• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Martinaa

125 gäster litet?? Jisses, det tycker jag är STORT bröllop, haha.

Vi har bjudit 54 vuxna, och så får vi väl se hur många som dyker upp! :) De första inbjudningar gick ut igår och idag kom de sista fram och har fått massa glada responser och grattis! Så skoj!!
    Och sååå skönt att slippa vara hemlig mer!

Välkommen hit vi2010! Tycker inte du ska behöva känna sån ångest för att andra hunnit längre, planera ni ert bröllop i er takt! Börja med att kika på klänning, för tänk på att det kan ta nån månad att få hem en klänning som man beställer. Sen kan ni börja kika på inbjudningar, om ni ska göra egna eller beställa färdiga. Hur som så tar det oftast lite längre tid än man räknar med. Lycka till!

• Kribban

Kul att du också hittat hit Vi2010..

Vi tycker att vår blir ganska stort och då är det 118 inbjudan (vissa vet vi redan tidigare att de inte kommer så det slutar kanske på en 80-90 pers) Men mycket släkt och många nära vänner så vi hoppas på en fantastisk dag med så många nära och kära som möjligt {#lang_emotions_smile} Får vissa dagar ångest över att se vad alla hinner med är på BT men rett vad de regnade (snöade) så hade vi fått massor gjort bara över en helg. Så sätter man bara igång tycker jag (hitills iaf) att det har rullat på ganska bra.. Lycka till!

• Bettertogether
    Martinaa skrev 2010-02-05 22:05:41 följande:
    125 gäster litet?? Jisses, det tycker jag är STORT bröllop, haha.Vi har bjudit 54 vuxna, och så får vi väl se hur många som dyker upp! :) De första inbjudningar gick ut igår och idag kom de sista fram och har fått massa glada responser och grattis! Så skoj!!Och sååå skönt att slippa vara hemlig mer!Välkommen hit vi2010! Tycker inte du ska behöva känna sån ångest för att andra hunnit längre, planera ni ert bröllop i er takt! Börja med att kika på klänning, för tänk på att det kan ta nån månad att få hem en klänning som man beställer. Sen kan ni börja kika på inbjudningar, om ni ska göra egna eller beställa färdiga. Hur som så tar det oftast lite längre tid än man räknar med. Lycka till!
    Njä, för oss känns det inte så stort. Men det är väl vad man har för definition på stort. Till antalet gäster är det väl stort, ja... Men om vi, som bjuder dem, tänker på vilka det är så känns det inte alls stort.

Min släkt på mammas sida är 23 st, och vi brukar alla samlas på sommarstugan på sommaren och umgås med varandra, så de är självklara! + 15 från pappas sida.
    Hans släkt är också en sån som umgås med varandra mycket, så de är också självklara. De är 25.
    Sedan våra vänner som sammanlagt är 54 st (där ingen går att ta bort!)...
    Familjebekanta är bara 7 st och de skulle jag heller inte vilja vara utan.

Vi har alltså inte bjudit någon som vi bjuder bara för att vi måste... Så då känns det inte så stort :)
  • Vi2010

Oj! 125 gäster känns som ett väldigt stort bröllop för mig, men det är ju precis som påpekat väldigt individuellt :)
    Vi kommer att vara max 30 personer, bara den närmaste familjen.

Vi har skickat ut save the date-korten nu så det känns som om vi kan pusta ut lite, tidigare var vi så oroliga för att folk skulle hinna boka semestrar.. hur lång tid innan tycker ni man bör skicka ut inbjudningarna med osa osv?

Martinaa - Ja, jag har börjat titta så smått på klänning nu. Ska ha en kort klänning i 50/60-tals stil så jag står i valet och kvalet om jag ska leta reda på en vintageklänning eller låta min mamma sy en åt mig. Har precis köpt in ett skissblock och sitter nu med pennan i högsta hugg och och bläddrar i mina Jackie Kennedy biografier :)

• Martinaa

Åh nu är solist till kyrkan klart! :D Eller solister blir det faktiskt! Har frågat två jobbarkompisar som ställer upp och sjunger tillsammans (det kändes tryggare för dem så) och för oss gör det inget. Stämsång är ju jättefint! :)
    Så skönt att kunna bocka för det också!

Nu är dessutom min klänning på G. DHL hade tydligen försökt leverera den i onsdags men jag var inte hemma. Grejen är att jag var ledig i onsdags och var hemma hela dagen, förutom vid typ tre tillfällen när jag gick till tvättstugan...! Så de lyckades tydligen pricka in det just då!!
    Ska ringa dem imorgon och hoppas att de kan komma imorgon eller tisdag då jag också är ledig! Håll tummarna! :)

• Kribban

Nä fy va typiskt Martinaa, håller tummarna att de lyckas bättre idag eller imorgon! 

• Martinaa
    Kribban skrev 2010-02-08 13:31:06 följande:
    Nä fy va typiskt Martinaa, håller tummarna att de lyckas bättre idag eller imorgon! 
    Ringde dem imorse och de ska komma imorgon! Jag gav dem mitt nummer också så de förhoppningsvis ringer innan de kommer, samt gav dem portkoden. Det kan hända att de inte kom in i onsdags och därför inte kunde leverera, och så satt jag bara en trappa upp helt ovetandes att min klänning var utanför dörren...! :P
  • Bettertogether

Du har en spännande dag imorgon då med andra ord!! :D

• Kribban

Martinaa skrev 2010-02-08 13:33:39 följande:

Ringde dem imorse och de ska komma imorgon!
    Åh va spännande...
  • Vi2010

Martinaa - Vart har du köpt den?

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4