Martinaa skrev 2010-02-05 22:05:41 följande:
125 gäster litet?? Jisses, det tycker jag är STORT bröllop,
haha.Vi har bjudit 54 vuxna, och så får vi väl se hur många som dyker upp! :) De första inbjudningar gick ut igår och idag kom de sista fram och har fått massa glada responser och grattis! Så skoj!!Och sååå skönt att slippa vara hemlig mer!Välkommen hit vi2010! Tycker inte du ska behöva känna sån ångest för att andra hunnit längre, planera ni ert bröllop i er takt! Börja med att kika på klänning, för tänk på att det kan ta nån månad att få hem en klänning som man beställer. Sen kan ni börja kika på inbjudningar, om ni ska göra egna eller beställa färdiga. Hur som så tar det oftast lite längre tid än man räknar med. Lycka till!
Njä, för oss känns det inte så stort. Men det är väl vad man har för definition på stort. Till antalet gäster är det väl stort, ja... Men om vi, som bjuder dem, tänker på vilka det är så känns det inte alls stort.
Min släkt på mammas sida är 23 st, och vi brukar alla samlas på sommarstugan på sommaren och umgås med varandra, så de är självklara! + 15 från pappas sida.
Hans släkt är också en sån som umgås med varandra mycket, så de är också självklara. De är 25.
Sedan våra vänner som sammanlagt är 54 st (där ingen går att ta bort!)...
Familjebekanta är bara 7 st och de skulle jag heller inte vilja vara utan.
Vi har alltså inte bjudit någon som vi bjuder bara för att vi måste... Så då känns det inte så stort :)