• Martinaa

    JUNI 2010 nr 4

    Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Okej, då kör vi!

  • Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Ellabay
    Bettertogether skrev 2010-01-20 09:23:02 följande:
    Vi kommer skicka ut inbjudningarna om ganska precis en månad (!! Slår det mej nu!!) så har vi osa två månader efteråt ungefär (två månader före bröllopet)... Vi har osa så långt på förhand för att vi ska göra maten själva, så vi vill veta hur många gäster det blir på förhand :)
    vi skickade ut våra direkt efter jul. Kunde inte hålla oss längre. :) Vi har också osa ganska nära. 1 april. Då har vi på oss nästan tre månader och de känns bra för jag är precis i slutet av vårterminen samt jobbar extra så kan verkligen behöva alla tid jag kan få. (för sambon kommer inte hålla med med allt pyssel.. han fixar de stora sakerna ;) )
  • ona
    Bettertogether skrev 2010-01-20 09:20:02 följande:
    Flaskpost?! Var beställer ni dem?! :D
    Finska posten! (inte ryska ) Finns i deras webbutik på posti.fi, sök på pulloposti.
  • Bettertogether
    ona skrev 2010-01-20 20:54:28 följande:
    Finska posten! (inte ryska ) Finns i deras webbutik på posti.fi, sök på pulloposti.
    Aha!! Ja det är sådana du ska ha som inbjudningskort! Jag skickade en sån åt min m2b en gång i början av vårt förhållande (flaskpost är lite speciellt för oss! ^^)
  • Martinaa

    Igår var jag och sambon i Göteborg och kollade Avatar 3D (bra film! :) ) och passade på att smita in på In-Ex och köpa de sista sakerna till inbjudningskort, festhäften och placeringskort. Min bröllopslåda börjar bli riktigt full med grejer nu!

  • April 99

    halloo...nu har även jag hittat hit :)

    Martinaa-In-Ex-I like! I princip allt till mina bröllopsgrejer är köpta där med!

    kan även lägga till mig på 5:e juni

    Lerum, BV och Grönt och vitt som färgtema.

    Nu känns det som om det verkligen tar fart, tycker ni inte? Inbjudningarna håller på att färdigställas, nu är vigeslförättare bokad, imorgon ska jag och blivande mannen använda min bror med familj som barnvakt så vi kan kolla åka in till göteborg och kika brudklänning, känns som det kanske är dax att bestämma mig snart!

    Funderar mycket på hår/frisör just nu. Min vanliga frisör kostar det 2000kr för bara håret, tycker jag är mycket. forskar lite. Tips i lerums/göteborgsområdet någon?

    ona:du får "älta" hur mycket du vill för min del, det är ju en del av livet det med. *kram*

  • Converse

    Jag vill också vara med, färgtema vit, ljusrosa och mörkgrå

  • Ellabay

    Min slöja kom på posten idag så kunde inte låta bli att testa klänningen och skorna. :) Nu äntligen har jag börjat känna glädje över klänningen igen. NU LÄNGTAR JAG!

  • Converse

    oj 19:e... sorry

    förresten, jag blir galen. vet inte riktigt vad jag vill ha för klänning och var jag ska hitta en. får väl åka till stockholm och leta. har ni tips på butiker, var har ni hittat era, har ni bilder?

  • Love2010

    Jag hittade min klänning i november i vår lilla brudbutik i min hemstad. FInns i galleriet. Forever Yours 48225 heter den. I am so happy för den! Älskar den!

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4