• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Nej, ska nu faktiskt ta och gå och lägga mig. Tittar nog in här om ett par timmar för att jobba lite.

Ha det så bra i vibrations och ordningsdiskussionen!

• Lapinette

Cicci - tror att den rätta dagen att göra det på var igår och idag. Igår var jag helt slut och maken sticker i eftermiddag och kommer hem sent imorgon kväll/natt. Det blir inget "skoj" av denna månad.

Fast på fredag möter vi soc. och jag har läst ett kapitel från vår adoptionskursbok varje kväll högt för maken (det viktigaste).

• Snorkfröken77

Cicci - Här sorteras det på samma sätt i klädkammaren! Ibland får jag ett ryck och gör samma sak på makens sida bara för att det är trevligare att titta på, men det dröjer bara någon vecka så är det oordning igen...

Mitt senaste galna ryck är annars att sortera alla våra böcker i ett färgspektrum...Innan stod de i bokstavordning, detta är klart snyggare, men svårt att hitta böckerna

• Lapinette

Snorkis - självfallet går böckerna i bokhyllan efter färg (tips från vår inredningstjej) men har inte totalt blandat ihop dem för att det inte ska bli allt för krångligt. Cd skivorna står dock enligt musikstil.

Nej, nu måste jag slita mig från er och lägga mig och vila lite.

• FruCicci

Jag läser inte böckerna vi har ändå, så de står i färgordning likt dina Snorkis
    Sen tvingar jag maken att vika kläderna på ett särskillt sätt för att det ska se fint ut när man öppnar garderoberna, det får inte vara inkastat hur som helst... Det ser ut som butikshyllorna hemma här
    Men jag är faktiskt lite av en pedannt mellan varven

• nennesjuttioåtta

hej igen, kollegan bjöd på princesstårta, my godddd jag kommer bli en michelingubbe innan pingst. Men å andra sidan, jag har börjat cykla till jobbet igen så jag borde hålla röven tight iaf. Fast det känns som att cykla med en mango i byxan när jag börjar bli kissnödig, vilket hinner hända på den halvtimme det dar. Och yeiks vad ont i sittbenen jag hade igår när jag skulle cykla hem, märks att jag inte cyklat sen jag blev gravid. WOOOOAAAAAAH!

Lappis
    krya på dig, ninisen! Jobbigt att bli sjuk IGEN så snart! Men ett soc-möte på fredag, wohooO för det!!!!

Här har vi sorterade kryddor också, men knappast färgkoordinerad garderob. Jo, maken har. Han är mycket för det här med systääm. Färgkoordinerade böcker är jättefint och det hade jag ett tag men nu ligger de fortfarande i kartonger sen flytten och kommer nog inte upp än på ett tag.

ang dildosen, den används sällan utan maken. När vi hade distansförhållande så ägde jag inte ens en, men det gick bra ändå (bara telefonluren gick att hålla i ) Nu har den inte rastats alls på flera månader och får nog vila sig i form...

• FruCicci

Härligt att det går framåt med adoptionen Lappis
    Förstår att du kanske inte har ork o lust att få till det, så kan det vara ibland. Men spermsen lver ju ett tag, så om ni fick till det i helgen så kanske det räcker...

Hur mycket är det ni ska läsa kring adoptionen? Kollar de av med typ läxförhör om ni har läst det ena eller der andra?
    Hur mycket har ni kvar nu? Ni borde väl ha er bebis om ett år?

• Lapinette

Så bra gick det att logga ut härifrån .

Vi fick till det i helgen... dock lite svårt hos svärmor med två barn som gärna springer in i sovrummet utan att knacka först. Men som sagt ... har det inte funkat de andra 45 gångerna så tror jag inte att det funkar om vi inte ens träffar rätt dag. Skit i samma, jag har gett upp det där men likt förbannat så brukar jag försöka åtminstone någon gång vid aladåb.

Det jag läser just nu är boken från kursen. Kände att jag/vi behövde uppdatera oss för soctanten sa att vi skulle diskutera kursen vid vårt första möte.

Hur mycket vi har kvar? Troligen en oändlighet eftersom köerna hela tiden blir längre och längre. Jag hade hoppats på att ha ett barn nästa vår men det ser inte så ljust ut. Men som sagt, först måste vi se till att bli godkända innan vi ens kan börja diskutera land och kötid.

Gör nu ett nytt försök att ta mig till sängen.

• Mrs  B

Goooddd möörrning!!!!!!!!!!!

Någon som vill skriva en rapport på 5 sidor åt mig för jag är villig att ge upp det just nu..... BLÄ!!!!

Vickan och PB
    Jag hade samma värmeinlägg till brösten som ni och jag tyckte att de var kanon.

Telis
    Även jag har genomskinliga lådor i frysen.

Snorkis
    Såg ett program av "Halv åtta" där de hade sorterat böckerna efter färger och tyckte att det såg snyggt ut men skulle aldrig kunna ha det så själv. Hade blivit tokig om jag inte hade hittat rätt bok efter 5 min.

Lappis
    Krya på dig!!!!!

Ordning i frysen?????
    Skulle gärna vilja ha det så men så är inte fallet.....
    Jag skulle nog säga att jag är en ordningsam person och sorterare och maken håller säkert med men efter att ha läst här idag så är jag nog INTE det......
    Oj, oj, vilken ordning ni har!!!!!!

• nennesjuttioåtta

kanske en arbetsskada men jag kommer mer ihåg hur omslaget på en bok ser ut än vad den heter, hahahah, så för mig är färgkoordinerade böcker skitbra. Förlåt ? jag menar väldigt bra.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge