• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Mrs spades

Lägg till oss också. Vi gifter oss den 19 juni i knäbäcks kapell i Skåne, middagen hålls på Blåsingsborgs gårdshotell.

Vi har nog garanterat minsta bröllopet i denna tråden, åtta gäster, bara föräldrar och min lillebror.

• Mrs spades

Jösses vad många som gifter sig den 19 juni? HAr ni valt datum efter kronprinsessans bröllop?

Själv påpekade en kollega till mig att det var Victorias bröllopsdag cirka en månad efter att vi bestämt datum, snacka om att jag e lost, haha.

• Bettertogether

Hah! Nädå, jag tror då knappast det är många som väljer det datumet bara för att ha samma bröllopsdag som kronprinsessan :P Snarare är det väl en passande dag för bröllop... helgen före midsommarn!

För oss passade det helt enkelt bäst den dagen :)

• Vi2010

Vi var tvärsäkra på att det var prinsessbröllop på midsommar och valde därför 19 juni för att det inte skulle vara på samma dag (kändes fånigt till en början). Sen när kyrkan väl var bokad och vi insåg att vi haft fel kändes det än fånigare att ändra för den skull :) Skitsamma säger jag! :)

• JLo9

Vi ska oxå gifta oss 19 juni, och vi visste inte heller om att det var prinsessbröllop den dagen!

• Bettertogether

Eller förresten... klart jag visste att det är prinsessbröllop den dagen -JAG ska ju gifta mej! ^^ :D

• JLo9

Hur långt har ni kommit i planeringen? Det känns som att vi knappt kommit igång. Klänningen är klar, ring ska jag kolla på idag, maten får vi reda på i dagarna, likaså porslin mm, lokal är klar. Inbjudningar ska ut i slutet av februari, är det för sent tror ni?

• Bettertogether
    JLo9 skrev 2010-02-09 10:14:37 följande:
    Hur långt har ni kommit i planeringen? Det känns som att vi knappt kommit igång. Klänningen är klar, ring ska jag kolla på idag, maten får vi reda på i dagarna, likaså porslin mm, lokal är klar. Inbjudningar ska ut i slutet av februari, är det för sent tror ni?
    Så länge ni hinner tror jag inte det är för sent ;)
    Vi har kommit ganska långt i planeringen... men det är också för att sedan i vår börjar jag jobba, och dessutom har jag 5 veckor praktik. Så om man säger så har jag bättre tid att planera nu än då :)
  • JLo9

3,5 månad innan känns ändå inte som att man är ute i sista sekund. Jag jobbar heltid, min blivande likaså, ci har två små barn så det är svårt att få tiden att räcka till. Vardagarna är nästan bara att glömma och helgerna vill man ju hinna göra saker med barnen.
    Vi kommer ha buffe, endel kommer kanske en kompis bror göra och sen ska jag be mamma och svärmor hjälpa till med maten, tex sallad och pajer.

Vad har ni för budget ungefär till era bröllop?

• Bettertogether

Vår budget är i euro, så den är större än vad siffrorna ser ut här ;P vi har satt ungefär 3500 ? Och då gör vi maten själva och har fått det mesta riktigt förmånligt. :)

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4