• Martinaa

    JUNI 2010 nr 4

    Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Okej, då kör vi!

  • Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Ellabay
    Kribban skrev 2010-01-19 19:02:01 följande:
    Ellabay: Vissa butiker sätter en liten knapp bak på klänningen så att man kan haka upp släpet på så vis och slippa gå och ha bandet runt handleden (som oftast inte ser bra ut) Kan de kanske vara ett alternativ?! Klänningen var annars väldigt vacker.
    tack så mtk för tipset. Jag kommer behålla den för när jag köpte den kändes den verkligen rätt! Vet inte varför jag håller på att vela. Men knappen kan aboslut vara ett alternativ. Hon jag köpte den hos sa att Nej! det blri så fult med knapp du ska ha den runt handleden och jaa.. vem lyssnar man på?
    Nu när jag ska tillbaka för justeringar kommer jag kräva att hon göra något så släpet ser snyggt ut på festen. Annars går jag till en sömmerska. Blir ju billigare än att köpa ny.

    Visst måste det vara bröllopsnojor? ;)
  • Thess28

    Vi gifter oss 19/6,o undrar nu hur långt ni kommit me allt som ska göras? Är livrädd att jag ska glömma något..
    Kram på er

  • ona

    Ellabay: Bäst är nog att lyssna på sig själv. tycker du att det är fult när du har den runt handleden så ska hon du köpte den hos ge andra alternativ, så tycker i alla fall jag. Hör om knapp, tyvärr har jag inga bra tips då jag kör utan släp och itne är insatt i släpets värld.

    Thess28: Hur långt? I huvudet är allt klart, i verkligheten är det långt kvar Vi har bokat kyrka, lokal och transport, köpt klänning, väska och örhängen till mig, och bm funderar på sina kläder, han har slipsen fixad iaf Sedan funderar vi på en liten minnesceremoni i fall att min mamma går bort innan bröllopet. Låter sjukt, känns sjukt, men jag vill inte vara oförberedd på det då hon är väldigt sjuk.

  • Kribban
    Ellabay skrev 2010-01-19 19:10:59 följande:
    tack så mtk för tipset. Jag kommer behålla den för när jag köpte den kändes den verkligen rätt! Vet inte varför jag håller på att vela. Men knappen kan aboslut vara ett alternativ. Hon jag köpte den hos sa att Nej! det blri så fult med knapp du ska ha den runt handleden och jaa.. vem lyssnar man på?Nu när jag ska tillbaka för justeringar kommer jag kräva att hon göra något så släpet ser snyggt ut på festen. Annars går jag till en sömmerska. Blir ju billigare än att köpa ny.Visst måste det vara bröllopsnojor? ;)
    Har en kompis som gifte sig förra sommaren och stället hon köpte sin klänning sa samma sak, nej de blir ful, så kan man inte ha... Där jag köpte min klänning sa de att de syr fast en sådan knapp på typ alla klänningar de säljer. Så stå på dej så att de känns bra för dig, blir de inte fint går de ju alltid att sprätta bort den...
  • Kribban

    Måste bara få säga en sak.. Vi har ju skickat iväg våra inbjudningar (har några kvar som ska till avlägsen släkt Finland men de tar M med sig imorgon och postar. Jag skulle gjort de idag men har blivit sjuk) Men iaf... Vi har en bröllopssida här på BT där gästerna får osa på.  Åh man blir så glad varenda gång man kommer in här och ser att INBOXEN blinkar... Åh va roligt de ska bli, vill att de ska vara juni NU!!!

  • Martinaa

    Ellabay:
    Var på bröllop förra sommaren där bruden smidigt hängde upp släpet på en förstärkt knapp. Hur bra som helst! :)

    Ona:
    Nämen usch Håller tummarna att din mor får vara med på din stora dag!

  • ona

    Kribban: Åh, kan man osa här via bröllopssidan? Det visste jag inte! Något värt att fundera på den dagen vi väl får ut våra inbjudningar..

    Martinaa: Tack! Det är att hålla tummarna för ett mirakel, men mirakel sker ibland. Och oavsett vad som händer så kommer hon ju alltid vara med ändå, i allas hjärtan.

    Jag ber om ursäkt för att jag alltid kommer in på min mamma när jag pratar/skriver, men det är mitt sätt att stå ut med sorgen, och hur illa det än låter så är det inte värre än det är. Alla förlorar någon någon gång, och för mig är den tiden just nu, blandad med den lyckligaste tiden i livet i och med bröllopet. Så jag blir lite "dubbel", glad och ledsen, och kommer alltid tillbaka till mamma. Så försök att stå ut med mig, eller så får ni starta en smyg-junitråd som inte jag hittar till

  • Kribban

    Ona: du behöver inte be om ursäkt.. De är klart du ska prata om din mamma. De måste vara otroligt jobbigt och som du säger delade kännslor.


    Tycker det är jobbigt nog att min morfar gick bort hastigt strax före jul och inte får vara med fysiskt på bröllopet och de var otroligt jobbigt att sudda bort honom från gästlistan (var dessutom den tredje jag suddade av den anledningen men de är en helt annan historia) Så "prata" på du jag "lyssnar" iaf! (Annars får du ta de i Ålandstråden)

  • Bettertogether
    Thess28 skrev 2010-01-19 19:17:06 följande:
    Vi gifter oss 19/6,o undrar nu hur långt ni kommit me allt som ska göras? Är livrädd att jag ska glömma något..Kram på er
    Jag är också rädd för att glömma något... Men trots allt har vi ju fixat det viktigaste; kläder, blommor, hår och ring ;) Inbjudningskorten känns också viktigt, men det är under kontroll :)
Svar på tråden JUNI 2010 nr 4