Började därför på försök med ren kur 24/5, fuskar ibland men försöker hålla mig till ägg och kyckling i så fall.

    Längd: 164 cm
    Vikt 24/5: 82,5 kg
    Målvikt: under 70 kg
    Vikt 31/5: 79,4 kg (-3,1)
    Vikt 7/6: 77,4 kg (-5,1)

    Tycker att det går så jäkla trögt! Tappar sugen ...
    Jag får mycket inspiration och ork att fortsätta kämpa av att gå in här och läsa.
    Hur orkar ni träna under ren kur?

  • bäckliljan

    Dagens uppdatering:

    Vikt 31/5: 79,4 kg (-3,1)
    Vikt 7/6: 77,4 kg (-5,1)
    Vikt 9/6: 77,1 kg (-5,4)

    Kanske dumt att väga sig i stort sett varje dag, men men jag är alldeles för nyfiken ....
    Var på konferens hela dagen igår med mycket god mat och fika. Trodde faktiskt att jag skulle ha gått upp i vikt. Så det var skönt att det inte blev så. Nu ska jag hålla mig till kuren fram till helgen. Planerat sen länge att familjen ska åka iväg och bo på hotell. Då vill jag inte hålla på utan njuta men med måtta!

    Ha en bra dag och kämpa på!

  • Teoliny

    Hej det är så att jag inte går på denna kur men hört mycket bra om den. Jag måste på läkares råd gå ner 10 kg, dom skickade mig till en hälso enhet där det var typ som terapisamtal med en tråkigt tant, det hjälpte inte mig ett dugg. Jag har problem med hälsan så det är ganska viktigt att gå ner dessa 10 kg, men det är sjukt svårt när man bor själv och är helt galen i godis och chips. Jag bor också i en stad där jag inte känner så många så har ingen att träna med heller, tycker det är skit tråkigt att träna. Hur svårt är det sig att hålla sig till denna kur? Tack för svar :)


     

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!