• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Bettertogether
    londonaire skrev 2010-02-13 12:51:13 följande:
    hörrni junibrudar... då jag inte har någon att bolla med eftersom vi är hemliga inför alla får ni väldigt gärna vara bollplank!jag har letat mig förtvivlad efter en kortare, enklare klänning att ha. jag är inte volangtjejen och vi ska inte ha ngn dans efter middagen så jag letar efter ngt enkelt men samtidigt brudigt.vad tror ni om nedanstående?? o vad ser ni för slags bukett till?vore kul att få lite feedback.. finns ju alldeles för mycket att välja på!www.dessy.com/dresses/bridesmaid/6562/
    Skulle du ha dem som vit då? :) Ja, en enkelt rund bukett skulle passa perfekt. En droppformad skulle kanske ta över lite för mycket eftersom klänningen är så enkel. Har ni något färgtema ni följer?
    Här tycker jag det skulle vara väldigt snyggt med en bukett av vita syréner med ett tjockt band runt stjälkarna. Du kommer mycket billigt undan med en sån bukett i juni då du själv kan plocka blommorna och bara ha floristen att binda buketten.
  • Bettertogether
    HK8 skrev 2010-02-13 11:43:15 följande:
    Den första bilden i mitt bildgalleri visar buketten som jag vill ha, fast lite mindre eftersom jag själv är så liten. En bunt blommor? eller en brudbukett? Välj själv, det är i alla fall min brudbukett :)
    Brudbukett som brudbukett! Jag är ju inte florist, men trädgårdsmästare inom blomster och handel (men motsvarar kanske florist i sverige)... Det kan hända att det bara är den grejen som stör din florist, att den ska bindas "emot alla regler". Den är till exempel strutformad, och något av det första vi lärde oss var att "INGA BUKETTER ÄR STRUTFORMADE" (citat av läraren)... sen blir man kanske lite yrkesskadad med slarviga buketter då det finns vissa regler man i branchen följer. Du ska kanske prata med floristen igen, och förklara att det är såhär, eller något i denhär stilen, du vill ha. Säg att du vill ha den att se ut som att den är plockad ur dikeskanten fem minuter före vigseln :)
  • Bettertogether

Om ni vill se hur vår hemsida ser ut så går ni in här! neuman.fi

• Fremar

Jag vet de som har haft blåa rosor och det har alltid varit min dröm så den ska uppfyllas :)

• Bettertogether
    Fremar skrev 2010-02-13 18:48:51 följande:
    Jag vet de som har haft blåa rosor och det har alltid varit min dröm så den ska uppfyllas :)
    Okej, men var försiktig så du inte har en stor blå fläck på klänningen till festen sen :)
  • HK8

londonaire- Vilken fin klännin, verkligen! Jag skulle nog valt den här buketten, tycker det är riktigt fin. Det är gerbera.

C:\Documents and Settings\Toni Vähäjylkkä\Mina dokument\Mina bilder\Buketter och blommor\imagesCAG2JXMC.jpg

Om det inte bli någon länk så kopiera in det bara i fältet.

• HK8

Bettertogether- Tack, jag ska ta ett snack med floristen igen så hoppas jag att vi kommer fram till något bra! :)

• Martinaa

Skulle också vilja ha blå rosor, en personlig favorit, men just risken att det färgar av sig är inte så skoj. Dock skickade jag nåt meddelande till nån annan brud här på BT som hade blå rosor i sin bukett och hon sa att det inte var nån fara alls. Verkar vara olika vem man pratar med...?

Jaja, ha en skön alla hjärtans dag brudar! Själv ska jag och älsklingen ut och äta middag lite senare!

• GrodanoJag2010

haha.. samma här. Det är fina djur det ;)

Martinaa skrev 2010-02-13 11:53:09 följande:
    Nähä, är det!? Jag som ÄLSKAR tigrar!!!! Det där sistnämnda struntar jag fullkomligt i! ;-D
  • Martinaa
    GrodanoJag2010 skrev 2010-02-14 12:32:38 följande:
    haha.. samma här. Det är fina djur det ;)
    Jag hoppas på fint väder imorgon så ska jag smita till djurparken och fotografera lite! (sorry ot)
Svar på tråden JUNI 2010 nr 4