• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Martinaa

Värst vad dött det var här då...! Kom igen brudar, planerar ni inget??

Jag var och köpte en tiara på Glitter häromdagen. Nu ska jag nog bara försöka töja ut den lite så den inte sitter så hårt på huvudet.

Ska fixa klart korten helt och hållet ikväll och imorgonkväll för på onsdag åker de på lådan! ÄNTLIGEN! Så spännande! Och sååå skönt att slippa hålla tyst längre.

• londonaire

blir avundsjuk på er som har bjudit in eller ska bjuda in.. våra inbjudningskort är under tillverkning..en kompis som fixar o grejar med dem. tar nog ungefär två veckor innan vi kan skicka iväg dem. jag längtar ihjöl mig eftersom vi inte berättat för någon (utom för hon som gör korten) och nu börjar jag behöva lite hjälp. håller på att försöka bestämma mig för klänning men det är ju hur svårt som helst! vill ha en relativt enkel klänning troligtvis kort men låser mig inte vid något. i vår stad är inte utbudet enormt direkt så jag vet inte vad jag ska göra.. annars tänker jag lite på matfrågan. håller på att bestämma oss för vad vi ska bjuda på. usch det känns som det mesta hänger i luften än så länge!

• Bettertogether
    Martinaa skrev 2010-02-01 21:00:14 följande:
    Värst vad dött det var här då...! Kom igen brudar, planerar ni inget?? Jag var och köpte en tiara på Glitter häromdagen. Nu ska jag nog bara försöka töja ut den lite så den inte sitter så hårt på huvudet.Ska fixa klart korten helt och hållet ikväll och imorgonkväll för på onsdag åker de på lådan! ÄNTLIGEN! Så spännande! Och sååå skönt att slippa hålla tyst längre.
    Hurudan tiara är det du köpt? Jag tittade på dem där, men då hade jag redan beställt min från ebay. Men den som fanns där såg nästan likadan ut :)
  • Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-02-01 21:19:53 följande:
    Hurudan tiara är det du köpt? Jag tittade på dem där, men då hade jag redan beställt min från ebay. Men den som fanns där såg nästan likadan ut :)
    Jag hade egentligen bestämt mig för denna www.tiaror.se/Bilder/263_2.jpg men så hittade jag den här på Glitter som ser ganska så lik ut så då köpte jag den istället. Lite billigare och ingen väntetid

londonaire:
    Du har inte funderat på att beställa från Kina? Jag har beställt från Milly Bridal i Kina och väntar på den nu, spännande! Där kan du ju beställa precis vilken klänning du vill så syr de den efter dina mått. Du kan till och med maila in en bild på en klänning du vill ha så syr de upp efter bild. Och det till myyyycket bättre pris än att köpa här i Sverige!
    Min klänning är en Maggie Sottero och skulle kosta ca 10 000:- att beställa från en butik i Göteborg. Nu betalade jag 2400 för både klänning och underkjol till Milly!
  • ona
    Martinaa skrev 2010-02-01 21:00:14 följande:
    Värst vad dött det var här då...! Kom igen brudar, planerar ni inget??
    Haha, njää, vi planerar så mycket att vi inte hinner sitta här!

Nej, nu har det äntligen tagit fart. Vi har beställt inbjudningarna och ska få dem inom en vecka, så snart får vi skicka dem! Inte en dag för sent, fyra månader kvar nu! Har hittat rätt färg på slipsen och satinband i samma färg, så nu kommer både mina skor och min väska ha rosett som matchar mannens slips Samma band blir även servettring. Har dessutom eventuellt funnit min vigselring, så länge den passar förlovningsringen.

Åh, det är så skönt när det börjar röra på sig.
  • Martinaa
    ona skrev 2010-02-01 22:06:52 följande:
    Åh, det är så skönt när det börjar röra på sig.
    Visst är det. Jag tycker det är kul nu när man faktiskt kan börja se "ljust i tunneln", hehe. Nä men att målet är inom en överskådlig framtid numera och inte "om ett år" eller "nästa år" utan faktiskt bara några månader bort!
  • ona

Samtidigt får jag en vis panikkänsla. Som att det är något vi inte tänkt på. Dessutom går fyra månader väldigt fort, helt plötsligt får vi starta en "Fruar i juni 2010"-tråd istället.

• Bettertogether

Martiina: Jättefin tiara!! :D

Ja! Tänk!! Snart är vi fruar!! :D
    Idag ska jag hem till mamma och skriva ut inbjudningar!! Vi har ett stort kalas i släkten nästa veckas fredag, så vi passar på att dela ut en hel del av dem då, lagom till vändagen 14.2 ^^

• krutt

Ojoj här vill jag vara med! Gifter mej den 26 juni i Norrköping. Inbjudningarna är ute och klänningen hänger här hemma och är så fin! Jag längtar som en tok tills jag blir fru.. Antar att jag inte är ensam om att göra det

• Racolina

Hej krutt! Vart i Norrköping ska du gifta dig?

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4