• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

    Hej igen Oms - kul att se dig här inne! Tonårsgalenskapen har inte drabbat min son än men han är ju bara 12 än så länge ... Jag bävar

    Kram igen!

  • Oms

    bristningar på lår, vader och höfter kom i tonåren då jag tränade masor och kroppens muskler fullkomligt exploderade

    bristningar på brösten däremot har jag fått under graviditeterna

    av ngn anlednign har de aldrig bekommit mig, har aldrig funderat på dem direkt utan konstaterat att jaha, nu fick jag såna typ

  • MSW

    Godmorgon!

    Värst vad lugnt det blivit på morgnarna! Jag har varit och lämnat A på dagis och han grät så tårarna sprutade.. Så nu tänkte jag försöka jobba ordentligt idag med min uppgift så kanske vi kan ta två korta dagar.. (Tycker det är bättre än att han får vara hel ledig, för han måste juh vänja sig vid att bli lämnad på dagis)..

    Ang flörten igår så var det väldigt roligt, fast att jag blev helt chockad och inte alls fick ur mig något smart! Men det är EXTREMT modigt att göra så! Det hade jag aldrig vågat!

    Nu ska jag fortsätta med uppgiften!

  • Lapinette

    AM – jag har som sagt också börjat fundera i de banorna. Varför bjuda folk som inte har bjudit in mig på 10 år? Och vad spännande med jobbet!


     


    Porchez – härligt med intervju! Säger som AM, ett par snyggbyxor och en blus på en intervju. Hel och ren brukar vara det som rekommenderas och kanske inte allt för starka färger och stora/konstiga smycken.


     


    MSW – kul att bli uppraggad!! J


     


    Sweet – så klart du har rätt man ska inte ta åt sig men jag tror (vet gällande mig själv) att jag kommer att göra det ändå. Stå där och bara suga åt mig som en svamp och känna mig värdelös som mamma.


     


    Nenne – låter läskigt med ditt ”knockande”. Ring och hör! Bättre det än att gå omkring och inget veta.

  • Mrs  B

    Hej hopp!!!!


     


    En ofrivillig ledig dag, fast tacksamt för mina studier.....


    Annars jobbar jag och står i. Har lite att fixa med innan mitt vik sätter igång i maj och det ska bli kul, men kommer att ha lite att stå i. Finns några pojkar i klassen (3:or) som måste sättas på plats och tas ner på jorden annars kommer det inte att bli bra. "Raka rör" redan från början annars går det hela åt pipsvängen.....


     


    Lappis


    När jag numera bjuder till kalas bjuder jag dem som jag umgås med just nu och de som bjudit mig. Finner ingen mening med att bjuda dem man inte har sett på ett par år och bara har lite kontakt med.


    Porchez


    Lycka till på intervjun!


    Tinga


    Vi har dragit ner på Maltes middassömn för att få honom att sova längre och det har börjat ge resultat.


    MSW


    Åh, vad kul att få lite uppskattning på bussen!


    OMS


    Tonåringar ja........ vad säger man?????


    Har ju jobbat mycket med dem och det är verkligen en berg och dalbana, men vad det är skönt när föräldrarna är medvetna om problemen och vill hjälpa till. Det är mycket glädje, många tårar, utbrott osv. En frigörelse som man ska gå igenom på olika sätt. Alla har sina vägar geonom detta. Men man ska aldrig som förälder sluta bry sig eller inte lägga sig i sina barns liv. Kämpa på för det brukar ge bäst resultat. Hoppas det blir bättre för er snart!!!!!! Stor kram till dig!


     

  • BrudSommar2006

    Hej, vad är nu detta, helt annat typsnitt och en extrarad för en massa bold, italics osv, jag blir helt förvirrad. Vad smått det är nu, får skaffa förstoringsglas för att kunna skriva här nu typ.

  • Lapinette

    Ja, vad är det för nåt? Måste prova lite. Kan man inte få upp storleken på något sätt?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge