• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

    Ooooj, det där är en musikupplevelse! *försöker hämta mig*


    passionsblomman skrev 2010-05-05 15:56:11 följande:
      Här kan ni få lite riktigt dyngbra musik ifall ni har tråkigt:www.youtube.com/watch

     

  • Daa

    Era gratulationer, lyckönskningar, tumhållningar, handhållningar, förhoppningar och framför allt kramar värmer verkligen den här småbittra cynikern. De kommer att bära genom de stunder som blir jobbiga, det vet jag. Tack, tack, mina fina vänner. 

    Har haft väldigt mycket att göra på jobbet idag, så jag hann inte ens logga in här under lunchen. Det är ju snudd på skandal!

  • Daa

    Andbeyond: skönt att läsa att det är bra med dig. *kramar*

    Heloise: lyssna på de kloka orden i den här tråden. *kramar*

    Ninnis: den ser kanske lite galen ut, kram-smilien, men den får mig att le, för den är helskön. <`=== ===´> på dig.
    Kul att grabbarna kommer hem och stannar länge. {#lang_emotions_heart}

    Ingis: hurra för bättre sinnestämning!  *hjärtar lilla pirayan*

    Lanovia: jo, jag fick ditt sms strax innan halv sju i morse, så jag tänkte att jag skulle vänta lite med att svara.
    Men typiskt att så många är borta när ni är lediga och ska åka neröver.

    Fru Sy: krya på dig. *vinkar*

    Blommis: hoppas att du slipper magsjukan. *sveper om med en filt*

  • Daa

    Jag ska också slänga in en hint.
    Vi pratar om att ta oss en riktig roadtrip i sommar. Den hittills ganska så lösa planen är att åka söderut genom Norge och sedan drälla omkring i södra Sverige. "Har du varit i Skåne?" frågade jag maken. Och så kom vi fram till att vi inte har varit tillräckligt mycket i Skåne för att inte åka omkring där en sväng. Och efter det måste vi ju ta oss norrut och hemåt. Så är ni sörlänningar hemmavid någon gång under, typ, första halvan av juli...*hint-hint*

  • passionsblomman

    Daa, isåfall tycker jag att ni ska ta kustvägen på östra sidan landet på vägen hemåt så ni kan stanna en jiten fläng (som min son sa om en liten sväng när han var yngre) i Småland också! Det är inte en hint utan en mycket stark åsikt!

  • Daa

    Blommis: det ingår redan som ett önskemål att göra en jiten fläng för att få se sagohuset, och framför allt träffa dess invånare , i verkligheten.

    Småland är ju mina gamla hemtrakter. Lanovia kan intyga att det hörs tydligt när jag pratar.

  • passionsblomman

     


    Daa skrev 2010-05-05 20:09:14 följande:
    Blommis: det ingår redan som ett önskemål att göra en jiten fläng för att få se sagohuset, och framför allt träffa dess invånare , i verkligheten. Småland är ju mina gamla hemtrakter. Lanovia kan intyga att det hörs tydligt när jag pratar.

    *hoppar och skuttar av förväntansfull glädje*

  • Fjällbruttan

     


    Daa skrev 2010-05-05 18:09:26 följande:
    Jag ska också slänga in en hint. Vi pratar om att ta oss en riktig roadtrip i sommar. Den hittills ganska så lösa planen är att åka söderut genom Norge och sedan drälla omkring i södra Sverige. "Har du varit i Skåne?" frågade jag maken. Och så kom vi fram till att vi inte har varit tillräckligt mycket i Skåne för att inte åka omkrin
    g där en sväng. Och efter det måste vi ju ta oss norrut och hemåt. Så är ni sörlänningar hemmavid någon gång under, typ, första halvan av juli...*hint-hint*

    Jamen då hintar jag vidare och tycker att ni kan ta sträckan via inlandet och sen ut till Norge via oss

    Kuststräckan söderöver i Norge är väldigt vacker härifrån{#lang_emotions_sunny}
    Och så är ju inlandet vackert också... tror jag
    Jag har en tendens att somna under vägen, då det inte är jag som kör förstås

    Kramar till er alla och hoppas ni har det bra, trots ostädade badrum, frusenhet, gnabb med maken och pirayatänder!
    Här är det bra, lite kaos förstås och idag vart jag en surtant! Skulle på klassträff i helgen men fixar det faktiskt inte, ärkeaset kommer inte hem och tar stora barnen och sen blev logistiken för mycket... så jag mailar han som arrangerar det hela, förklarar varför och att jag redan ringt restaurangen och avbokat vår middag (maken skulle med och ta Grodan så jag fick umgås mellan ammningarna och slapp köra de 30 milen själv..) och får en UTSKÄLLNING till svar
    Gissa om han fick ett morrande mail tillbaka! Tydligen fler som hoppat av så jag fick ta skiten...tack för den! Men det kom en ursäkt sen...
    Lite lustigt är det att han som fixat träffen (20 år sen studenten..) är den jag avskydde i klassen...

    Nu ska jag se om det går att trycka i Grodan lite mer mjölk, sen är det dags att nanna!

    Kram kram kram 

  • Ninnnis

     


    lanovia 08 skrev 2010-05-05 15:43:11 följande:
    Ninnis gött att få ha killarna hemma så länge. Är du sur på nytt eller har ni inte rett ut bråket ni hade på telefon?

    Nytt... Strul med hantverkarna, trasig ny värmepanna och därmed iskallt i huset plus lite annan frustration gjorde att det pyste över. Jag skäms lite för att jag nog var orättvist arg på maken. Vi har bara pratat som hastigast och jag hade somnat när de kom hem igår, men vi har sovit tätt intill alla tre och jag har fått fina pussar så det ska nog bli bra

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan