• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • GrodanoJag2010

Ok :P har tyvärr inte den hemma. har en sjuk dotter och trasig bil mitt i skogen, så jag har inte köpt den ännu =/

Plutten2010 skrev 2010-02-11 09:47:13 följande:
    Faktiskt så började vi igår planera för en träff med floristen så nu snurrar huvudet rejält. =) Jag har iaf kommit fram till att jag vill ha en handbunden bukett som inte är vare sig rund eller droppformad. Gillar när man ser stjälkarna. Såg en perfekt i Amelia Brud o Bröllop som är en het kandidat.
  • Bettertogether

Det där med storleken beror mycket på hur stor bruden är. En liten smal brud behöver en mindre bukett, medan en större brud behöver en lite större bukett... Annars blir proportionerna fel :)

• GrodanoJag2010

Hmm.. lika bred som midjan då?! är ju kraftigt byggd med rester från graviditet ;P

Bettertogether skrev 2010-02-11 13:19:37 följande:
    Det där med storleken beror mycket på hur stor bruden är. En liten smal brud behöver en mindre bukett, medan en större brud behöver en lite större bukett... Annars blir proportionerna fel :)
  • Bettertogether

Nä, jag tror inte det är midjan som sätter storleken på buketten... utan mer hur kraftig buketten är. Det är jättesvårt att förklara eller ta ur huvudet hur stora vanliga buketter är, men det vet nog din florist. Och hon vet nog också hur stor din ska vara :)

• GrodanoJag2010

haha.. var bara tvungen att fråga.. Snurrar bara blomster frågor i huvudet nu :P

Bettertogether skrev 2010-02-11 13:48:29 följande:
    Nä, jag tror inte det är midjan som sätter storleken på buketten... utan mer hur kraftig buketten är. Det är jättesvårt att förklara eller ta ur huvudet hur stora vanliga buketter är, men det vet nog din florist. Och hon vet nog också hur stor din ska vara :)
  • April 99

oj vilken aktivitet...jag var ju in en sväng igår tror jga och ni har ju hinnit skriva massor!!!!

efternamn är klurigt, ingen av oss vill välja bort sitt(mitt är ett släkt namn med ca 30 som heter) och hans är från sina finska rötter. sonen heter sin pappas efternamn följt av mitt efternamn så jag tänker nog lägga till m2b´s som mellanman. Vill ändå att det ska höras att vi hör ihop.

Bukett är även där jag funderar på...har förut alltid gillat droppformade, men när de väl är dax att gifta sig lutar det starkt åt en liten rund med ev. något som hänger ner(typ plättar på tråd eller vad de heter) tror att en liten rund passar både mig coh klänningen bäst.Är inte äns säker på vilka blommor, men ser framför mig vita rosor eller F-green tror jag de heter. Men tänkte inte lägga så mycket pengar på buketten fasktisk så det blir spännande att se vad de blir i slutändan. Måste gå och prata med floristen på riktigt, agr bara småfrågat nrä jag varit där i andra äranden.

hår och make up är bokat nu förresten :)

• Martinaa

Jag tar min m2b's lite ovanligare efternamn och kommer inte sörja mitt vanliga -sonnamn. Men det kommer kännas vääääldigt konstigt att skriva sin autograf med ett annat namn och heta nåt annat än det man alltid hetat..!

Blommor är jag helt lost på. Jag kan ingenting och jag har inte en aning om nånting vad vi ska ha eller vill dekorera. Känns som om jag kommer överlåta det mesta av det där på svärmor och mamma, men själva brudbuketten ska man kanske välja själv, haha. Tror jag kommer ha en hyffsat enkel, känner inte för att köpa en jättestor dyr, droppformad med handtag och grejer... Men sen är som sagt blommor inte min grej (jag är expert på att ha ihjäl blommor här hemma...).

• Kribban

Håller med, här händer det grejer, kul!

Jag har den turen att vår toastmaster eller madam är florist och har ägt en blomsterbutik. Så hon har erbjudit sig att göra buketten och alla andra blomster grejer. Åh jag blev såååå glad när hon frågade för då kände jag att jag kunde släppa det helt. Hon har fått färgerna men sen bestämmer hon helt, lät sist vi pratade som att de blir en droppformad men lite busig buckett. Hon är sjuktduktig så jag är övertygad om att jag blir nöjd{#lang_emotions_smile}

• April 99

kribban-vad lyxigt! önskar också att jag kände någon forist...efetrsom jag som martinaa-har ihjäl blommorna här hemma...lost lost lost...

• Brollöps expert

jag har aldrig haft så många brollop som i år..
    I år gäller det och vara ute i good tid för brollops planeringen.

Har redan jobbat med 3 brollop i år, ikväll, nästa vecka..

Jag pratade med hår stylisten Natasha, som hade fixat håret på samtliga brudar, och hon sa det samma två till tre brollöp varje helg :)

det kommer att bli "kärlekens år"...

Jag önskar Viktoria lycka tll med hennes planering också..

Martinaa skrev 2010-01-19 15:44:07 följande:
    Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Här är en datumlista med oss alla:www.martinaa.se/juni.aspFör att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!Okej, då kör vi!
Svar på tråden JUNI 2010 nr 4