• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • lanovia 08

Hej andbeyond. Hur är det med dig?

• andbeyond

Hej!

Det är bra med mig. Jag sitter här och undviker att städa badrummet

• passionsblomman

lanovia 08 skrev 2010-05-05 15:45:15 följande:
    Hur är det med Blommis idag?

Med Blommis är det helt ok. Jag är lite ämlig och frusen och hoppas det inte betyder magsjuka på intågande, men än så länge är det lugnt. Jag och sonen är i pyjamas hela dagen iadg, läser Harry Potter, kollar film och lever på äggmackor. Det funkar och är rätt gött när ändå regnmolen hänger kolsvarta över Smålandshimlen.

Här kan ni få lite riktigt dyngbra musik ifall ni har tråkigt:

">

• andbeyond

Blommis: vågar man plantera ut saker på balkongen nu eller är det för tidigt? Har lite pelargoner, jordgubbar, petunia, lobelia. Sen har jag en clematis och en lavendel som är perenner. 

• andbeyond

Läser också Harry Potter igen, blev så sugen

Kram förresten!

• passionsblomman

Andbeyond, börja med att avhärda om du har plantor inne som ska ut. Dvs ta ut dem först korta stunder, sedan över hela dagen osv men ta in dem nattetid. Sedan, när de vant sig så kan allt vara ute men du behöver ha en bit fiberduk eller ett lakan eller så som du kan ha i beredskap om vädergubbarna spår frostnätter. Här skrapade sambon rutorna i måndags morse. men det är stor skillnad på ett skyddat läge på en balkong och utsatt läge mitt i en dtor trädgård.

Var extra försiktig med Lobelian, som verkligen är frostkänslig.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan