• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

Heloise skrev 2010-05-04 22:23:57 följande:
    Idag var jag på inskrivning, och det gick ju bra, väldigt trevlig BM och allt var bra utom en sak Blodsockret var på tok för högt, och jag ska på glukosbelastning redan på onsdag nästa vecka. Nu känner jag mig som den sämsta gravida i världen, hur kan jag göra så här mot bullen. Jag skulle ju så klart ha blivit smal och fin och sen försökt bli med barn.   Nu behöver det ju inte betyda grav-diabetes, men BM sa att det var högt för att vara så tidigt... jag har inga stora förhoppningar om att det inte skall vara det mao. Nä nu ska jag gå och hormongrina och tycka att jag suger. Jag hade ju hoppats att det här skulle min grej liksom( vara gravid alltså).  

Voff!!! Det är det närmsta utskällning jag tänker komma!
    Det behöver inte alls vara pga övervikt som du har högt blodsocker, min supersmala väninna hade grav-diabetes, men inte jag och jag är i flodhästmodell!

Kunde du bli med barn så kommer din kropp att klara det bra, och du kommer äta så nyttigt att det växer groddar ur dina öron snart!
    Du är en jättebra värd till bullenparasiten och kommer bli en eminent mamma som läser uppbyggliga böcker för bullen, så sluta grina

Gå och köp dig en citron istället!!!
    Den behöver du för att pressa ner i den superäckliga sockerlösningen som du ska dricka{#lang_emotions_money_mouth}, den är lite lättare att få ner med citron... å andra sidan kommer du aldrig mer att dricka citron lättdryck, men vem bryr sig

Kram från fläskhögen{#lang_emotions_dreamer}

Pssst... jag tycker Panzer ska få sympatidricka skiten han med så han förstår vilken pärs du går igenom...moahahahaaaaa...{#lang_emotions_djavulsk}

• passionsblomman

Daa, shit alltså! tre plussar på nio pökar...typ. Det är ju alldeles hejdlöst många!
    Det är ju resultat på befruktning som går att jämföra med när alltihop läggs i skålen på ett ivf för tusan. men som sagt, det ska ju inte bara befruktas, utan visa sig livsdugligt också.
    Jag försöker tänka att det som inget blev det här försöket inte var det som skulle bli vårt barn. Men jag testar ju hellre minus arton gånger än får ett plus som sedan tas ifrån mig. HOPPAS detta är tredje gången gillt och det stora plusset med ffetstil nu för er!

Heloise, sluta gråta! Du älskar redan lilla grynet mer än någon annan någonsin kommer att göra och har inget att ha dåligt samvete för. För röka har du ju slutat med eller hur? Och det är väl ungefär det jag tycker att man inte ska "göra mot bebbar" och inte supa arslet av sig heller, eller knarka.

Nu ska jag sova och se om jag har magsjuka imorgon.

• Heloise

Jag har redan ryckt upp mig Jag vart lite ledsen när jag läste om vad som kunde hända med bebben.

Nu har jag lämnat det och ska iväg och jobba, tidigt på morgonen med fågelkvitter i öronen. Ha en underbar dag allihop och jag hoppas verkligen att du slipper magsjuka blomman!

• ingenjörsbruden

Blommis: hoppas du slipper magsjuka! Härligt att läsa om bygemenskapen i er trädgård!

Ninnis: Skönt du överlevde Ullared! Låter som en mysig helg med väninnan!

Bruttan: Skönt med nattsömn! {#lang_emotions_heart} lilla grodan....leif eller inte!!! Syrran fick förslaget Botvid...till en tjej...hahahaha!

Lanovia: Sprutor e inget roligt....skönt du klarade av det! Massa till lilla E från Busan

Villemoa: åhh vilka lamm!

Fru sy: inboxa gärna mig osså ...vill osså se barnkläderna!

Fru E: *kramar hårt o håller handen* Vill du så kan jag svimma istället för dig när du tar sprutorna?!

• Ninnnis

Men vad är det för läsning man möts av?! Älskade, finaste Daa, GRATTIS!

Jag förstår att det är en himla massa känslor i alla möjliga riktningar, men jag hoppas och tror innerligt att det blir tredje gången gillt för er. Gläds över din triumf, SÅ coolt att du var smartare än kroppen den här gången (eller, kroppen är ju rätt smart som har blivit gravid, men den lyckades inte lura dig iaf). Du överlistade den ju

<`=== ===´>

• ingenjörsbruden

Heloise: Jag hade högt blodsocker i slutet på graviditeten....fick en blodsockermätare...mkt stickande men blodsockret höll sig i schack! Så det går säkert bra ska du se...o ta med en citron till glukosbelastningen....DEN behövs!

Busan har fått ytterligare 2 tänder....så nu har hon 4....o är SUUUUPERMAMMIG!

Pust...de två tänderna ska de visst från fr 8-12 månader.....busan är precis 8 månader på måndag....har jag nämnt att jag kallar henne pirayan?! För hon BITS.....HÅÅÅÅÅÅRT!

Annars är läget rätt ok....hon stökar på nätterna pga mammigheten o tänderna.
    Mitt humör/sinnestämmning är mkt bättre....så det finns hopp!

Ska ha kalas i helgen så ja....jag hinner nog inte vara här så mkt som jag eg skulle vilja.....MASSA {#lang_emotions_kiss} till er alla o så klart *KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM*

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-05-05 07:35:41 följande:
    Den kram-smiley-gubben ser ju helt galen ut! Men glad

Men häääääärlig!

KRAM tillbax

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan